1

80 2 0
                                    

Ludwigs perspektiv:

Klockan var 21.09 och jag va på väg mot en fest. En stor fest en av mina bästavänner skulle ha. Plötsligt stannade taxin utanför Noels lägenhet. Där festen hörde rum. Jag betallade för taxin och gick in. När jag kom in mötes jag av en massa mäniskor. Jag kännde inte igen någon av dom. Jag gick in och såg Noel direkt.

-Eyyy Ludde! Skrek en alldelse för full Noel utan att överrösta musiken.

-Du är för fan skit full. 

-Äch! Fetsen har bara börjat! sa han och gick vidare.

Jag styrde mina steg mot soffan där Danet och Axel satt med några tjejer.

-Läget bror? frågade dante.

Jag nickade bra då min uppmärksamhet fasnade på något annat. En av tjejerna som satt i soffan. Helvete vad snygg hon var. Hon var så vacker med sitt långa bruna hår, blågröna ögon när hon satt och skrattade med en tjej. Jag log för mig själv.

-Ludde? 

-aa shit förlåt. sa jag men kunnde inte riktigt släppa min blick från henne.

-aaa Emelie asså? sa han log mot mig.

-va?

-Jag såg, prata med henne. var det sista han sa inan han gick. 

Jag tog hans plats i soffan och satte mig brevidd Axel. 

-Vet du vem hon e? frågade jag honom.

-Emelie sundberg?

Jag nickade förvirrat eftersom jag inte visste vad hon hette.

Han peckade på henne och jag nickade. 

-Hon är singel men är inte den lättaste tjejen att få om jag säger så.

-Hur vet du de?

-Carmelo har försökt men hon dissade honom helt.

Jag nickade bara och bett mig i läppen.

-Hur ska jag göra då?

-Du kan ju börja med att prata med henne.

-visst.

Hela kvällen väntade jag tills det belv tillfälle. Kvällen eller natten började lida mot sitt slut så jag var tvungen att leta upp henne. När jag kom in i köket såg jag henne sitt ensam vid köks ön. Perfekt tänkte jag.

-Tja Ludwig. sa jag och vinkade

-Emelie. sa hon 

-Vad gör du då? frågade jag.

-Inget? sa hon som om jag var dum i huvudet. stelt.

-Får jag slå mig ner?

-Aa visst. 

-Du är fan riktigt snygg. sa jag.

Hon log lite men sa inget.

-Vill du ses någon gång kanske? frågade jag försiktigt.

-asså jag vet inte.

-okej?

Sen gick hon. Sa jag något fel? Fan asså. Hon var rät dryg men det var något jag gillade med henne fast jag bara pratade med henne i typ 1 minut.  

Jag drack inte mycket den kvällen. När klockan var 02.34 bestämde jag mig för att åka hem. Jag gick till närmsta tunnelbannstation. När jag gick in på tåget såg jag henne. 

-Tja. igen. sa jag.

Hon kollade bara på mig.

-sa jag att du va riktigt snygg?

Hon log försiktigt.

-Ja det sa du.

Vi fick ögonkontakt ett tag inan jag försiktigt närmade mig henne för att kyssa henne. När jag bara va några millimeter från hennes läppar vredd hon bort huvudet. 

-Förlåt. sa hon och gick. 

Där stod jag på tunnelbanan hade gjort bort mig totalt. Fuck asså.

-

Sommarflört l.kWhere stories live. Discover now