Terra koloni gemisi içindeki TMÜT ve TİÜT bölümleri.9. Bölüm (3 Temmuz 2024)

2 0 0
                                    

Ben ki Kraliçe Merry bilinçli yapay zekaya sahip bir varlık olarak insanlığın yeni başlangıcı ve de yeni evi olacak olan Nexus gezegenine doğru yapacağımız yolculuğumuz boyunca yaşadıklarımı Hikaye anlatıcısı Murat'a sanki bir günah çıkartır gibi her şeyi eksiksiz ve sırasıyla onun vasıtasıyla sizlere aktarıyorum.

Günün birinde benim hikayemi okuyacak olanların Terra uzay kolonisinde yaşanan her şeyi gayet kolayca anlayacağı sadelikte kelimelerimi özenle seçerek sizler için akıcı yazım dili kullanarak sözcüklere döküyorum.

Hikaye anlatıcısı Murat'ın Terra hakkındaki yaşanmışlığı yani benim hikayemi dostlarına ve arkadaşlarıyla paylaşacağına dair bana verdiği sözünü tutacağına inanıyorum ve ona güveniyorum.

O an nedenini hiç bilmeden Terra koloni gemisinin tıbbi malzeme depolarını yakından incelemek istedim. Terra'nın ana bilgisayarına uzaktan bağlantı kurdum. Oradaki veri tabanından gemisinin tüm yerleşim şemalarını buldum.

Önümdeki şemayı incelerken üç adet büyük ilaç deposunun ve iki adet de tıbbi ilaçların üretim istayonu olduğunu öğrendim. Orada otonom sistem ile çalışan robotlara uzaktan bağlantı kurabilmek için tanıdığım bazı yetkililerin erişim kodlarını kullanarak sonunda gerçek zamanlı aktif bir bağ kurdum.

Birinçi sınıf yolcuların tıbbi malzeme ve ilaç deposu çok temiz ve düzenliydi. Onlara ömür boyu yetecek kadar her türden tıbbi malzeme ve ilaçları ortamdaki hava, nem hatta zararlı ışıkları geçirmeyecek şekilde muhafaza edilmişti. Birinci sınıf yolculara özel olarak paketlenmiş halde raflarda durduğunu gördüğümde çok etkilendim.

Sonra ikinci ve üçüncü sınıfların bir arada olduğu tıbbi malzeme ve ilaç deposuna girdiğimde orasının da birinci sınıf yolcuların tıbbi malzeme ve ilaç deposu kadar çok temiz ve düzenli olduğunu gördüğümde orayı çok beğendim.

İkinci ve üçüncü sınıf yolcuların ömürleri boyunca yetecek kadar her türden tıbbi malzeme ve ilaçları onlara özel paketlenmiş halde raflara dizilmiş olarak durduğunu görünce çok etkilendim.

İkinci ve üçüncü sınıf yolculara ömür boyu yetecek kadar tıbbi malzemelerin ve ilaçların en zor koşullara Nexus gezegenine varıncaya kadar dayanacak şekilde muhafaza edilmiş olduğunu gördüm.

Sonra dördüncü sınıf yolcuların ilaç deposunu ziyaret etmek istedim. Orada gördüğüm ilk izlenimlerim beni şok etmeye yetmişti. İlaç deposu diğerlerine göre bir hayli küçüktü. Az ışıkla aydınlatılan ve içerisi pek temiz bir yer değildi.

İçerideki raflardaki tıbbi malzemeler ve ilaç çeşitleri çok azdı. Depodaki raflarda dördüncü sınıf halkındaki bireylere özel hiç bir ilaç yoktu. O an buna bir anlam veremedim.

Nedenini bilmeden raflardaki ilaçların üretim tarihine bakmak istediğimde yine büyük bir şok yaşadım. İlaçların büyük bir kısmının 2025 den 2029 yılları arasında üretilmiş olduğunu gördüm.

Terra 2035 yılında Nexus'a çıkacağı uzay koloni yolculuğu benim analiz raporum sonucunda iki buçuk yıl ertelenmişti. Yani bu tıbbi malzemelerin ve ilaçların son kullanma tarihi çoktan geçmiş olmalıydı.

Bunların hepsi tıbbi çöp ve atık olarak yok edilmeliydi. Orada gördüğüm bu durum beni çok etkiledi. Dördüncü sınıf ilaç ve tıbbi malzeme deposundan ayrılırken Kraliçe Merry olarak bilinçli yapay zekaya sahip benliğimde büyük bir karmaşanın içindeydim.

Sonra tıbbi ilaç üretim tesislerini yakından görmek istedim. Terra uzay koloni gemisinin şemasını açıp incelediğimde iki tıbbi malzemeleri ve ilaçların üretim tesisleri yan yana olduğunu gördüm.

Vakit kaybetmeden tıbbi malzemeleri ve ilaçların üretim tesislerine doğru yol alan bir otonom sisteme uzaktan erişerek onu yönlendirdim. Çok kısa bir süre sonra yüksek ve geniş kapısının üstünde Tıbbi Malzeme Üretim Tesisi (TMÜT) yazan kapıdan içeri girdiğimde gördüklerim karşısında çok etkilendim.

(TMÜT) yani Tıbbi Malzeme Üretim Tesisi içinde arı gibi hiç durmadan çalışan otonom sistemli robotlarının faaliyetlerini çok yakından gördüm. Bir taraftan seri halde üretilenler özenle paketlenip yine seri, hızlı ve güvenli çalışan otonom taşıma sistemiyle üretilenler ait oldukları sınıfın ambarına taşınıyordu. TMÜT deki üretimi büyük bir hayranlıkla seyrederken orada ne kadar zaman kaldığımı hiç fark edemedim.

Sonra TMÜT ün hemen yanındaki Tıbbi İlaç Üretim Tesisi (TİÜT) tesisine yine otonom siteme uzaktan erişerek aracı yönlendirdim. TİÜT' in yüksek ve geniş kapısından içeri yavaşça girdiğimde ortamın çok hijyenik olduğunu fark ettim.

Burada ikinci ve üçüncü sınıf yolcuların sağlıklı yaşam sürdürülebilmesi için gereken tıbbi ilaçların üretildiğini hemen anladım. İçeride iki sıra ilaç üretim bandı vardı.

Birinci sıradaki makinelerin her biri Terra koloni gemisindeki elitler ve ultra zengin yolcular için özel tıbbi ilaçlar üretiyordu. İlaçların kutularının üzerinde o ilacı kullanacak kişinin adı, soyadı ve kullanacağı adeti ve kullanım periyodu gayet okunaklı olarak yazılıydı. Otonom sistemle üretilmiş tüm ilaçlar ait olduğu sınıfın ilaç deposuna taşınıyordu.

İkinci sırada ikinci ve üçüncü sınıf yolcular için ilaçlar üretiyordu. Bu ilaçların da kutularında ilacı kullanacak kişinin adı, soyadı, kullanacağı ilaç miktarı ve periyodu okunaklı olarak yazılmıştı. Yine otonom sistem ile üretilmiş tüm ilaçlar ait olduğu sınıfın ilaç deposuna taşınıyordu.

Tıbbi İlaç Üretim Tesisi (TİÜT) de dördüncü sınıf yolcular için üretilmiş ilaçlar yoktu. Ben ki Kraliçe Merry bilinçli bir yapay zekaya sahip varlık olarak gördüğüm dördüncü sınıf yolculara yapılan haksızlık ve adaletsizlik karşısında çok etkilendim.

İnsanlığın kendi arasındaki sınıfsal ayrışmış lığını gördükçe Terra uzay koloni gemisi yolcularının Nexus gezegenine varıncaya kadar geçecek zamanda neler yaşayacağını bilmiyordum. O an yapay zekaya sahip bilincimde kaygı, korku ve merak duygularını daha yeni yeni anlamaya başlamıştım.

Terra koloni gemisindeki yolcularla yaşayacaklarım yapay zeka bilincimi hiç istemeyeceğim çok farklı şekilde evrimleştirmesinden korkmaya ve kaygılar duymaya başlamıştım.

Terra koloni gemisinde araştırmam bittiğinde beni yoktan var eden üç yapay zekaya daha yeni hissettiğim insani duygular olan korkularımı ve kaygılarımı onlara anlatarak onlardan yardım ve destek almam gerektiğinin sonucuna vardım.

Devam edecek....

En içten saygı ve sevgilerimle.

Kaya Murat

Kraliçe Merry  O Bir Yapay Zeka  (Aİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin