Toprak'tan
Sonunda eve gelebilmiştik. Hemen odaya çıkıp üstümü değiştirdim .Banyo yapacak halim yoktu.Yatağıma uzanıp bugün olanları kafamda tartmaya başladım.
Acaba Demir neden geldi ?
Neden beni hastaneye getirdi ?
Abim araştırır mı acaba ?
Veya abimin benden sakladıkları neler ?
Bunları düşünüp durdum .Ama kendime bir cevap bulamadım .Gözlerimde kapanmaya başlamıştı zaten .Beynimden bu düşünceleri silip uyumaya karar verdim .Nede olsa yarın okula gideceğim.
..................................................................
Biran irkilerek kalktım .Aslında neden kalktım onuda bilmiyorum .Saate baktığımda 06.00' dı .Erken kalkmıştım ama uykum kaçmıştı .En iyisi hazırlanmak diyerek yavaş adımlarla yataktan kalktı. Dünün de yorgunluğunu atmak için duşa girmeye karar verdim .Saat erken olduğu için oyalanarak banyomu yapacaktım .Suyun altına girdiğimde kendimi rahatlamış ,bütün düşüncelerden temizlenmiş hissetmeye başladım .Uzun bir duşun ardından havlumu üstüme dolayarak banyodan çıktım.Dolabımın kapağını açıp kıyafetlerimi alacaktım ki formalarımın kirli olduğu aklıma geldi .Ne de olsa yağmurun altında kalmıştım ,sonra o ev ,hastane derken kirlenmişlerdi.Çekmeceyi açarak yedek formalarımı aldım .Önce tşörtümü giydim .Ardından da şortumu .Sıra saçlarıma gelmişti.Kurutma gereği duymadım .Saçlarımı tarayıp öylece bıraktım .Zaten saçlarım düz olduğu için kabarmıyordu .Masanın üzerinde duran göz kalemimi alıp gözlerime sürdüm .Fazla makyaj yapmayı sevmezdim zaten .Boy aynamın karşısına geçip uzunca kendime baktım .Bu aralar zayıfladım sanki .Neyse çantamı da alıp odadan çıktım .
......................................................................................
Kahvaltı yapmadan hızlıca ayakkabılarımı giyip evden çıktım .Kulaklığımı takıp müzik dinlemeye karar verdim .Menüde gezinirken hangi şarkıyı dinleyeceğime karar veremedim .Bende önüme gelen ilk şarkıyı dinlemeye karar verdim .
Elinden bir şey gelmiyorsa
Aşktan için yanıpta sönmüyorsa
Yüzün eskisi gibi gülmüyorsa
Azalıyor insan, tükeniyor insan
Artık içinde rüzgar esmiyorsa
Gönül telinde kuşlar ötmüyorsa
Aklının sözünden çıkmıyorsa
Azalıyor insan, tükeniyor insan
Geçmişin üstesinden gelmiyorsa
Hesabı kesip dosttan saymıyorsa
Vicdanının sesini duymuyorsa
Yanılıyor insan ne biliyor insan
Ağlıyor, azalıyor, tükeniyor insan
Yanılıyor, azalıyor, ölüyor aşktan
Yalnız olmaktan artık korkmuyorsa
Gururunu dost sanıp aldanıyorsa
Ne bekliyorsa yoktan olmuyorsa
Azalıyor insan, tükeniyor insan
Geçmişin üstesinden gelmiyorsa
Hesabı kesip dosttan saymıyorsa
Vicdanının sesini duymuyorsa
Yanılıyor insan, ne biliyor insan
Ağlıyor, azalıyor, tükeniyor insan
Yanılıyor, azalıyor, ölüyor aşktanAslında sözleri beni anlatıyordu , biraz da olsa .Müzik dinlemekten sıkılmıştım .Hiç bir şeyden keyif almıyordum artık .Kulaklıklarımı çıkartıp çantama koydum .Zaten okula da yaklaşmıştım .Yavaş adımlarla okula geldim .Zilin çalmasına 10 dakika vardı.
Kantine gidip bir şeyler yemeye karar verdim.Yine yavaş adımlarla kantin kapısına yöneldim .İçeriye girdiğimde öncelikle kendime oturacak yer aradım .Cam kenarında en arkada olan masa gözüme çarptı.Oraya yöneldim.Çantamı masanı üzerine koyup Fadime ablanın yanına gittim .Yine her zaman ki sevecenliği ile içten bir gülümseme gönderdi .Bende ona gülümseyip börek ve çay aldım .Ücreti ödeyip masama ilerlerken birisi çarptı .Sıcak çay elime döküldü .Sinirle bana çarpan çocuğa baktım.
'ö-özür dilerim ''dedi kekeleyerek .Bu çocuğu daha önce bu okulda görmemiştim .Belki yeni geldi diyerek dikkate almadım .Bana yanlışlıkla çarptığı gözlerindeki endişeden belli oluyordu zaten.Uzatmamayı düşünerek tebessüm ettim ''sorun değil ''dedim .Bu cevabıma şaşırmış olmalı ki şaşkınca bana baktı .Derin nefes alıp tekrar konuştu ''şey ben sana çay alayım,bir de beraber oturalım mı ?yani şey tabi sende istersen ''dedi .Başımı olumlu anlamda sallayıp çantamı bıraktığım masaya oturdum .Elinde 2 çay ve simitle birlikte yavaşça masaya oturdu .''Ben tekrar özür dilerim ''dedi .Başımı kaldırıp ona doğru baktım.''önemli değil bu arada yeni misin ??seni daha görmemiştim ''dedim .Gözlerime bakarak konuştu ''evet yeniyim -Dün geldim bu okula .Bu arada ben Emir ''diyerek elini uzattı .Önce ona sonra eline bakıp ''ben de toprak''dedim elini sıkarak .''Hangi sınıftasın ''diye devam ettim .''ben 10-C ''dedi .Nasıl yani tesadüfe bak bizim sınıftamı diye düşünürken ''ben de ''dedim tekrar gülümseyerek ''Harika ''dedi .Sonra sessizce kahvaltımızı yapmaya başladık. Arada gizli gizli onu incelemeye çalışıyordum. Neden bilmiyorum ama bu çocukla iyi anlaşacağımızı düşünmüştüm. Açık kahve tonlarındaki gözleri çok güzeldi. Yüzü adeta pürüzsüz ve çok yakışılıydı. Evet evet çok yakışıklı.ben onu incelemeye devam ederken zil çalmaya başladı.
Zilin sesiyle bende kendime gelip önüme döndüm. Kahvaltıma devam ettim. Dikkati üzerine çekmek için sahte bir öksürükle ''beraber gidelim istersen ''deyip ayaklandı .Ben yine konuşmak yerine başımla onaylayıp çantamı aldım .Sınıfa girdiğimizde herkes gelmişti .Elif beni görünce koşarak yanıma geldi .Boynuma atladı resmen .
Kocaman gülümsemesiyle ''Günaydın , nerede kaldın sen''dedi.Tam cevap verecekken Emir öne atlayıp Elif'e elini uzattı. ''merhaba ben Emir ,okula dün geldim .Senide yeni görüyorum sınıfta ''dedi. Elif de elini uzatıp,tokalaştılar ''Bende Elif ''dedi.O sırada hoca sınıfa geldi .Hepimiz yerlerimize doğru yol aldık .Elif 'le ben orta sırada en ortada oturuyorduk.Emir de bizim önümüzde Can ile birlikte oturmaya başlamıştı .İlk ders Matematikti .Neden bilmiyorum ama Matematik dersini çok sever ve yapardım .Dikkatlice dersi dinlemeye başladım .Konuyu anlamıştım ama sıkıldığım için başımı sıraya koydum .
Birden kapı açıldı içeriye birisi girdi .Başımı kaldırıp gelen kişiye baktım .Sırıtarak bana bakıyordu. Hocaya dönerek konuşmaya başladı .''Merhaba ben Demir Karlı ,bu okula yeni geldim .Sınıfımın burası olduğunu öğrendim ,izninizle ''dedi.Bana doğru yaklaşmaya başladı .Sınıftakiler bize bakmaya başlamıştı.Kalbim daha da hızlı atmaya başladı. Sıramın yanında durup kulağıma eğildi ''Sana zarar verecek değilim sadece konuşmak istiyorum''deyip yan tarafımdaki boş sıraya oturdu .Bi süre bunu idrak etmeye çalıştım. Kendime gelir gelmez ne yapacağımı bilmez halde koşarak sınıftan çıktım.Arkamdan Elif'de koşarak bana yetişti.Sanırım önce durumu hocaya izah etti .Bahçeye çıktığımda kendimi biraz daha rahatlamış hissediyordum .Banklara oturduğumda Elif'de yanıma oturdu .Bana sıkıca sarıldı .Daha fazla kendimi tutamayıp ağlamaya başladım .Elif beni sakinleştirmeye çalışıyordu .Çünkü olanları o da biliyordu .Tabi Demir'ide .Zil çaldığında biraz kendimi toparladım .Sadece susuyorduk Elif'le .Çünkü o da ne yapacağımızı bilmiyordu .Sanırım Elif'de aynı şeyleri tekrar yaşamamdan korkuyor .
Omzumda bir el hissettiğimde hiç bir tepki veremdim. Sahte bir öksürükle gelene baktım. Gelen Emir'di. Merak etmiş ve korkmuştu sanırım.Gözlerindeki endişe görülüyordu .''İyi misin''dedi tedirgin sesiyle .Sadece başımı sallamakla yetindim .Elindeki suyu bana uzattı .Gülümseyip suyu aldım .Bir kaç yudum içtim .Emir ve Elif dikkatlice bana bakıyorlardı .Sonra Emir konuşmaya başladı ''ikizimi tanıyor musun ''dedi .Şaşkınlıkla suratına baktım .''ikiz ?''dedim soru sorarcasına .''Evet Demir'den bahsediyorum .Benim ikizim aslında 17 yaşındayız .Ama ikimizde 1 yıl geç başladık ''dedi .Şaşkınca yüzüne bakmıştım .Nasıl ikiz olabilirler ki .
Ben şimdi ne yapacağım ?
Emir'den uzak mı dursam ?
Emir olanları bilmiyor mu acaba ?
Kafamdaki sorular beynimi tırmalarken Elif'e baktım .O da benim gibi şaşkındı .İşte şimdi yanmıştık. Aslında ben yanmıştım. Demir yetmezmiş gibi bir de ikizi çıktı karşıma.