PEMILIK HATI ADAM FATEH
By Lilikarose
Membuka tirainya
•••
STATUS
ongoing•••
TIMELINE
start: 1 JUNE 2024
end:•••
WATAK UTAMA
•Ayla Dania•
•Adam Fateh••••
"Saya orang melayu, jadi jangan cakap guna bahasa mat salleh dengan saya."
Sewaktu Ayla Dania dalam perjalanan pulang dari kerja, dia terlibat dalam satu kemalangan kecil yang menyebabkan dia bertemu dengan lelaki itu. Walaupun lelaki tu jelas-jelas tak sukakan Ayla, he's still nice to her
"Are you insane?! Why are you crossing the road without looking? Do you want to get yourself kill?"
Adam Fateh tak suka perempuan kolot bernama Ayla itu. Style nya lapuk, cara bercakap pun pelik, yang paling penting annoying dan clumsy! Tapi takdir itu indah. Sebab mereka saling membenci, takdir terus menemukan mereka berdua and what happen? Of course it's a whole mess.
"Cakap besar pula mamat ni. Saya harap nyamuk masuk dalam mulut awak."
"Eh, banyak songeh pulak kau kan? Kau patut bersyukur sebab aku baik hati bagi kambing macam kau tumpang naik kereta mahal aku ni."
Pergaduhan yang tiada penghujung atau titik noktah itu terus berlangsung. Adam tak suka dia tapi dia selalu risaukan Ayla sebab dia tak pandai jaga diri. Ayla, kalau tak buat orang risau memang tak boleh!
"Aku dah cakap jangan pergi dekat tepi kolam tapi kau degil! Kenapa kau tak pernah nak dengar cakap aku?"
"Saya ingat saya pandai berenang."
"Kau tak pernah belajar berenang so how the hell would you know? Haa!"
Cinta pun mula berputik tanpa ada hati yang sedar tetapi, di saat cinta sedang mekar, si 'dia' kembali dengan dendam kesumat. Dendam yang mengancam nyawa membuatkan Adam terpaksa memilih untuk melepaskan.
"Dengar cakap aku, Ayla. Kau kena pergi jauh dari aku. Mulai hari ini, let's be a stranger."
Disuruh pergi sewaktu cinta mula mekar membuatkan Ayla rasa kecewa. Mungkin Adam tidak ada perasaan yang sama seperti dia.
"Aku tak akan puas, Adam. Apa yang aku nak ialah, aku nak kau merana. Dan kalau aku tak boleh sentuh kau, perempuan yang kau sayang tu akan jadi mangsa aku."-unknown
"Don't you worry. I'll always find you, wherever you are."
•••
-Read at your own risk-
P/s: This is my 1st book so you're going to find so many error and maybe the imagination will be a bit out of control but I will do my best
YOU ARE READING
Pemilik Hati Adam Fateh
Romance"Saya orang melayu, jadi jangan cakap guna bahasa mat salleh dengan saya." Sewaktu Ayla Dania dalam perjalanan pulang dari kerja, dia terlibat dalam satu kemalangan kecil yang menyebabkan dia bertemu dengan lelaki itu. Walaupun lelaki tu jelas-jelas...