"siapa yang menyuruh kau membunuh raja!?"ujar berang komandan Alison,ninja perempuan itu menatap tajam Helson tanpa menjawab soalan yang ditujukan.
"Buka bajunya!kau membuat aku kehilangan kesabaran!!"arah komandan Alison yang sudah hilang kesabaran terhadap ninja di depannya yang diikat di kerusi kayu.
Askar bawahan komandan Alison menurut,tapi di hadang Elena yong.
"Jangan ambil jalan kekasaran komandan Alison"ujar tegas Elena tegas.
"Aku takkan ambik jalan kekasaran,kalau dia menurut perintah!"ujar komandan Alison tidak terima dituduh kasar.
Elena tidak menjawab ia menepis tangan nakal askar yang ingin membuka baju ninja perempuan itu.
"Maaf komandan Alison tolong kamu semua keluar dari ruangan sini,biar aku handle"ujar Elena yong kepada komandan Alison meminta mereka semua keluar dari ruangan.
Tanpa banyak soalan komandan Alison dan askarnya keluar dari ruangan.
Elena yong duduk di depan ninja perempuan itu.
Dengan sikap yang dibuat santai.
Elena membuka tali yang mengikat kaki dan tangan ninja itu, entah kenapa ia merasa ninja di depannya tidak lah bahaya.Setelah melepaskan tali ninja itu merenggangkan lengannya yang memerah kerana tali mengikatnya.
"Ni minum"ujar Elena memberi secawan teh yang ia bawah tadi.
Ninja itu menyirup Teh dan mengambil bakpoa di atas meja.
Dengan sangat lahap ninja itu memakan bakpoa,ninja itu terlihat sangat lapar.
"Siapa nama kau?"Ujar Elena santai sambil minum teh.
Ninja di depannya terlihat menelan bakpoa yang penuh di mulutnya."Nama aku Ah Lam,di perintah ratu Annchi"ujar the poin ah lam.ia sudah mengagak apa yang ingin di cakap maid di depannya.
Elena terkejut kerana ratu annci bukanlah terdengar asing di telinganya.
Kerana ratu Annchi adalah ratu kejam di negara cina yang melakukan hal apapun demi mencapai keinginannya."Tapi ratu kejam itu apa motif dia?"ujar Elena kepada Ahlam.
Ahlam menelan bakpoa terakhir dan minum teh sampai habis.
"Ratu Annchi dia berkerja sama dengan kerajaan canada untuk menjatuhkan kerajaan Rusia"ujar ahlam sambil menyongkel gigi.
Elena terdiam mendengar jawapan ahlam dari mukanya jelas ia tidak menipu.
"Erm boleh kau berada di pihak kami?"ujar ragu Elena kepada Ahlam.
Ahlam mengerutkan dahi pelik.
"Kenapa harus aku?boleh je kamu terus tangkap penyusup itu di istana ni"ujar ahlam yang ia maksudkan ialah putera Danish yang sengaja tinggal di istana beberapa hari untuk mengorek rahsia kerajaan Rusia.
Elena mengelengkan kepala tidak setuju,percuma je kalau putera Danish je kena tangkap kerana mustahil di lain hari tidak ada orang ketiga yang melakukan aksi selanjutnya.
"Aku ingin menangkap mereka sampai akar"ujar Elena datar menunjukkan ucapannya bukan sekadar main-main.
Ahlan terlihat berfikir,namun sesaat kemudian ia mengangguk kepala.
"Oke aku di pihak korang"ujar ahlam
YOU ARE READING
Elena yong Maid
General Fictioncerita ini menceritakan seorang maid bernama Elena yong Yang baru menjadi maid di sebuah istana Rusia. di istana Rusia ada seorang anak raja Patrick bernama Puteri Hana seorang yang pendiam dan tidak pernah tertawa setelah kematian sang ratu,sang ra...