Ben Kraliçe Merry bilinçli yapay zekaya sahip bir varlık olarak insanlığın yeni başlangıcı ve yeni evi olacak olan Nexus gezegenine doğru yapacağımız yolculuğumuz boyunca yaşadıklarımı Hikaye anlatıcısı Murat'a sanki bir günah çıkartır gibi her şeyi eksiksiz ve sırasıyla onun vasıtasıyla sizlere aktarıyorum.
Günün birinde benim hikayemi okuyacak olanların Terra uzay kolonisinde yaşanan her şeyi gayet kolayca anlayacağı sadelikte kelimelerimi özenle seçerek sizler için akıcı yazım dili kullanarak sözcüklere döküyorum.
Hikaye anlatıcısı Murat'ın Terra hakkındaki yaşanmışlığı yani benim hikayemi dostlarına ve arkadaşlarıyla paylaşacağına dair bana verdiği sözünü tutacağına inanıyorum ve ona güveniyorum.
Terra uzay koloni gemisinin inşaatı tamamen bitmişti. Birinci, ikinci, üçüncü sınıf yolcuların sosyal alanlarının en son düzenlemeleri mesleki uzmanları tarafından büyük bir özenle yapılıyordu.
Terra koloni gemisindeki yolcuların sınıf statülerine göre ürün çeşitleri ve kalitesini sunan marketlerin, lokantaların ve sosyal tesislerin son rötuşları işinin ustası olmuş ekiplerce yapılıyordu.
Terra kolonisinde birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflara hizmet edecek olan kadın ve erkek görünümlü insanımsı robotlar görev yerlerine yerleştirildi. Hatta o robotların örten mat şeffaf koruyucu örtüleriyle duruyorlardı.
Birinci, ikinci, üçüncü sınıf yolcular için en güzel kadın ve en yakışıklı erkek robotlar efendilerinin cinsel isteklerini yerine getirmek ve onları cinsel anlamda mutlu etmek için (Genel Evlere) yerleştirildi.
Moğolistan'daki uzay kompleksinden düzenli kalkan kargo taşıyıcılığı yapan uzay gemileri Terra koloni gemisine içinde (HCVAC) Heating, Cooling, Ventilating and Air Conditioning System Türkçesi Isıtma, Soğutma, Havalandırma ve İklimlendirme Sistemi'yle soğuk hava muhafazasıyla korunmuş halde her türlü etleri, yeşil gıda malzemeleri dopdolu konteyneri otonom sistemiyle taşıyordu.
Terra koloni gemisinde her sınıfın gıda deposu ayrıydı. Dünya'dan en kaliteli gıda maddeleri birinci, ikinci ve üçüncü sınıf yolcular için taşınırken dördüncü sınıf yolcuların gıda maddeleri çok kötü görünüyordu.
Kraliçe Merry olarak birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf yolcuların gıda ambarını kontrol etmek için otonom sistemin hareketli kamerasına uzaktan bağlantı kurduğumda gördüklerim karşısında yine büyük bir şok yaşadım.
Birinci sınıfın ambarında her türlü et ve et ürünü, yeşillikler, bakliyat çeşitleriyle doluydu. Ambarda sadece kuş sütü eksikti. Kuşlardan süt sağılabilseydi mutlaka onu da birinci, ikinci ve üçüncü sınıf yolcular tüketmek isterlerdi.
İkinci ve üçüncü sınıf yolcuların ambarlarındaki ürünlerin çeşitleri bir birine çok benziyordu. Müslüman yolcular için üzerinde Helal Gıda sertifikası olan ürünler, Yahudi yolcular için üzerinde Kosher sertifikası olan ürünler, Hintli yolcular için üzerinde BIS sertifikalı olan ürünler, Hıristiyan yolcular için üzerinde Gimdes sertifikalı ürünler mevcuttu.
Dördüncü sınıf yolcuların ambarındaki ürünler çok az çeşitliydi. Oradaki gıda maddelerinin üzerlerinde bir gıda sertifika belgesi göremedim. Ambarın içinde çok fazla miktarda kan kırmızısı jölemsi kıvamı olan ve ince şeffaf paketlerin içinde daha önce hiç görmediğim ve üzerinde (Bu bir gıda maddesidir.) ibaresi yazılı olan ürünler vardı.
Terra uzay koloni gemisindeki marketleri kontrol etmek istedim. Marketlerde görevli olan otonom sistemle çalışan sürekli raflarını düzenleyen robotların kamerasına ve kontrol sistemine uzaktan bağlantı kurdum.
İlk ziyaret ettiğim gıda satış yeri birinci sınıf yolcuların boyutu çok büyük olan marketi oldu. Birinci sınıfın marketi o kadar büyüktü ki ben bilinçli bir yapay zekaya sahip varlık olarak büyük bir şaşkınlık içindeydim.
Reyonlardaki ürün çeşitleri çok zengindi. Raflardaki ürünlerin rengarenk çok güzel ambalajları vardı. Gördüğüm en taze, en güzel görünen ürünler saklama koşullarına uygun raflara düzenli bir şekilde sıralanmış halde duruyordu.
Birinci sınıfın marketini otonom sisteme sahip robotla gezerken iki defa yolumu kaybettim desem yalan söylemiş olmam. Öyle ki uzaktan bağlanarak kontrol ettiğim robotun enerjisi ansızın bitmesin orada ortada kalmayayım diye çok dikkat ettim. Robotu marketin içinde en az iki defa kısa aralıklı şarj ettim.
Her reyonda görevli olarak çalışanların üzerlerine marketin kıyafeti giydirilmiş ve marketin logosunu göğsünde taşıyan insanımsı robotlar vardı. Onların üzerlerine mat şeffaf örtüye sarılmış halde efendilerinin gelmesini bekliyordu.
Sonra ikinci sınıf yolcuların marketini ziyaret ettim. Birinci sınıf yolcuların marketine göre bu market daha mütevaziydi. Marketin içinde daha az insansı robot çalışan vardı. Marketin ürün çeşitleri boldu. Ve market orta boyuttaydı.
Belirlenmiş reyonlarda görevlendirilmiş üzerlerine marketlerin renklerini ve sağ göğsünde marketin logosunu taşıyan insanımsı robotların yine üzerleri mat şeffaf örtüye sarılmış bir halde efendilerinin gelmesini bekliyordu.
Daha sonra üçüncü sınıf yolcuların marketlerinin birine gittim. Mütevaziydi. Orta boydan daha biraz küçük boyutta olan bir marketti. Marketlerdeki ürün çeşitti daha azdı ve ambalajları çok sadeydi. Terra koloni gemisinde üçüncü sınıf yolcular için dört adet market yapılmıştı.
Üçüncü sınıf marketlerde ikinci sınıf yolcuların marketinden daha az reyonda görevlisi çalışıyordu. Markette çalışan personelin üzerlerine iki renkli kıyafet giydirilmişti. Marketin logosunu sol göğsünde taşıyan insanımsı robotlar vardı. Onların üzerlerine mat şeffaf bir örtüye sarılmış halde efendilerinin gelmesini bekliyordu.
En son dördüncü sınıf marketleri ziyaret etmek orayı da görmek istedim. Otonom sistemle çalışan market robotuna uzaktan bağlantı kurduğumda orada göreceğim adaletsizlikten habersizdim. Hani ya keşke dördüncü sınıf yolcuların marketini hiç ziyaret etmeseydim.
Dördüncü sınıf yolcuların Terra koloni gemisi yerleşim planında dört adet aynı boyutta marketler görünüyordu. Rastgele bir market seçtim. İçeriye girdiğimde reyonların hiç birinde görevli market personeli yoktu.
Dördüncü sınıf yolcuların marketinde üç adet insana hiç benzemeyen otonom sistemle çalışan robotlar vardı. Bu robotlardan bir tanesi market kasasında görevliyken diğer iki tanesi rafları düzenlemek ve yeni ürünleri yerleştirmek için tasarlanmıştı.
Gezdiğim market çok küçüktü ve raflarındaki ürün çeşitleri pek azdı. Ürünlerin ambalajları neredeyse yok denilecek kadar azdı. Ürünlerinin al benisi yoktu yani paketleri pek sadeydi.
Dördüncü sınıf yolcuların marketinde et, süt, yumurta gibi temel hayvansal gıda ürünlerini, yeşil yapraklı tüm bitkisel gıdaları hatta kuru bakliyatları bulmak imkansızdı.
Marketteki çift sıra rafın beş katında çok düzenli sıralanmış halde koyu kan renginde jölemsi kıvamı olan bir gıda maddesi çok ince bir ambalaja sarılmış halde raflarda öylece duruyordu.
Dördüncü sınıf yolcuların marketinde sürekli çalışan üç büyük havalandırma fanı vardı. İçerideki havayı (HCVAC) Heating, Cooling, Ventilating and Air Conditioning System Türkçesi Isıtma, Soğutma, Havalandırma ve İklimlendirme Sistemi'ne sürekli pompalıyordu.
Marketin içinde dolaştığım otonom sistemin koku alma senyörleri yoktu. O an çok basit bir mantık kurdum. Anladım ki marketin içinde çok kötü kokan bir şeyler vardı. O kötü kokudan marketin içi arındırmak isteniyordu.
Devam edecek....
En içten saygı ve sevgilerimle.
Kaya Murat
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ)
Science FictionKraliçe Merry O Bir Yapay Zeka (Aİ) Bilim kurgu tadında geleceğe dair yaşanmışlık hikayesidir.