Kadmos ve Nereus, Atlantis'in en popüler barlarından birinde, deniz kabuklarından yapılmış masada oturuyorlardı. İkisi de önlerindeki deniz yosunu birasından büyük birer yudum aldı. Kadmos, barın loş ışıkları altında biraz rahatlamış, biraz da gevşemişti.
"Kadmos, bugün gerçekten kahramanlık yaptın. Şu boru tamiri işi, helal olsun," dedi Nereus, bardaktaki birayı bitirirken.
"Ah, sadece işimi yaptım," dedi Kadmos mütevazı bir şekilde. Ancak aklı, sabah gördüğü Thalassa'ya kaymıştı. Nereus, Kadmos'un dalgın bakışlarını fark etti ve gülümseyerek omzuna vurdu.
"Yine Thalassa'yı mı düşünüyorsun? Yani, kim düşünmez ki? O kız gerçekten muhteşem," dedi Nereus, arkadaşının yüzündeki hafif kızarıklığı fark ederek.
Kadmos, biraz utanmış bir şekilde başını salladı. "Evet, onu düşünüyorum. Nereus, onunla konuşmak istiyorum ama ne diyeceğimi bilemiyorum."
"Kadmos, Thalassa'nın seni fark etmemesi imkansız. Sen Atlantis'in en iyi mühendislerinden birisin ve bugün yaptıklarınla da ne kadar cesur olduğunu gösterdin. Bence ona kendin olman yeter," dedi Nereus, arkadaşına cesaret vermeye çalışarak.
Kadmos, birasını yudumladı ve düşündü. "Haklısın, ona açılmalıyım. Ama nasıl? Yani, normal bir sohbet açmak bile zor geliyor."
Nereus, gülerek, "Belki de borular hakkında konuşmamalısın," dedi. "Belki ona favori yerini sorabilir, ya da en son okuduğu kitap hakkında konuşabilirsin. İnsanlar genelde hobilerini paylaşmaktan hoşlanır."
Kadmos, Nereus'un önerilerini düşünerek başını salladı. "Haklısın, deneyeceğim. Belki de yarın onu görürsem, bir şeyler konuşmaya çalışırım."
Nereus, "İşte bu Kadmos! Bir cesaret anı daha. Şimdi içkini bitir ve yarın için enerjini topla," dedi ve bardaklarını bir kez daha tokuşturdu.
İki arkadaş, geceyi keyifli sohbetlerle ve Thalassa hakkında hayaller kurarak geçirdi. Kadmos, yarın Thalassa'yı gördüğünde ne yapacağını kafasında planlarken, içindeki heyecan ve endişe karışımı duygularla doluydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATLANTIS: İYİ VE KÖTÜ
Bilim KurguAtlantis'in gerçek olduğu bir Dünya'da oradaki yaşamı ve ana karakter Kadmos'un hayatını anlatan bir hikayedir. (Kadmos ve Nereus bir erkek, Thalassa ise bir kadındır.)