De dagen na Kiana's verjaardag voelden als een droom die werkelijkheid was geworden. Ze kon niet wachten om Jarno aan haar vaders en de vriendengroep voor te stellen. Intussen ging het leven door zoals gewoonlijk: school, huiswerk, en tijd doorbrengen met haar familie en vrienden.
Op een zonnige zaterdagmiddag, een week na haar verjaardag, had Kiana eindelijk de gelegenheid om Jarno thuis uit te nodigen. Ze had haar vaders van tevoren verteld en hoewel ze nieuwsgierig waren, hadden ze hun best gedaan om hun enthousiasme in toom te houden.
Jarno arriveerde precies op tijd. Kiana begroette hem aan de deur en leidde hem naar de woonkamer waar Danny en Maksim al klaar zaten met brede glimlachen op hun gezichten.
"Hoi, Jarno! Leuk je eindelijk te ontmoeten," zei Danny, terwijl hij zijn hand uitstak.
"Dag, meneer Dorland, meneer Stojanac," antwoordde Jarno beleefd en schudde hun handen.
"Geen zorgen, je kunt ons gewoon Danny en Maksim noemen," zei Maksim vriendelijk.
Kiana en Jarno gingen op de bank zitten, en al snel raakten ze in gesprek. Danny en Maksim stelden allerlei vragen: over Jarno's interesses, zijn school en zijn familie. Jarno beantwoordde alles beleefd en zonder aarzeling, wat de vaders geruststelde.
Na een tijdje, toen iedereen zich meer op zijn gemak voelde, stelde Maksim voor om samen een wandeling te maken naar het park. Het was een mooie dag en ze konden genieten van het weer en elkaar beter leren kennen in een ontspannen omgeving.
Onderweg naar het park liepen ze langs een ijssalon. "Wat denken jullie, zin in een ijsje?" vroeg Danny.
"Ja, dat klinkt heerlijk!" zei Kiana enthousiast.
Ze bestelden hun favoriete smaken en gingen op een bankje zitten in het park. Terwijl ze genoten van hun ijsjes, vertelden Danny en Maksim verhalen over Kiana's jeugd. Ze vertelden over de keer dat Kiana besloot om de woonkamer te schilderen met vingerverf, en hoe ze een keer een kikker had meegebracht naar huis als huisdier.
"En toen moesten we dat arme beest terug naar de vijver brengen omdat het niet in een viskom kon leven," lachte Danny.
Jarno glimlachte en keek naar Kiana. "Je hebt echt geweldige ouders."
"Dat heb ik zeker," antwoordde Kiana met een warme glimlach.
Insta verhaal van Kiana:
Na de wandeling en het ijsje keerden ze terug naar huis, waar Kiana's vrienden al begonnen binnen te druppelen voor een kleine bijeenkomst. Pommelien, Camille, Lotte, Francisco, en Sali waren er allemaal, klaar om Jarno te ontmoeten.
"Daar is hij dan!" riep Pommelien uit toen ze binnenkwam. "De beroemde Jarno!"
Jarno lachte verlegen terwijl hij iedereen begroette. De sfeer was meteen ontspannen en vrolijk. Ze speelden een paar gezelschapsspellen en deelden meer verhalen en herinneringen. Op een gegeven moment haalde Lotte een oude video tevoorschijn van een van hun uitstapjes naar het pretpark, waarbij iedereen dubbel lag van het lachen.
"Pommelien, weet je nog dat je in de struiken viel tijdens het minigolfen?" vroeg Francisco, terwijl hij de video opnieuw afspeelde.
"Hoe kan ik dat ooit vergeten!" riep Pommelien uit, rood van het lachen.
Jarno keek gefascineerd naar de video en de verhalen. "Jullie hebben echt veel plezier samen," merkte hij op.
"Dat hebben we zeker," zei Kiana. "En nu ben jij ook een deel van die herinneringen."
Toen de avond ten einde liep, bedankten Jarno en Kiana iedereen voor de geweldige tijd. Danny en Maksim knikten goedkeurend toen ze zagen hoe goed Jarno bij de groep paste.
"Het was leuk je te ontmoeten, Jarno. We hopen je vaker te zien," zei Danny.
"Zeker weten," voegde Maksim toe. "Je bent altijd welkom."
Jarno glimlachte dankbaar. "Dank jullie wel, ik vond het ook heel leuk."
Kiana en Jarno stonden bij de voordeur, klaar om afscheid te nemen. Jarno drukte een zachte kus op Kiana's wang en fluisterde: "Je hebt geweldige vrienden en familie. Ik ben zo blij dat ik dit met je mag delen."
Kiana glimlachte stralend. "Ik ook, Jarno. Tot snel!"
Nadat Jarno was vertrokken, draaide Kiana zich om naar haar vaders. "Dank jullie wel voor vandaag. Het betekende echt veel voor mij."
Danny en Maksim knikten en omhelsden haar. "We willen alleen maar dat je gelukkig bent, lieverd," zei Danny zachtjes.
"En zo te zien ben je dat," voegde Maksim toe.
Kiana voelde zich geliefd en gesteund, en ze wist dat ze met haar vrienden, haar vaders en nu ook Jarno, een prachtige toekomst tegemoet ging.
YOU ARE READING
Het leven van een perfect gezinnetje🫂🫀
Short StoryWe volgen Kiana in haar leven. Haar vaders zijn Maksim stojanac en Danny dorland. Samen met de vriendengroep van haar ouders beleven ze veel leuke en mooie momenten. Ze schaamt zich helemaal niet voor haar homo ouders.