serangan ninja

120 6 0
                                    

ELena Yong pov

Kami semua dalam perjalanan balik ke istana.
Aku dan komandan Alison menunggang kuda beriringan di belakang kereta kuda raja Patrick dan puteri Hana.

Begitu juga kiri kanan kereta kuda raja,ada dua perajurit menunggang kuda berjaga-jaga bagi menggelakkan ada serangan musuh tiba-tiba.

Kerana kata raja Patrick ada beberapa ninja yang berusaha membunuhnya.raja Patrick musykil sejak ada putera Danish di istana banyak ninja ingin membunuhnya.jdi kecurigaan dalang rencana itu adalah pihak putera Danish.

"Aku sangat bangga dengan kau lena,kerana baru beberapa hari kau berlajar bela diri kau sudah pandai menguasainya"ujar komandan Alison dengan senyuman.

Waduh kena puji aku! kembang hidung aku kang.

"Heheheh biasa-biasa je komandan"ujarku dengan tersengih-sengih,siapa je tak kembang hidung kena puji? babi pun kembang hidung tau Klau tercium Taik.

Arh!!

Aku terkejut beruk tatkala kudaku eh salah maksud aku kuda kesayangan komandan Alison berbunyi macam kambing ya pelik juga bunyi kuda komandan Alison mungkin akibat terlalu bergaul dengan kambing kot.

Kuda yang ditunggangi perajurit lain juga berteriak seakan ada yang berlaku hal buruk.teriakkan kuda diikuti seorang perajurit yang berada bela kanan kereta kuda yang di tumpangi raja Patrick dan juga Puteri Hana.
Setelah teriakkan perajurit itu, perajurit itu jatuh dari kuda dengan panah yang menancap di dadanya.

Aku turun dari kuda dan memegang pedang bersiaga dengan serangan berikutnya begitu juga komandan Alison dan juga perajurit lain,kami semua membuat bulatan, di tengah kami adalah kereta kuda yang di tumpangi raja Patrick dan puteri Hana.

Perajurit menutupi dirinya dengan perisai yang ia pegang manakala aku hanya mampu mengelak kerana tidak mempunyai perisai.

Di semak-semak terlihat rumput bergoyang-goyang dan juga daun di atas pokok.aku mengangkat kepala tatkala merasa ada angin kuat menghembus di telinga kananku ternyata angin kuat itu adalah panah yang meleset hanya mengena pipi kananku sehingga membuat pipi kanan ku tergores.

Di atas pokok terlihat seorang berpakaian serba hitam yang hanya menampakkan separuh mukanya iaitu matanya.sepasang mata itu sangat tajam menatap aku.ia mengangkat busurnya dengan anak panah tajam berkilat.
Aku menginjak tanah bersedia berlari dan mengelak eh jangan salah faham aku tak mungkin lari selamatkan diri tapi aku ingin berlari kearah rumput yang bergoyang itu kerana ada seorang berpakaian hitam juga bersembunyi seakan memasang kuda-kuda dengan pedangnya.apalagi posisi ninja itu berdekatan kereta kuda di mana di tempat duduk puteri Hana di bela kanan.

Aku menebas benda tajam yang terbang kearah puteri Hana,dan memegang pedang samurai yang ingin menusuk perutku mengunakan tangan kiri.darah segar mengalir di telapak tangan kiriku kerana memegang kuat samurai.

Aku menahan samurai itu dan mengangkat pedang di tangan kananku kearah ninja itu.namun ninja itu sempat mengelak, padangku hanya mengorek bahu ninja itu.

Sangat cepat dan lincah fikirku,kerana mereka bahkan dapat melompat tinggi setinggi gunung Kinabalu hehehe terlebih ka?

Kini ninja itu tiada memegang senjata andalannya kerana samurainya sedang aku pegang.aku melepaskan samurai penuh darah milik ninja itu di tanah.

Biar adil aku melepaskan pedangku dan bersedia berlawan adil menggunakan tangan kosong.

Ninja itu berjalan cepat kearahku dengan kuda-kuda Kungfu pandanya.aku dengan cepat mengelak menggunakan tanganku namun tanpa di sangka ninja itu mengunci tanganku, kini ninja itu berada di belakangku dengan tangan kananku ia kunci.

Kini aku hanya menghandalkan tangan kiriku yang tidak berguna kerana terlalu lemah ditambah lagi tangan kiriku terasa perih.

Dengan santai ninja itu memegang tangan kiriku dan mengunci kedua tanganku apalah Nasih ehh jap lembut kat belakang aku ni apa?

Jangan-jangan

Ninja ni perempuan?lah jelaslah perempuan kan ada timbul di dadanya

"Jangan bergerak!kalau kau bergerak sikit je aku akan menusukkan pisau ini di leher kau"ujar suara lembut di telingaku suara itu milik ninja di belakangku.kalau di fikir-fikir suara lembut macam ni tak ngam lah jadi ninja kan ninja tu Suara garang?macam mama aku kalau dia marah boleh satu dunia dengar dengan penyapu lidi andalannya.

Apa dia cakap tadi pisau?

Aku seketika menurunkan mataku ternyata di leherku ada pisau kecil di tekan di leher putihku yang cantik tak pernah di sentuh tapi nasib sial hari ini kerana pisau itu telah mencium leher suciku!.

Tapi ninja perempuan ni tak aci lah dia curang pakai pisau!kitak kan dah lepas pedang tapi dia!! main curang Ish Ish...

Ninja di belakang ku jatuh menghempas tanah,kenapa dia tidur macam tu?

Aku melihat belakang ternyata penyebab ninja itu jatuh adalah Puteri Hana.tapi macam mana ninja perempuan itu jatuh tanpa darah?

"Kau!kau di peluk tak mengelak!!tahu tak aku cemburu!!tadi!"ujar puteri Hana dengan tatapan marah.matilanak dah aku kau dah.

"Kan tadi aku di serang tak sempat aku nak mengelak"Ujarku sambil membuang pandangan ninja tadi menyerang kami seketika lenyap bukan lenyap di bunuh tapi lenyap larikan diri ceh pengecut.hanya ninja perempuan ini sahaja tinggal.

"Angkat ninja ni dia hanya pengsan"ujar tegas puteri Hana menunjuk ninja perempuan itu...









Elena yong MaidWhere stories live. Discover now