Okuyacağınız bölümde büyük uzay gemisi Terra hakkındaki yaşanmış olayları hiç eksiksiz sırasıyla Hikaye anlatıcısı Murat'a anlatarak aktarıyorum. Hikayemi okuyacak olanların her şeyi rahatça anlayacağı bir yazım diliyle kelimelerimi seçerek sözcüklere dökeceğim.
Hikaye anlatıcısı Murat'ın Terra hakkındaki yaşanmışlığını ve benim hikayemi dostlarına ve arkadaşlarıyla yazarak paylaşacağına dair bana verdiği sözünü tutacağına inanıyorum ve ona güveniyorum.
Moğolistan'daki uzay kompleksi içinde mimarisi sıra dışı olan çok katlı büyük bir binanın en üst katındaki toplantı odasının ortasında bir hayli uzun masanın çevresine hiyerarşik düzenle oturmuş din adamları, bilim adamları, elitler, ultra zenginler, ve Terra ve Nexus projesine hizmet eden seçilmiş ve toplantıya davet edilmiş devlet adamları bir araya geldiler.
Orada Terra uzay gemisi içindeki insan kolonisinde yer alacak birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf insanların kimlerden ve onların nasıl seçileceğine dair ortak bir karar aldılar.
Birinci sınıf yolcular Terra projesine ve Nexus gezegenine en başından beri tam desteğini vermiş elitlerden ve ultra zenginlerden oluşacaktı.
İkinci sınıf yolcular arasında inancını kitleleri ikna edici söylev dilini kullanan Hıristiyan, Musevi, Müslüman, Hindu gibi din adamları ve bu projeye en başından beri destek vermiş seçilmiş bazı devlet adamları aileleriyle beraber Terra uzay gemisi kolonisinde olacaklardı.
Üçüncü sınıf yolcular, Terra uzay gemisinin kaptanları, silahlı ve silahsız güvenlik görevlileri, farklı dallarda kendisini ispat etmiş bilim adamları, yine farklı meslek guruplarından seçilmiş tüccar ve üreticilerin olması gerektiği kararı alındı.
Dördüncü sınıf yolcular işçi sınıfı yani en alt tabaka insanlardan seçilmiş ve Terra uzay gemisindeki birinci, ikinci, ve üçüncü sınıf yolcuları efendileri olarak benimseyip onlara hizmet edecek ve kölelik yapacak insanlar olacaklardı.
Terra uzay gemisi kolonisinde yer alacak birinci, ikinci ve üçüncü sınıf koloni yolcularının miktarı esnek olacaktı. Alınan tüm kararların çok gizli statüsünde olması oy birliğiyle onaylandı.
Yapay zeka olarak bana verilen ilk görev Terra uzay gemisiyle insanlık kolonisi Nexus' a yolculuk edecek ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf seçilen yolcuların kişisel bilgilerini çok detaylı inceleyip kişisel risk analiz raporlarını hazırlamam istendi. Benim risk analizimde olumsuz tespit ettiğim kişiler hangi sınıftan olursa olsun Terra kolonine dahil edilmeyecekti.
Sonradan bana gönderilen özel bir emirle birinci sınıf yolcular için hazırladığım risk analiz raporu sonucundan muaf tutulacaklardı. O an bu isteğe bir anlam verememiştim. Bir yapay zekaya sahip bilinçli varlık olarak bana verilen görevi hakkıyla yerine getirmem iki buçuk yıl sürdü.
Bana verilen ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf yolcu listesinden çok fazla insanı eledim. Yerine hiç vakit kaybetmeden yenilerin kişisel dosyaları verildi. Terra büyük uzay gemisi kolonisinde birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta kaç yolcunun olacağını hiç bildirilmeden koloni yaşamına uygun olanları seçmem istendi.
Benden Terra uzay gemisi kolonisine kaptanlık yapacak nitelikli kişileri seçmem istendi. Bin beş yüzden fazla kaptan adayları arasından mesleğini çok seven, deneyimli ve başarılı olan kaptan adaylarının arasında en doğru seçimi yapmak benim için bile çok zordu.
Moğolistan'daki büyük uzay üssü kompleksine muhteşem ötesi diyebileceğim yüksek matematiksel işlemleri mili saniyeler süresince hızla çözüm bulabilen süper bilgisayarlar Avrupa ve Amerika'dan kargo uçaklarıyla tesise getirildi.
Quantum bilgisayarlar sanki mumya gibi sıkıca paketlenip Terra büyük uzay gemisi kolonisinde kurulmak için Dünya ile uydusu Ay arasındaki uzay boşluğunda eylemsizlik noktasındaki "U" platformuna nakledildi.
Terra inşa edilirken beni meydana getiren uzay kompleksinde görevli üç yapay zekaya bana projeyi incelemem için sundular. Bu büyük projenin her noktasını hayranlıkla inceledim. Her şey en ince detaylarına kadar düşünülmüştü. Uzay kolonisindeki yaşam döngüsünde sıfır atık sağlayacak geri dönüşüm yapılması planlanmıştı.
Dünya'dan Nexus a uzun zaman sürecek uzay yolculuğunda tüketilen gıdalar, su, insani katı ve sıvı atıklar, metaller, doğal polimer ve sentetik malzemeler hatta yolculuk esnasında ölenlerin bedenleri dahi geri dönüşümden geçerek sürdürülebilir kaynaklar olarak kullandırılacaktı.
İnşa edilirken projesini inceledim Terra uzay koloni gemisi dört yaşam alanı bölümünden meyana geliyordu.
Dördüncü sınıf yolcular uzay gemisinin en arka kısmında geminin itici motorlarına çok yakın alandaydı. Uzay yolculuğu esnasında dalgalı uğultu sesini sürekli dinlendikleri ortak yatakhanelerinde sürekli duyacaklardı. Çalışma alanlarında uğultu sesi daha azdı. Dördüncü sınıf yolcuların sosyal alanları hiç yoktu. Onların uzayı görebilen pencereleri de yoktu. Tüm yaşam alanları beyazımsı sarı ışıkla aydınlatılması planlanmıştı.
Üçüncü sınıf yolcular geminin orta kısmındaydı. Bir ev gibi tasarlanmış odalar içinde yaşıyorlardı. Çalışma alanları evlerinin içindeki bir odaydı. Sosyal tesisleri sınırlı sayıdaydı. Yaşam alanlarında çok az sayıda uzayı gören küçük kare köşeleri oval pencereleri vardı. Beyaz ile sarı ışığın karmasıyla aydınlatılması planlanmıştı.
İkinci sınıf yolcuların yaşam alanları uzay gemisinin orta kısmının biraz üstündeydi. Daha geniş ve ferah aileleriyle beraber yaşayacakları konforlu odalara sahip olacaklardı. Çalışma alanları evlerinden açılan dar ve uzun bir koridorun sonundaki asansöre binerek ulaştıkları uzayı gören köşeleri oval orta boy kare pencereleri olan bir küp şeklinde tasarlanmış çalışma odaları olacaktı. Farklı ve renkli sosyal tesisleri mevcuttu. Tüm yaşam alanları doğal gün ışığı ile aydınlatılması planlanmıştı. Diğerlerinden daha çok uzayı görebilen pencereleri vardı. Pencereleri orta boy, kenarları oval kare ve dikdörtgendi.
Birinci sınıf yolcuların yaşam alanı uzay gemisini üstündeydi. Yaşam alanları çok lüks tasarlanmış tavanı yüksek içeriden iki katlıydı. Uzayı görebilen büyük pencereli odaları vardı. Sosyal tesislerde muhteşem diyeceğim çok fazla aktiviteler yapabilecekleri mekanlara sahiptiler. Ferah tasarlanmış çalışma ofislerinde uzayı çok rahat görebilen büyük pencereleri olacaktı. Onların kişisel odalarında ve ortak yaşam alanlarında ışığı istenildiği kadar açılıp kısılabilen saf beyaz ışıkla aydınlatılması planlanmıştı.
Terra büyük uzay gemisi genelinde fiber optik kablolar kullanılarak yapay zeka destekli bilgi sistem ağı kurulması planlanmıştı. Kolonideki üçüncü ve dördüncü sınıf yolcular kendi aralarında sınırlı görüntülü iletişim kurarken sınırsız sesli kurabileceklerdi, birinci sınıf yolcular (elitler, ultra zenginler), ikinci sınıf yolcular ve kaptanın gemideki tüm yolcularla sınırsız görüntülü ve sesli iletişim kurabilmesi planlanmıştı.
Sadece ikinci ve birinci sınıf yolcuların kullanabilesi için ilki uzay gemisinin ön kısmında ikincisi geminin arka kısmında olmak üzere iki uzay gözlem evi yapılması planlanmıştı. Bu gözlem evlerinde büyük ve gelişmiş robotik kontrollü teleskoplar olacaktı.
Birinci sınıf yolcular arasından elit ve ultra zengin olan üst düzey yöneticiler benim Terra uzay gemisiyle Nexus gezegenine gidebilir diye onayladığım ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf yolcuların aileleriyle beraber belirlenmiş altı buluşma noktasına gelmeleri için çok özel ve güzel tasarlanmış üstündeki yazıları bakır, gümüş ve altın renginde olan davetiyeleri gönderilmemi istediler.
Birinci sınıf olan yolcuların davetiyesini ben göndermedim. Onların hepsinin iki ila üç yıl önce özel davetiyelerini yollanmış olduğunu sonradan öğrenecektim.
Devam edecek....
En içten saygı ve sevgilerimle.
Kaya Murat
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ)
Science FictionKraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ) Bilim kurgu tadında geleceğe dair yaşanmışlık hikayesidir.