𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 6

3 1 0
                                    

"i'm sorry sir."  Alice cepat-cepat meminta maaf kerana terlanggar seorang jejaka ketika dia melangkah keluar dari seven eleven.

"buta ke?" soal jejaka itu keras. Kot yang dipakai jejaka itu juga dicemari dengan aiskrim milik Alice.

"t..tapi saya minta maaf sir. Saya tak sengaja sir." kata Alice sambil menundukkan kepalanya.

"Kau ingat dengan kata maaf kau tu cukup hah?!" jerkah jejaka itu. Alice sedaya upaya menahan air matanya.

"ouh kau nak nangis ke? tak payah nak buat drama lah!" jerkah jejaka itu lagi. Tiba-tiba muka jejaka itu ditumbuk berkali-kali.

"who ask you to hurt her hm?" soal seorang jejaka disebalik mask itu.

"well i'm Alpha. Her shield. Whoever hurt her will face me." kata jejaka disebalik mask hitamnya itu.

"kau tunggu..kita belum selesai lagi!" jejaka yang ditumbuk itu terus bangun dan menyelamatkan diri apabila Alpha ingin menumbuknya lagi.

"kau okay?" soal Alpha. Mata Alice berkelip-kelip memerhati mata biru muda Alpha. Mata itu..dia sangat kenal. Alice perhati pula rambut putih yg terjuntai keluar dari hodiee Alpha.

"saya kenal encik ke?" soal Alice. Alpha terus berdehem selepas mendengar soalan Alice.

"kenal? aku tak kenal kau." jawab Alpha beku. Alice mengangguk kepalanya berkali-kali seperti burung belatuk.

"Alice!" Jerit Rayden sambil berlari mendapatkan Alice. Rayden menarik Alice kebelakang tubuhnya.

"Kau buat apa dekat sini?" soal Rayden beku kepada Alpha.

"aku jenguk dia je. Salah ke?" soal Alpha balik. Rayden mengenggam tangannya membentuk penumbuk.

"kau pergi sekarang! aku tak nak tengok muka kau!" jerkah Rayden membuatkan Alpha ketawa sedikit..tetapi ketawa yang psiko.

"okay okay bro. Rilex lah." kata Alpha sebelum berlalu pergi. Rayden pusing kebelakang dan memeriksa keadaan Alice. Alice tersenyum.

"kenapa kau senyum? kau ni gila tahu tak?" kata Rayden sambil tersenyum kecil. Alice ketawa perlahan.

" saya suka tengok awak protect saya. Awak sayang saya kan?" soal Alice sambil menekup mukanya dengan kedua belah tangannya. Rayden terkedu.

"Aku tak tahu." kata Rayden perlahan. Dia hanya ingin melindungi Alice dan menjalankan amanah yang Aster tinggalkan kepadanya.

"ye ke? entah-entah awak dah sayang saya." gurau Alice lagi sambil ketawa mengekek.

"hm. Kau ni sewel lah." kata Rayden sambil menunjal dahi Alice perlahan. Alice hanya ketawa.

"by the way kan, tadi siapa yang datang dekat kau?" soal Rayden serious. Alice hanya menjongketkan bahunya. Tanda tidak tahu kerana lelaki yang menolongnya tadi mengenakan mask hitam.

"yela aku faham." kata Rayden mengerti.  Rayden terus menarik lengan baju Alice untuk membawa tunangnya pulang.

...

         "Sakit lah! jangan lah pukul aku Alpha!" jerkah Herriz apabila Alpha menumbuk perutnya berkali-kali.

"kau puncanya Herriz Aryan! Siapa suruh kau bagi maklumat pasal aku dekat Ray hah?!" jerkah Alpha lagi sambil menumbuk perut Herriz.

"Ray mana pula hah? Aku tak kenal siapa-siapa nama Ray pun!" Alpha senyum sinis. Dia tahu Herriz sedang menipu.

"tak payah tipu aku Aryan." kata Alpha berbaur amaran. Herriz teguk air liur. Kalau Alpha memanggilnya Aryan..itu ialah petanda tidak baik.

"haa ya. Aku bagi maklumat kau dekat si Ray tu. Tapi dia tak tahu musuh dia ni abang dia sendiri." Kata Herriz tanpa rasa serba salah.

"Kau sepatutnya protect Alice! Bukan bagi dia pada Ray! Lembab betul kau ni eh?" kata Alpha dengan nada yang penuh dengan sindiran.

"aku? lembab? tak payah cakap banyaklah. Nanti ada juga orang yang kena tumbuk dengan aku!" kata Herriz kasar. Alpha senyum sinis. Dia terus melangkah ke arah Herriz.

"and.. jangan ingat aku takut dengan kau Alpha. Dengan Aster maybe aku takut.. tapi dengan kau jangan harap." tambah Herriz lagi yang berbaur amaran. Alpha senyum sinis.

"inilah Herriz Aryan yang aku mahukan." kata Alpha sambil menepuk bahu Herriz. Herriz memandang Alpha tajam.

"gila." kata Herriz sepatah dan berlalu pergi. Alpha hanya menggeleng kepalanya berkali-kali.


...

              "Hey, are you okay?" soal Rayden lembut pada Alice. Alice hanya mengangguk kepalanya sambil mengelap air matanya.

"kenapa nangis ni hm?" soal Rayden sambil menghulurkan tisu. Alice menyambut huluran Rayden.

"boleh tak saya nak batalkan semua ni? saya tak mampu. Saya nak jujur, hati saya masih terpaut dengan Aster." kata Alice sambil mengelap air matanya.

"listen princess, pleaese jangan batalkan." Rayden melutut di hadapan Alice.

'aku buat ni pun demi kau Aster. Kau yang suruh.'

"tapi saya tak mampu lupakan dia secepat tu." kata Alice separa merayu. Rayden meengangguk faham.

"shhhh" bisik Rayden perlahan sebelum bangun dari melutut.

"aku kahwin dengan kau untuk jaga kau. Aster bagi amanah ini kepada aku." kata Rayden.

Dia tidak tahu.... mengapa dia sanggup buat perkara yang diluar akal fikiran iaitu.. berkahwin untuk menjaga amanah yang diberikan oleh abangnya.

'aku tak tahu, jika aku dah jatuh cinta pada kau Alice.' bisik hati Rayden.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 23 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ASTER'S (HIATUS)Where stories live. Discover now