((2.bölüm.))

104 8 0
                                    

2. Bölüm
"Tek kanıt."

Topuklarımın tok sesi zeminde yankılanırken odama girip kapımı kapattım ve masama oturdum. Dünden beri düşünüyordum ama hâlâ bir sonuca varamamıştım. Artık sinirlenmeye de başlıyordum. Hiçbir şey bulamamak canımı sıkıyordu.

Odamın kapısı çalındığında "gir." Dedim sert sesimle. Kapı açıldı ve içeri arkadaşım Boran girdi. O da savcıydı ve benim gibi bu cinayetle ilgileniyordu. İlerledi ve masamın önündeki koltuğa oturdu. Yüzünde yorgun bir ifade vardı. "günaydın." dedi. "günaydın." diyerek karşılık verdim.

"akşamdan beri araştırıyorum ama hiçbir kanıta varamadım. Adam sanki haayalet gibi. Ayak izi bile yok." ona katılır gibi başımı salladım.

"aynen, tek kanıt bu not işte. Bunun da ne anlatmak istediğini çözemedim." elini uzattı. "şu kağıda bir kere daha bakabilirmiyim."

"tabi." diyerek dünden beri ceketinin cebinde olan not kağıdı çıkarıp eline verdim. Kağıdı açıp baktı. "gerçekten ilginç. Burada bir şifre verdiğine emin misin?" diye sordu bakışlarını gözlerime çıkartarak.

"değilim işte," dedim ve ellerimi başımın arasına aldım. "bir şey anlatmıyoda olabilir. Çok saçma." beni bana katılır gibi baktı.

"evet, çok saçma." kağıdı masanın üzerine koyup bana itti. Önüme gelen kağıda kısa bir bakış attım. Bu katil her ne anlatmak istemişse çözmemizi de istememiş herhalde.

Telefonum çaldığında çantamdan çıkararak arayana baktım. Olay yeri inceleme ekibinin başı olan Selçuk bey arıyordu. Açıp kulağıma koydum. Boranın bakışları bendeydi. "Sayın savcım," diyen sesi duymamla "buyrun, bir şey mi buldunuz." diye heyecanla karşılık verdim.

"evet." diyen sesle rahat bir nefes aldım. "ne buldunuz." diye sordum. Boran merakla bana bakıyordu. "katile ait olduğunu düşündüğümüz bir maske bulduk. Katil gözden kaçırmış ya da bilerek bırkamış olabilir." kaşlarım çatıldı. "masme mi? Ne alaka?" diye sordum anlamayan bir sesle.

"bilmiyoruz sayın savcım, gelin bir bakın isterseniz."

"geliyorum." diyerek telefonu kapatıp borana baktığımda ağzının içinde birşeyler mırıldanıyordu. Bana bakıp "ne olmuş?" diye sordu.

"katile ait birşey bulmuşlar gidip bir bakıcam gelmek istermisin?" diyerek çantamı alıp kapıya yürüdüm.

"geliyorum." diyerek peşime takıldı.

**

Olay yerindeyedik. Elimdeki bez parçasına bakıyordum. Biranda yanımda benim gibi maskeye bakıyordu. Siyah bir maskeydi. İskelet ağzı olan bir maskeydi. Acaba notta ki m harfiyle alakalı olabilir miydi.

Boran "bu ne şimdi?" diye sorsada ona cevap vermedim. Aklımda bir sürü soru dönüyordu. Selçuk beye baktım. "bir tek bunu mu buldunuz?"

"evet savcı hanım, tek kanıt bu." Tek kanıt bu. Son söylediği beynimde yankılanırken arkamı dönüp arabama yürümeye başladım.

"feride nereye gidiyorsun?" Boran arkamdan bağırıyordu ama umursamadım. Tek kanıt bu değildi. Biz öyle sanıyorduk.

Arabama binip sürmeye başladım. "bulucam seni." dedim sinirle. "bulucam." daha sonradan artık dört duavr arasında çürüyüp giderdi.

Ama önce şu maskeyi çözmem lazımdı.

**

Evet kısa bir bölüm daha.

Oy ve yorum yapmayı unutmayın.

𝐌𝐀𝐒𝐊𝐄| 𝒎𝒂𝒓𝒔𝒆𝒍𝒏𝒐𝒚𝒂✔︎Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin