"Ilmu Hitam" Puan Hel

11 5 7
                                    

Dark Promise

Ep 11

Malam semakin lewat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Malam semakin lewat.Dalam perjalanan pulang,ji hyo hanya memegang penahan di bahagian belakang motor sahaja memandangkan sehun membawa motor dengan laju.

kelihatan masing masing hanya mendiamkan diri melayan perasaan sendiri.sehun masih tidak puas hati dengan sikap ayahnya yang mudah mengalah.manakala ji hyo dari tadi cuba menghadam kata kata ayah Sehun.

Selang beberapa minit, mereka melihat lampu kereta yang berlainan arah sedang meluru laju ke arah mereka.Sehun terus memberhentikan motor secara tiba tiba sehingga kepala ji hyo sudah terhantuk terkena pada kepala sehun.

Sehun:aku ni dah terkena kutukan atau sumpahan ke apa?kenapa nasib malang asyik melekat dekat aku je harini?hesh..

Dia mengeluh lalu turun dari motor,

Sehun:pegang ni..

Dia menyuruh ji hyo untuk memegang helmetnya dan berjalan perlahan ke arah kereta yang hampir melanggar mereka tadi.kepalanya diteleng dan matanya dikecilkan untuk meneliti nombor plat kereta.nanti dulu.ni..lelaki sama yang melanggar motornya diwaktu senja tadi,

Sehun:kau..

Dia mengetuk beberapa kali cermin tingkap kereta Keir,

Keir:hei budak. apa..bapak kau tak ajar ke cara bersopan dengan orang yang lebih tua?maksud aku,"dewasa".lagipun aku belum tua lagi.oh ya,kau dengan motor kau tu boleh ke tepi sikit tak?menyemak betul..

Ji hyo mengerutkan kening dan baru perasan lelaki ni adalah lelaki sama yang berani kacaunya sebelum insiden Sehun jatuh motor.baru saja dia ingin melangkah ke arah kereta itu,matanya membulat apabila Sehun mula menumbuk tingkap kereta Keir sehingga pecah,

Sehun:"bapak".. kau cakap?hei,disebabkan ajaran bapak aku lah,aku cukup sopan tadi.dan sekarang ni..aku ikut ajaran "ibu" aku.apa masalah kau huh?bawa kereta macam orang mabuk.kalau kau tak sayang nyawa kau,at least fikir sikit pasal nyawa orang lain.jangan menyusahkan orang!

Baru saja Keir ingin keluar dari kereta,matanya sudah terbeliak apabila menyedari kehadiran ji hyo disitu.damn it..

Keir:(dalam hati:I see..patutlah perangai lelaki ni kurang ajar.teman lelaki si gadis psiko ni rupanya.heh pasangan pelik)

Dia terus memandu keretanya tanpa menoleh ke belakang.sehun hanya memandang kereta itu berlalu pergi.kemudian,dia mula mendapatkan ji hyo,

Sehun:kau ok?maaf kalau emosi aku tadi buat kau takut dengan aku.mungkin sebab fikir banyak masalah yang buat kepala aku rasa berat gila.

Ji hyo:kau mintak maaf dengan aku sebab kau pecahkan tingkap kereta lelaki tu?sepatutnya dengan kepala dia sekali kau pecahkan.lagipun cakap pasal kepala kau yang berat tu,kepala aku pun sakit dek terhantuk dengan kau

Sehun mengerutkan muka kerana baginya kata kata kata gadis itu agak melampau dan jauh tersasar.

______________•_______________

Setelah sampai di kawasan perumahan atas bukit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah sampai di kawasan perumahan atas bukit.Sehun memandang sekeliling sementara menunggu ji hyo turun dari motor.kedengaran bunyi burung hantu yang sedang bertenggek di dahan pokok yang rimbun.

Sehun:kau pasti ke ni rumah kau?kenapa kawasan sini sunyi je?kau duduk dengan siapa?

Ji hyo:kau pergi balik..

Sehun tergamam dan beberapa saat kemudian,dia mula berlalu pergi.ji hyo terus berlari anak menuju ke rumah Puan Helena.Hatinya sudah rasa tidak sedap hati.kelihatan burung gagak yang berada di kawasan lereng bukit sedang memerhatinya dari tadi,

Setelah sampai..

Dia mengetuk pintu rumah kayu itu beberapa kali dan masih tiada orang yang menyahut.keluhan berat dilepaskan.baru sahaja dia ingin menoleh kepalanya ke belakang,kelihatan Puan helena sedang berada di muka pintu sambil memegang lilin,

Puan Helena:kau?apa tujuan kau ke sini?malam ni tak sesuai untuk kita berjumpa.aku dapat rasa ada "energy" yang tak berapa baik sekarang

Ji hyo:aku perlukan kepastian dari Puan Hel.ada perkara yang aku rasa tak berapa jelas pasal perjanjian antara kita.

Puan Helena mengangkat kening kirinya tanda hairan.kemudian wanita yang berumur lewat 60-an itu memandang sekeliling luar rumahnya,

Puan Helena:sekarang tak berapa sesuai untuk kau berkeliaran malam ni.mari masuk.biar aku jelaskan kesemuanya..

Ji hyo mengangguk dan mula melangkah masuk ke dalam rumah Puan Helena.kelihatan Puan Helena mempelawanya untuk minum air teh panas sambil menikmati cuaca hujan pada malam itu.

Puan Helena:darah lelaki mana yang melekat pada lengan baju kau tu?

Dia tersenyum sinis sambil melihat ji hyo yang sedang meneguk air teh,

Ji hyo:darah?cakap pasal tu..aku betul betul tak faham.boleh Puan Hel buktikan pada aku.sekuat mana ilmu Puan Hel ni boleh berkesan ?

Puan Helena:huh?apa..kau ragu dengan..

Ji hyo:aku bukan bersangka buruk atau ragu ragu dengan Puan Hel.tapi..apa yang jadi harini buatkan aku rasa ada yang 'tak masuk akal'.

Puan Hel mula mengerutkan kening tanda cuba untuk faham kata kata gadis itu.

Puan Helena:cuba kau cerita pada aku perkara sebenar,gadis muda..

Ji hyo menundukkan wajahnya sambil mengeluh,

Ji hyo:pertama,aku nak berterima kasih pada Puan Hel sebab dah banyak bantu aku selama ni.tapi..ada seorang lelaki dekat tempat kerja aku yang tak dapat nasib yang sama macam lelaki lain.

Puan Hel:maksudnya?

Ji hyo:Puan Hel ada cakap..semua lelaki yang berani cuba nak sentuh atau ada niat tak buruk dekat aku akan ditimpa nasib malang.tapi..lelaki ni..kenapa dia sorang je yang tak rasa sakit bila dekat dengan aku?atau dia jugak ada pakai ilmu yang..

Baru sahaja dia ingin menghabiskan ayatnya,Puan Hel terus menghentak meja makan sambil mengurut dahi,

Puan Hel:jangan merepek! haih..ji hyo,aku tau kau seorang yang licik.tapi ada kala kau terlampau lurus dan "innocent"..

Ji hyo:huh?

Puan Hel:kau dah lupa pada perjanjian kau?

"Aku akan siksa mana mana lelaki yang suka pada kau disebabkan paras rupa dan mempunyai niat yang buruk."

Puan Hel:"niat buruk" dan "paras rupa".janji tu akan berhasil kalau mana mana lelaki ada ciri ciri macam tu.apa..lelaki yang kau maksudkan tadi termasuk dalam ciri ciri yang aku sebutkan tadi?

Ji hyo tergamam dan terdiam buat seketika,

Ji hyo:aku bukan tuhan yang boleh tahu niat dan hati manusia..

Puan Hel:betul.jadi,kau mungkin dah faham kenapa ilmu aku tak berhasil pada "lelaki" tu.hmm..aku rasa lebih baik kau pulang sekarang,gadis muda

Ji hyo masih termenung memikirkan nasibnya,

Ji hyo:aku rasa..mungkin aku bermalam di rumah Puan Hel saja harini..

Bersambung

Dark PromiseWhere stories live. Discover now