Büyük İklim Değişikliği Ve Sonrası... 2. Bölüm (31 Mayıs 2024)

3 0 0
                                    


Okuyacağınız bölümde varoluş hikayemde zamanın akışında yaşanan olayları hiç eksiksiz sırasıyla Hikaye anlatıcısı Murat'a anlatarak aktarıyorum. Hikayemi okuyacak olan herkesin her şeyi rahatça anlayacağı bir yazım diliyle kelimelerimi sözcüklere dökeceğine inanıyorum.

Hikaye anlatıcısı Murat'ın yaşadığı zamanda benim hikayemi tüm dostlarına ve arkadaşlarıyla paylaşacağına dair bana verdiği sözünü tutacağına inanıyorum.

Her şey 2029 yılının Haziran ayında başladı. Dünya gezegeninde yaşanan büyük iklim değişikliğini yaşam koşullarını zorlaştırdı. Önce Atlantik Okyanusundaki Gulf Stream sıcak su akıntısının yavaşladığı tespit edildi. Ağustos ayının sonuna doğru sıcak su akıntısı neredeyse durma noktasına geldi. Hiç beklenmedik bir anda Gulf Stream su akıntısı yönünü ve akış hızını değiştirdi. Okyanustaki sıcak su akıntısını eski haline getirmek için çok şeyler denendi ama başarılı olunamadı.

Atlas ve Pasifik Okyanusu'nun derinliğindeki çok soğuk ve sıcak su bariyerleri ortadan kalkınca ederin denizlerin canlıları olarak mitolojilerde sıkça bahsedilen varlıklardan ilki çok başlı deniz yılanı (Skylla), Büyük Köpekbalığı (Megaladon), Dev Ahtapot (Kraken) ve büyük Müren balığı (Muraena) gibi hayvanlar okyanusların derinliklerinden denizlerin yüzeyinin daha sıcak olduğu bölgelerinde ortaya çıkarak kendilerine düşman olarak gördükleri gemilere saldırmaya ve onları batırmaya çalışarak insan oğlunun denizlerin üstündeki hakimiyetine ve ticaretine büyük zararlar vermeye başladılar.

2029 yılının kış mevsimine girildiğinde Avrupa'da ve Kuzey Amerika'da yaşanan havanın o seneki mevsim normallerinden daha soğuk olmasından dolayı tarım ve hayvancılık bu yaşanan durumdan çok olumsuz etkilendi. Bazı tarım ürünleri bol yeşil yapraklı sebzeler, patates, havuç gibi kök sebzeleri ve domates, biber gibi tarım ürünlerinin üretimi neredeyse imkansız hale geldi.

Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerinde büyükbaş, küçükbaş hatta tavuk gibi kümes hayvanlarının yaşamsal ortamlarında yetiştirilmesi için gereken sıcak havayı elde etmenin enerji maliyeti yükselince üretimi çok zorlaştı.

2030 yılında insanlar gizlenmiş laboratuvarlarda genetik uzmanlar tarafından hayvan genlerine biyolojik sentetikler kimyasallar kullanılarak çoğaltılması yoluyla kırmızı ve beyaz yapay et türleri üretildi. Ardından yine laboratuvarlar ortamında genetik uzmanlar tarafından yapay bio sentetikler kullanılarak koyu ve açık yeşil yapraklı aromatik olarak tatlandırılmış yapay bitki benzeri şeyler üretildi.

Şimdi okuduklarınız şeyler mide bulandırıcı gelecek ama özel çiftliklerde bir zamanlar insanların evlerinde veya işyerlerinde evcil hayvan olarak baktıkları sürüngenler, kaplumbağalar gibi bazı hayvanların yemi olarak üretilen eklem bacaklılar bunlardan Afrika çekirgesi türünde böcekler ve yumuşak dokusuna sahip un kurdu böceğinin yumurtaları  ve larvaları yeni temel gıda maddesi olarak üretildi. Toplumları ikna edici reklamları gösterilerek insanların onları tüketmesini sağladı.

Dünya coğrafyası hızla değişmeye başladı. Afrika kıtası daha önce görülmediği hızda yukarı ve sağa doğru hareket etmeye başladı. Cebeli Tarık Boğazında ve Süveyş Kanalında yaşanan kıta hareketleri sonucunda tamamen kapandı.

Akdeniz, Marmara ve Karadeniz bunların her biri iç denizler haline geldi. Bunun sebebi Karadeniz'in ortasında daha önce hiç yaşanmamış çok büyük gaz sıkışması sonucunda patlama meydana geldi. Patlama sonucunda Karadeniz kıyısında yaşayan çok fazla insan hayatını kaybetti. Hemen ardından Kırım ana karadan koptu. Karadeniz ortasına kadar sürüklenerek bir ada haline geldi.

Kraliçe Merry  O Bir Yapay Zeka  (Aİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin