Emelies perspektiv:
Klockan var 09.32 och jag skyndade mig mot kontoret där jag jobbade. Jag sprang med mina louboutins klackar såfort jag kunde. Min bottega handväska fladrade på min arm och min korta kjol fick jag hålla i så den inte flög upp. När jag äntlligen kom fram till kontoret mötes jag av en inte så glad chef.
-Du är sen! sa hon utan att röra en ända min.
-Förlåt. sa jag och försökte att le.
Snabbt tog jag mitt block med mig och följde efter chefen. Resten av dagen satt jag i mötten inte direkt så intresant jag satt mest bara och lyssnade och anteknade. När dagen började lida mot sitt slut tog jag mina saker och började gå mot utgången.
-Emelie? var tror du att du är påväg? sa hon och stirade in i min själ.
-Hem? Jag slutar nu. sa jag försiktigt.
-Det får vänta. Du följer med mig på event ikväll, jag behöver någon som har koll på alla gäster. sa hon med ett fejkat leende.
-Ja, jag har lovat min kille att vara hemma inan 12 ikväll.
Jag hade ju lovat Ludwig att komma hem i tid ikväll. Han hade sagt att han hade något han ville vissa mig inan jag stack till jobbet.
-är inte jobbet viktigt för dig?
-Jodå..
-Då så, då går vi.
Vi hoppade in i den närmsta taxin som körde iväg mot eventet. Kvällen gick långsatmt och jag hade fått en massa meddelanden från Ludwig.
Ludwig: 22.30
Var e du?????
Ludwig: 22.50
Börjar bli orolig nu
Ludwig: 23.10
Älskling snälla svara
När klockan va kvart över elva va alla på väg ut. snabbt skynddade jag mig ut i mina klackar till en taxi.
-Kör så fort du kan till söder!
Han nickade bara och började gasa på. snabbt greppade jag tag om min handväska och slängde ut mina ben i den kalla höstluften. Jag sprang allt vad jag kunnde in i studion. När Ludwig fick syn på mig ställde han sig upp och granskade mig.
-var har du varit?! Jag har ju ringt dig!
-Förlåt, men jag var tvungen att följa med på ett event. Förlåt.
-Jag är glad att du är här nu jag har en sak att vissa dig.
Jag följde efter honom bort in i själva studion.
-Du vet att vi släpper en låt inatt va?
-Ja.
-Den här delen är till dig Älskling. sa han och tryckte på play.
"Du och jag mot döden
Ändra våra öden
Säger "Ska du ta nån, så ta mig först"
Många som har rört mig
Ingen som berört mig
Om jag skulle dö nu så dör jag ung"Ludwig röst hördes i högtalarna och jag kunnde inte låta bli att fälla en tår.
-Jag älskar den Ludwig. sa jag och kysste honom.
YOU ARE READING
Sommarflört l.k
Teen FictionDet var en sval midsommar natt Ludwig och Emelie mötes. Ludwig fick snabbt starck känslor för Emelie medans hon inte verkade gilla honom alls. Men vad händer sen...