Kadmos, iş çıkışında biraz hava almak için Atlantis'in meydanına doğru yürüyordu. Meydanda çocuklar neşe içinde oyun oynuyor, etrafı kahkahalarla dolduruyordu. Kadmos, bir köşede üzgün bir şekilde oturan küçük bir çocuğu fark etti. Yanına yaklaşıp ne olduğunu sordu.
"Merhaba küçük dostum, neden üzgünsün?" diye sordu Kadmos, çocuğun gözyaşlarını silerken.
Çocuk, "Futbol topum patladı ve yeni bir top alamayacak param yok," dedi hüzünle. Kadmos, çocuğun bu üzüntüsüne kayıtsız kalamazdı.
"Merak etme, ben sana yeni bir top alırım," dedi Kadmos, çocuğun yüzünde beliren şaşkınlık ve sevinç karışımı ifadeyi görünce içi ısındı.
Çocuk, "Gerçekten mi? Çok teşekkür ederim!" diyerek yerinden fırladı. Kadmos, elinden tutarak en yakın spor malzemeleri dükkanına götürdü. İçeri girdiklerinde, rengarenk futbol toplarının arasından çocuğun seçimini bekledi.
Çocuk, gözleri parlayarak en güzel topu seçti. "Bu topu alabilir miyim?" diye sordu heyecanla.
Kadmos, "Tabii ki alabilirsin. Hadi kasaya gidelim," dedi. Topu satın aldıktan sonra, çocuğa uzattı. Çocuğun mutluluğu, Kadmos'un içini ısıttı.
"Teşekkür ederim Kadmos, sen gerçekten harikasın!" dedi çocuk, topunu alıp arkadaşlarının yanına koşarken. Kadmos, çocuğun bu sevincini izlerken kendini oldukça iyi hissediyordu.
Bu sırada Thalassa, meydanın diğer ucunda belirmiş ve Kadmos'un yaptıklarını gözlemlemişti. Kadmos'a yaklaşarak, "Sen gerçekten harika bir insansın, Kadmos," dedi.
Kadmos, Thalassa'nın bu beklenmedik övgüsü karşısında şaşırdı ve mutlu oldu. "Teşekkür ederim Thalassa. Bu çocukların mutlu olması beni de mutlu ediyor."
Thalassa, "Bence Atlantis senin gibi insanlarla daha güzel bir yer oluyor," dedi. Kadmos, bu sözlerin ardında Thalassa'nın samimi bakışlarını gördü ve içi umutla doldu.
Gelişme bölümünün bu ilk dört bölümü, Kadmos'un Atlantis'teki günlük yaşamını ve ilişkilerini mizahi ve sıcak bir dille anlatıyor. Bir sonraki adımda, giriş bölümüne geçerek Atlantis'in nasıl bir yer olduğunu ve karakterlerin geçmişini daha detaylı işleyeceğiz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATLANTIS: İYİ VE KÖTÜ
Science FictionAtlantis'in gerçek olduğu bir Dünya'da oradaki yaşamı ve ana karakter Kadmos'un hayatını anlatan bir hikayedir. (Kadmos ve Nereus bir erkek, Thalassa ise bir kadındır.)