Aku menatap muak kearah Putera Danish yang menCoba mencari perhatian puteri Hana.
Mereka berdua terlihat rapat erm Maksud aku putera Danish yang menCoba rapat dengan puteri Hana.manakalah puteri Hana hanya datar Bebek angsa.Aku berjalan kearah mereka berdua sebenarnya ingin mencuri dengar sebenarnya hehehehe.aku berdiri disebelah puteri Hana yang berpaling melihat kearahku dengan senyumannya,dapat aku lihat putera Danish menatap aku dengan tatapan kesal.
Eleh kesian kena palau werk olok ku dalam hati
Aku membuat muka sebolehku dengan tatapan biasa.
Sebenarnya jantung ku sudah berdebar tengok senyuman puteri Hana ugh cair."Sayang nak tak kita healing kat Canada?"ujar putera Danish menCoba mengambil perhatian puteri Hana,namun puteri Hana tak merespon putera Danish ia justeru fokus melukis muka seseorang yang belum jadi.
Putera Danish mendengus dan pergi,aku yang melihat putera Danish pergi tak ingin kehilangan jejak aku menCoba ikut dimana putera Danish pergi.
Saat aku melangkah untuk pergi tangan aku dipegang puteri Hana.aku menoleh melihat muka puteri Hana yang
Membuat reaksi bertanya."Erm maaf puteri aku harus pergi ada urusan hehehe"ujarku warkward sebenarnya aku masih agak warkward dengan puteri Hana yelah dia anak raja.
Puteri Hana mengangguk dan melanjutkan melukisnya.aku.berjalan mengikuti arah langkah kaki putera Danish yang hilang entah dimana.
Aku menaiki anak tangga menuju lantai dua,kerana lantai dua adalah bilik tetamu.
Sesampai aku di lantai dua aku membuka perlahan-lahan bilik putera Danish namun orang tiada disitu.Mungkin dia di lantai tiga?namun saat aku ingin pergi ada suara desahan dari bilik bersebelahan bilik tetamu yang di tepati putera Danish.
Aku berjalan kearah pintu itu kalau tak silap bilik itu di tepati wanita kawan menari raja masa majlis pertunangan puteri Hana dan Putera Danish.Aku mendekatkan telinga aku di bilik itu Suara desahan perempuan terdengar jelas.
Aku membuka pintu itu ternyata tidak terkunci,pintu aku buka sedikit aku tidak ingin kantoi mengintip.
Aku bukan gatal tau cuma aku nak cari informasi untuk di bagi kepada raja.Di dalam bilik terlihat wanita yang bernama arissa bersama dengan putera Danish bertelanjang bulat dan melakukan hubungan badan.
Dah agak perempuan tu ada hubungan dengan putera Danish aku dah agak dari awal.
Aku pergi dari situ informasi ini akan aku segera beri tahu dengan raja.kerana pompuan itu raja ingin membuat isteri sekaligus mama tiri aku tak biar itu terjadi demi keselamatan puteri Hana aku rela gadai nyawa!.
Aku menaik anak tangga menujuh bilik raja di lantai 17.sesampainya aku di lantai 17,aku di cegat pengawal istana yang berjaga di depan bilik raja.
"Raja ada di dalam?aku ingin bercakap empat mata"ujarku memperjelaskan maksud aku.
"Maaf Elena yong raja Patrick ada di kem"ujar pengawal itu.aku mengangguk dan ingin pergi dari situ.
"Ehh jap Elena...raja Patrick menyuruh kau pergi di kem"ujar pengawal itu seakan baru teringat.
Aku mengangguk tanpa menoleh dan berlalu pergi.Aku keluar menuju kandang kuda,dan mengambil kuda bernama Tomi kuda kesayangan komandan Alison.tak perlu minta izin kerana komandan Alison yang sendiri menyuruh aku merawat Tomi dan juga boleh menunggang sesuka hati.
Aku keluarkan Tomi dari kandangnya dan menunggangnya.namun saat aku ingin menjalankan Tomi puteri Hana tiba-tiba berdiri di depan tomi.aku menahan tali agar Tomi tidak menyepal puteri Hana.tomi ni tergolong ganas pantang nampak ada halangan di depannya.
Aku menatap puteri Hana dengan tatapan terkejut.manakala puteri Hana hanya bermuka datar.
"Ikut"ujar puteri Hana sepatah.
Mau tak mau aku membawa puteri Hana,Aish mungkin sampai sana kira-kira 3jam.aku melihat bayanganku kerana orang zaman sekarang melihat jam mengikut bayangannya.macam jam jarum,jam jarum belum.tercipta di zaman ini baru jam pasir.
Bayangan ku berada di kanan menunjukkan sudah jam 3 minit aku tak tahu hehehehe.
Aku menaikan puteri Hana dan mendudukkan dia di depanku bagi berjaga-jaga jatuh dari kuda saat dalam perjalanan.
Hush!! ujar ku dan menepuk bontot tomi.tomi berlari dengan lincah keluar dari pagar istana.
Begitu cepat Tomi berlari sehingga membuat puteri Hana hampir terlepas,nasib lah tangan kananku memeluk kuat pingang puteri Hana.
Perlahan-lahan istana menghilang di belakang kami,kini kami memasuki hutan menuju bukit di belakang bukit disitu lah terletak kem askar istana Rusia.
Tak lama kemudian di sekitar kami di hidangkan padi luas dan beberapa petani menanam padi dan juga patung jerami padi.
Aku melihat puteri Hana menutup mata seakan menikmati angin yang menyapu mukanya.senyuman kecil terukir dibibirnya.aku tersenyum nakal aku melajukan larian Tomi sehingga membuat puteri Hana terkejut dan memegang erat kain lengan ku dengan perasaan ketakutan.
Hiya!! Teriakku dan Tomi semangkin laju berlalu, orang-orang kampung menatap kearah kami.
YOU ARE READING
Elena yong Maid
General Fictioncerita ini menceritakan seorang maid bernama Elena yong Yang baru menjadi maid di sebuah istana Rusia. di istana Rusia ada seorang anak raja Patrick bernama Puteri Hana seorang yang pendiam dan tidak pernah tertawa setelah kematian sang ratu,sang ra...