13.Bölüm(Kına)15.06.2024

1K 60 14
                                    

Evet arkadaşlar beklediğiniz gün gelip çattı.Bugün Avşin ve Boranın Kına gecesi var.Çok uzatmadan başlamak istiyorum.

Kimi insanlar hayata bir sıfır geride başlar. Avşin'de öyleydi küçücük yaşında annesiz ve babasız kalmasıydı.16 yaşına geldiğinde ise ona sorulmadan abisi yaşındaki adama kuma oluşuydu.Bu yaşına kadar hayatta en büyük talihsizlikleri yaşamıştı.

Elbette hayatında büyük bir kurtuluş yolu,büyük bir mutluluk olacaktı.Onun hayatında en büyük kurtuluş yolu Borandı,En büyük mutluluğu da Boran'dı. Boran onun umudu,aşkı,sevdası,Annesi ve Babası olmuştu.Bu hayatta tek doğrusu olmuştu.

Bugün üstünde olan kınalığına bakıyordu.O kadar güzel olmuştuki Delal Hanım olmak üzere İsteme,Nişan tüm özel günlerinde yanında olan bir sürü tanımadığı arkadaşı ablası abisi olan insan vardı.

Kapı açılıp,içeri ilk giren kişi Mihra olmuştu Urfanın deli kızı deli Mihrası.Ardından Zişan,Hevin,Mizgin,Idâl,İclal ve Arin olmuştu.

İçeri giren kadınlar teker teker Avşini süzmüştü.

""Çok güzel olmuşsun,bayıldım"" Dedi Arin.

Onun gibi karşısında duran kadınlar da hayatın acı gerçeklerini en ağır bedeller ile ödemişti.

"Evet hazırsan artık inelim" diyen Hevin'in sesi ile derin düşüncelerinden sıyrılmıştı Avşin.

"Ama çok güzelsin" diye konuştu İdâl bu ikiz bebekler onu sulu gözlü birine çevirmişti.

"Buda her şeye ağlıyor Allah dijvara sabır versin" diyen Mihra'nın sitemli sesi ile odada gülüşme olmuştu.

""Allah ona değil bana versin o sabrı""Dedi İdâl.

""Kız yazık öyle deme""Dedi Arin.

"Gidelim artık" dedi Avşin bugün güzel bir başlangıç yapacaktı artık.

Odadan çıkıp avluya inen merdivenlerin başına geldiklerinde ise aşağıda duran kadınlar zılgıt çalmaya başlamıştı.

Avşin yavaş adımlar ile inmişti merdivenlerden aşağı.Avluya indiğinde bütün bakışlar onun üstünde idi.Dul bir kadın oluşu onun üstüne birde kınalık giyip kına yapılması ayıptı diğer kadınlara göre.Etrafına baktığında ise küçümseyici bakışları farketmisti.

Ama o daha 16 yaşında iken çocuk yaşında evliliğin ne olduğunu bilmeden evliliğe zorlanan bir çocuktu.Ama küçümseyici bakış atan kadınlar ise "çocuk değil""evlilik yaşı geldi" derdi bu  yüzden kendi çocuklarını da erken yaşta evlendiriyorlardı.

Zişan bu sırada orkestra şefinin yanına gitmiş ve Yâr Heybete açmalarını söylemişti.Gelen ses ile Mizgin Ömrüm'den aldığı puşiyi Avşine uzatmıştı.

"Seni ortaya alalım gelin hanım" dediğinde ise diğerleri de ellerine aldıkları özel işlemeli mendiler ile Avşinin etrafında çember oluşturmuşlardı.

Çalan Yâr Heybête halayı ile kızlar kimsenin demesine bakmadan oynamış ve Avşin için güzel bir kına olmuştu.

Yâr Heybête kelimesini Boranın duyması ile de eline aldığı mendili sallaması bir olmuştu.Boranın diğer yanında Boran Bedirhan girmişti.İkisi karşılıklı mendil sallayarak oynamıştı.Onlar oynarken oradaki kızlar onlara bakmaya başlamıştı.Daha doğrusu Boran Bedirhana bakıyorlardı ama her iki Boranda kendilerini izleyen kızlara dönüp te bakmamıslardı bile.

Bu eğlencenin  ardından artık Avşine kına yakma sırası gelmişti.Avşin avlunun ortasında bulunan sandalyeye oturmuştu.Yanına koyulan diğer sandalyeye ise Bawer Arslan Boranı getirip sandalyeye oturtmuştu.

Mafya ve TöreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin