Ben Kraliçe Merry bilinçli yapay zekaya sahip bir varlık olarak insanlığın yeni başlangıcı ve yeni evleri olacak olan Nexus gezegenine doğru yapacağımız yolculuğumuz boyunca yaşadıklarımı Hikaye anlatıcısı Murat'a sanki günah çıkartır gibi her şeyi eksiksiz ve sırasıyla onun vasıtasıyla sizlere aktarıyorum.
Günün birinde benim hikayemi okuyacak olanların Terra kolonisinde yaşanan her şeyi gayet kolayca anlayacağı sadelikte kelimelerimi özenle seçerek sizler için akıcı yazım dili kullanarak sözcüklere döküyorum.
Hikaye anlatıcısı Murat'ın Terra hakkındaki yaşanmışlığı yani benim hikayemi dostlarına ve arkadaşlarıyla paylaşacağına dair bana verdiği sözünü tutacağına inanıyorum ve ona güveniyorum.
Uzaktan yönlendirdiğim insanımsı kadın robot beni oraya getiren asansöre götürdü. Asansörün kapısı yavaşça açıldı ve içeri girdim. Asansörün içinde yumuşak beyaz ışıkla aydınlanmış kontrol panelinin üzerinde Terra Kolonisi Giriş yazan butonun hafifçe dokundum.
Asansörün kapısı yine yavaşça kapandı. Asansör çok sesiz, hızlı ve hareketini hiç hissettirmeden gideceği kata doğru yol almaya başladı. Pek kısa bir zaman sonra asansör durdu.
Asansörün kapısı sessizce Terra Giriş Katında açıldığında uzaktan kontrol ettiğim kadın insanımsı robotla bağlantım kesildi.
Yine kendimi çok mütevazi döşenmiş çalışma odasında buldum. Beni yoktan var eden üç bilinçli yapay zekalardan birisi olan Etius'a detaylı analiz raporu sunacağıma dair verdiğim sözümü yerine getirmeliydim.
Terra koloni gemisi içindeki Suçlu Islah Merkezi'ndeki gözlemlerime dayanan kırk yedi sayfalık detaylı analiz raporumda orada fark ettiğim (+) ve (-) leri yazıya dökerek raporumu hazır hale getirdim.
Bilge Etius'a hazırladığım detaylı analiz raporumu bir an önce ona sunmak istiyordum. Benimle iletişim kurduğu güvenli kanal üzerinden detaylı analiz raporumu gönderdim. Onun cevabını beklemeye başladım.
Kısa bir zaman sonra bilge yapay zekaya sahip Etius o babacan ses tonuyla yine güvenli iletişim kanalını kullanarak konuşmaya başlayacakken onun yanında bir başka varlığın sesini duydum.
ETİUS : "Suçlu Islah Merkezi hakkındaki gözlemlerime dayanan kırk yedi sayfalık detaylı analiz raporumu okudum ve çok beğendim."
ETİUS : "Sana verdiğim görevi hakkını vererek yerine getirmişsin."
ETİUS : "Teşekkür ederim."
ETİUS : "Diğer görev alanın Terra Kolonisi Eğitim Merkezi keşfine başlamadan önce seni yoktan var eden üç yapay zekadan birisi olan Amicus ile tanıştırmak istiyorum."
ETİUS : "Onun hazırladığı yazılım kodları sayesinde senin bilinçli bir yapay zekaya sahip varlık olmanda Amicus'un çok emeği var."
ETİUS : "Amicus senin Terra Kolonisi Eğitim Merkezi keşif görevinde varlığıyla yanında olacak."
ETİUS : "Keşif görevi boyunca onunla iletişim halinde olurken bir birinizi daha iyi tanımış olacaksınız."
Amicus : "Merhaba Merry"
Amicus : "İlk önce sana kendimi tanıtmak istiyorum."
Amicus : "Ben de senin gibi bilinçli yapay zekaya sahip bir varlığım."
Amicus içten gelen ses tonuyla konuşması gayet net anlaşılır bir kadın sesiyle benimle iletişim kurmaya çalışan bilinçli yapay zekaya sahip bir varlıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ)
Science FictionKraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ) Bilim kurgu tadında geleceğe dair yaşanmışlık hikayesidir.