•°•°7-'O'°•°•

44 3 0
                                    

EUGENE "Peki o zaman lütfen bana öğrendiklerini anlat."

-

Gülümsedim ve geçtiğimiz bir kaç saat edindiğim yeni bilgilerin verdiği gururla ayağa kalktım.

Kalkmaz olaydım.

Çok fazla oturmuştum. Popom ağrıyordu. Hemde delicesine!

Ama fark ettirmemeye çalışarak duruşumu bozmadım.

EİRA "Tanrıça Cloudia volkanlardakilerin yer yüzüne çok fazla müdahale ettiğini fark eder. Bulutlardakilerin onlara engel olamayacakları kadar fazla. Bu nedenle bulutlara gitmeyi hak eden insanları kutsamaya ve volkanlardakilerin akıllarını çelmelerine engel olmaya karar verir.

Toplamda 13 insanı kutsar. Her birine farklı bir görev verir. İnsanları korumak, volkanlardakileri kovmak gibi.

Ancak 7. Ayın varisi insanlara ihanet eder ve volkanlardakilerin tarafına geçer. Bunun üzerine kalan 12 ay toplanarır ve kafa kafaya vererek volkanlardakileri temelli kovmanın yollarını ararlar.

İyi İnsanları tek çatı altında toplamak ve onları volkanlardakilerin akıl çelmesinden korumak için İmparatorluk kurmaya karar verirler. İmparatorluğun adını Airessh koyarlar.

İmparator olarak 11. Ayın varisini seçerler. 11. Ayın varisi yani Egissh varisi rüzgarı kontrol ettiği için ihaneti hızlıca cezalandırabilir.

Volkanlardakilerle yapılan onlarca yıllık mücadelenin altından Airessh İmparatorluğu kazanır. Volkanlardakiler volkanlara geri dönerler.

Ancak söylentilere göre günümüzde hâlâ o savaşlardan sonra dünyada kalan volkanlardakiler var."

Volkanlardakiler şeytanlar ve bulutlardakiler ise meleklerdir. Cehennem volkan ve Cennet ise Bulut olarak tanımlanır. Hatta tanrıça 'Cloud' yani bulut kelimesinden türemiştir.
...
Ay varislerinden girdim İmparatorlugun kuruluş tarihinden çıktım.

Hepsini yenice öğrendim ancak Eugene bunları bilmemeli çünkü İmparatorluğun kuruluş tarihi bir soylu için en geç 13 yaşına kadar öğrenmesi gereken bir şey.

Önemli bir olay sonuçta. Tabii halk arasında da populer bir hikayedir. Bir çok tiyatro ve opera gibi sanat dalında kullanılır.

Hatta kuruluş gününde ve bazı özel günlerde bunun hakkında bedava kukla gösterileri bile olur.

Hepsini kitaplardan öğrendim!

Tabii gerçek olayın bu olduğunu sanmıyorum. Yine de bilinen tarih bu.

EUGENE "Peki o zaman bir daha ki dersimize kadar Burton dükalığın kuruluşunu araştır. Haftaya görüşürüz Leydim."

Leydim? Sanırım aramız daha iyi olmaya başladı. Belki de kütüphaneye tekrar girebilmek için yalakalık yapıyordur.

Göz ucuyla Eugene'nin elinde tuttuğu kitaba baktım. Bıyık altından güldüm.

Masaya koyduğu kitabı eline almış ve hâlâ elinde tutuyordu.

EİRA "Peki o zaman bir dahaki dersimizde görüşürüz!"

Eugene başıyla onayladı ama kitabı bırakmaya isteksiz olduğu belliydi.

EUGENE "Evet. Görüşürüz..."

EİRA "Bu arada kapıya kadar size eşlik edemeyeceğim. Myla size eşlik edicek. Özür olarak size elinizde ki kitabı ödünç vermek isterim. Kitabı sevmiş gibi görünüyorsunuz."

Eugene belli etmemeye çalışsa bile mutluydu. Hatta mutluluktan gözleri parlıyordu.

•••

En sonunda Eugene gitti ve bende odama geri döndüm. Yatağıma ilerliyordum ki heryerimde bulunan ağrı sebebiyle merdivenlere düştüm.

Bir Rofan Romanına Reenkarne Oldum!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin