Hari yang kelam kabut!

13 4 4
                                    

Dark promise

Ep 8

Zee bergegas membawa sehun ke bilik rawatan safari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zee bergegas membawa sehun ke bilik rawatan safari.Ji hyo hanya mengikuti mereka dari belakang sambil memegang kain putih yang sudah kotor dek terkena darah Sehun.Muka Sehun berkerut tanda menahan sakit dan matanya sempat melihat cakaran panjang pada tangan dan lengannya.Setelah sampai,

Zee:Hun,kau nampak ubat sapu dengan kain pembalut dekat atas meja tu?hah..pandai pandailah kau rawat luka kau sendiri.maaf,aku tak sempat nak tengokkan kau sebab pentas circus masih lagi belum siap hias.

Sehun:maaf bos.aku menyusahkan kau pula..

Ji hyo yang baru masuk,dengan tidak sengaja terjatuhkan penyapu kayu yang berada di situ.Zee sudah memegang dadanya apabila melihat ji hyo yang tiba tiba muncul dan menyedari baju gadis itu juga ada sedikit kesan darah.

Zee:haih ji hyo.kamu ni betul betul buat saya terkejut jelah!alang alang kamu pun dah ada dekat sini,tolong sehun apa yang patut ya?saya nak ke circus dulu.dah lambat!huh..

Zee bergegas ke dewan circus meninggalkan mereka.Sehun dan ji hyo memandang antara satu sama lain.Beberapa saat kemudian,Ji hyo sempat bersiul lalu dengan selamba keluar dari bilik rawatan itu.Sehun hanya membiarkannya dan lantas mencari ubat luka.

Di luar Bilik Rawatan,

Ji hyo berjalan ke hulur ke hilir sambil mengerutkan kening.

"Dia boleh selesaikan masalah dia sendiri.lagipun dia bukan budak kecil.buat apa aku nak tolong lelaki tu?semua tu buang masa.tapi.."detik hatinya.

Ji hyo:tapi semua ni jadi angkara aku ..

Dia menyepak batu kecil di situ dan betul betul ingin menjerit disebabkan serba salah yang menyelubungi diri.dia sendiri sangat benci ingin mendekati mana mana lelaki.tapi situasi sekarang seperti memaksa dirinya menjadi gila!

Beberapa saat kemudian,

Pintu bilik rawatan dihempas oleh Ji hyo sehingga terbuka seluas luasnya.sehun yang berada di dalam sudah mengerutkan kening,

Sehun:kau nak apa?

Ji hyo:Encik Zee bagitau aku yang pentas circus masih belum siap.kau..dah bersihkan luka?heh?

Ji hyo mengerutkan kening apabila melihat tangan Sehun yang terketar ketar ingin mengambil kain balutan.dia terus mengeluh dan menarik lengan lelaki itu ke arah singki untuk membersihkan luka terlebih dahulu,

dia terus mengeluh dan  menarik lengan lelaki itu ke arah singki untuk membersihkan luka terlebih dahulu,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sehun:hei aku boleh buat sendiri lah..

Ji hyo:kau terlalu lembap nak buat semua ni seorang diri.aku tolong kau pun sebab aku tau yang semua ni punca dari aku.dan juga si haiwan tak guna tu.heih menyusahkan..

Sehun:mulut tu..

Dia menggelengkan kepala sambil mengeluh.kemudian dia baru menyedari kain lap darahnya tadi disimpan di dalam poket seluar milik gadis itu dan agak terkejut apabila melihat kesan darah yang melekat pada bahagian baju ji hyo.

Dia terus menepis tangan gadis itu,

Sehun:ji hyo,aku rasa..lebih baik kau tukar pakai baju lain.tak pasal pasal baju tu membusuk sebabkan darah aku.lepastu lagi satu.kain ni..

Dia lantas mengambil kain lap dari poket seluar ji hyo lalu berkata,

Sehun:aku ambil.dah,aku keluar dulu.kau pergi tukar baju baru.dalam rak kecil tu ada banyak tshirt lebih..

Ji hyo:tak perlu.aku malas nak buat dua tiga kali kerja.cukuplah harini dah macam huru hara.nanti balik aku bersihkan sendiri.

Sehun:tapi tu darah,ji hyo

Ji hyo:aku kata tak nak..tak naklah!

Dia cuba untuk kekal tenang dari tadi tapi hakikat sebenar,dia bukanlah seorang yang penyabar dan tidak suka dipaksa! langkah Sehun mula kebelakang sedikit demi sedikit,

Sehun:kau ni..pelik.

Dia terus beredar dari situ meninggalkan ji hyo seorang diri.sedang dia berjalan,kedengaran bunyi telefon dari dalam poket baju hoodie nya.

Sehun:hello?

Zac:kau..sehun kan?ni aku."kawan tapi mesra"" ibu kau.kami dekat hospital sekarang ni.ayah kau dah sedar.

Sehun mengerutkan kening dan mengenggamkan penumbuknya.dia sempat memandang sekeliling lalu berbisik keras,

Sehun:kau ni memang tak serik serik eh?aku dah bagi amaran dekat kau supaya jangan kacau family aku.apa yang kau tak faham bahasa sangat ni?

Zac:tu bukan topik yang kita patut fokuskan,sehun.ni pasal ayah kau..dari tadi dia asyik panggil nama anak dia.peringatan manis.lebih baik kau jenguk ayah kau cepat sebelum..

Dia menutup panggilan dan berlari ke arah motor.kedengaran kuat bunyi tapak kasutnya di kawasan safari itu.baru sahaja dia ingin memakai topi kaledar,Rean memanggilnya dengan nada tegas,

Rean:hei,kau nak pergi mana?!villa atas bukit sana dah siap kemas ke belum?

Sehun:emergency!nanti akak Rean tolong bagitau pada Encik Zee ya!kalau akak tak puas hati,esok saya sanggup kerja sampai malam..

Rean sempat menjeling,

Bersambung

Dark PromiseWhere stories live. Discover now