Emelies perspektiv:
Solen sken in genom dom tunna linne gardinerna genom fönstret. Jag satte mig upp i sängen och kliade sömnen ur ögonen. Jag vände mig om och såg att Ludwig fortfarande sov brevidd mig. Jag kysste han lätt inan jag reste mig från sängen. Jag granskade mig i speglen och satte upp mitt hår i en toffs. Jag plockade fram en mugg för att ta mig en kopp te. Jag hällde i det kokande vattnet och tog koppen med mig vidare till soffan.
Efter ungifär en kavrt hörde jag mumel från sovrummet. Sen kom Ludwig ut i ett par byxor och bar överkropp.
-Godmorgon hjärtat. sa han och kysste mig.
-Godmorgon.
-Mamma undrar om du vill hänga med och äta lunch?
-Abslout.
Fast att jag och Ludwig hade träffats ett tag hade jag aldrig träffat hans mamma. För när vi har kunnat har inte hon kunnat och tvärt om.
-Perfekt! vi åker vid elva.
Jag nickde bara och gick mot badrummet för att göra mig i orning. Jag kammade igenom hårt och la på lite smink. Sedan valde jag en outfit och sen va det dags att åka. Vi satte oss i bilen och körde mot huddinge där Ludwigs mamma Jenny bodde. Vi parkerade bilen utanför och gick in. Vi hade stannat vid en blomsert butik på vägen då jag bara va tvungen att ha med mig något fast Ludwig sa att det inte behövdes. Ludwig gick fram till dörren och knackade och jag stod bakom honom.
-Hej! Välkomna. sa Jenny med ett stort leende.
-Du måste vara Emelie? sa hon och kramade om mig.
-Det stämmer. Jag tog med mig lite blommor. sa jag och sträckte över buketen.
-Men det hade du inte behövt. sa hon och ludwig gav mig en blick som sa "vadvadetjagsa"
Vi gick back mot trägården där alla redan satt.
-Tja! Detta är Emelie min flickvän. sa ludwig till hela sin familj som satt ner redan.
Alla reste sig upp för att komma och hälsa och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag blev lite obekväm.
-Nelly. Ludwigs lillasyster. Han har pratat mycket om mig.
-Bara bra saker hoppas jag.
-Jadå.
-Trevligt att träffas! Rasmus! Ludwigs storebror. sa han och kramde om mig.
-Desamma.
-Sjukt att han fick någon som dig. sa Rasmus och kollade mot luddes hål.
-Käften! Hördde jag Ludwig ropa.
-Maten är klar ta bara för er. sa Jenny och log.
När vi satte oss ner vid bordet så satt ludwig brevidd mig på höger sida och Nelly på vänster. Framför mig satte Jenny.
-Berätta lite om dig själv Emelie.
-Emelie Jacobsson, en tjej på 24 jordsvarv. Jobbar på ett företag med mode och är även model ibland. Ett extra knäck liksom. Har tre systrar, ja typ så.
-Så fantastikst att Ludwig hittat en tjej som dig. Han är verkligen lycklig.
-Jag är lycklig som har honom. sa jag och log mor Ludwig.
-Det va jättrgott mamma. sa Ludwig och försökte flörta med sin mamma.
-Det var supergott Jenny.
-Tack Emelie. Kul att höra.
Vi fortsatte att prata om allt möjligt under lunchen.
-Nu är det nog dags för oss att dra. sa Ludwig och reste sig från bordet.
-Ska du jobba ikväll? frågade Jenny.
-Yes så vi måste tyvärr dra nu. sa han och kramade om sin mamma.
-Tack för att jag fick komma. sa jag vid dörren inan vi skulle gå.
-Du är alltid välkomen hit. sa hon i kramen.
-hejdå mamma! Vi hörs.
-Hejdå. va rädda om varandra. sa hon inan hon stängde dörren och vi hoppade in i bilen.
YOU ARE READING
Sommarflört l.k
Genç KurguDet var en sval midsommar natt Ludwig och Emelie mötes. Ludwig fick snabbt starck känslor för Emelie medans hon inte verkade gilla honom alls. Men vad händer sen...