De zon scheen fel op de parkeerplaats van het pretpark terwijl Kiana en haar vaders, Danny en Maksim, zich verzamelden met hun vriendengroep. Pommelien, Francisco, Camille, Lotte, en Sali waren er allemaal klaar voor een dag vol avontuur en plezier. Er hing een sfeer van opwinding in de lucht, en iedereen was in een goed humeur.
"Waar beginnen we mee?" vroeg Kiana enthousiast terwijl ze haar vaders bij de hand nam.
"Wat dacht je van de achtbaan?" stelde Francisco voor met een ondeugende glimlach.
Camille en Fran wisselden nerveuze blikken uit. "Misschien kunnen we eerst iets rustigers doen?" zei Camille, haar stem een beetje trillend.
Pommelien lachte en sloeg een arm om Camille. "Maak je geen zorgen, we zullen je beschermen!"
Ze begonnen de dag met een rustige rit in het reuzenrad, wat iedereen leuk vond. Vanaf de top had Kiana een prachtig uitzicht over het hele park en ze voelde zich opgewonden voor wat er nog zou komen. Maar toen ze bij de achtbaan aankwamen, voelden Camille en Fran de spanning weer oplopen.
"Kom op, het is niet zo eng!" moedigde Sali hen aan terwijl ze de wachtrij in stapten.
Kiana keek naar haar vaders. "Jullie gaan toch ook mee, hè?"
Danny glimlachte. "Natuurlijk, we laten je niet alleen gaan!"
De rit in de achtbaan was een mix van geschreeuw en gelach. Fran en Camille hielden elkaars hand vast en sloten hun ogen tijdens de hele rit, terwijl de anderen hardop lachten om hun angstige gezichten. Toen ze uitstapten, waren Camille en Fran nog steeds een beetje wankel, maar ze lachten mee met de rest.
De dag was gevuld met meer spannende ritten, spelletjes, en lekker eten. Ze maakten zoveel grappige momenten mee, zoals toen Lotte per ongeluk een enorme pluche beer won en er de rest van de dag mee rondliep. Of toen Sali vast kwam te zitten in het spookhuis en door een medewerker gered moest worden.
Toen de zon onderging, liepen ze moe maar gelukkig terug naar de auto. "Dit was de beste dag ooit!" zei Kiana terwijl ze in de auto stapte.
Maar de volgende ochtend herinnerde Kiana zich iets belangrijks: ze had een grote toets van Frans en had helemaal niet geleerd. Ze voelde een knoop in haar maag toen ze naar school ging en de toets onder ogen zag. Zoals ze had verwacht, ging het niet goed. Ze kreeg haar cijfer terug en zag een laag cijfer op het papier staan.
Die avond aan de eettafel zaten Danny en Maksim stilletjes naar haar te kijken. "We moeten praten, Kiana," zei Maksim zacht.
Kiana voelde tranen in haar ogen branden. "Het spijt me. Ik was gewoon zo opgewonden over het pretpark dat ik helemaal vergat te leren."
Danny zuchtte. "We begrijpen dat je plezier wilt hebben, maar school is ook belangrijk. We zijn teleurgesteld omdat we weten dat je beter kunt."
Kiana knikte, snikkend. "Ik beloof dat ik het beter zal doen. Ik zal harder studeren en mijn best doen."
Maksim legde een hand op haar schouder. "We willen alleen het beste voor je, Kiana. We weten dat je het kunt."
Hoewel Kiana zich verdrietig voelde over haar cijfer, voelde ze ook de liefde en steun van haar vaders. Ze wist dat ze hun vertrouwen moest terugwinnen en begon die avond meteen met het inhalen van haar studiewerk. Ze wist dat, hoewel ze een fout had gemaakt, haar familie altijd achter haar zou staan, klaar om haar te helpen groeien en leren.
YOU ARE READING
Het leven van een perfect gezinnetje🫂🫀
Short StoryWe volgen Kiana in haar leven. Haar vaders zijn Maksim stojanac en Danny dorland. Samen met de vriendengroep van haar ouders beleven ze veel leuke en mooie momenten. Ze schaamt zich helemaal niet voor haar homo ouders.