((5. Bölüm))

52 7 1
                                    

5. Bölüm
“Akan kanlar.”

Çok kan akmıştı. Ama katil hiç durmaya niyetli değildi. Dünkü maktül hâlâ gözlerimin önündeydi. Ve araştırmalarıma göre bu ölen adamlardan biri kadın kaçakçılığı yapan bir şerefsiz, diğeri ise Küçük çocuklara tecavüz eden bir piçmiş. O yüzden eline sağlık ama yine de hak var hukuk var, biz hallederdik. Bunun cezasını çekmesi gerekiyordu.

Bu yüzden o katili bulacaktım. Ama nasıl. Orasını bilmiyordum. Elimde hiç kanıt yoktu. Şüpheli kimsede yoktu. Tek şey adamın sırtındaki M harfiydi. Onu da dedektif söyleyecekti. Ondan da bir haber yoktu. Muhtemelen daha birşey bulamamıştı.

“offf, çıldırcam ya!” dedim sinirle ellerimi masaya vurarak. Derin bir nefes aldım sakinleşmek için. Gerçekten sinirim bozulmuştu. Ben ki bu işte kaç tane böyle olay çözmüş, içeri insan tıkmıştım. Ama bu kadar zekisine ve profesyoneline ilk defa denk geliyordum.

Boran kapıyı tıklayıp cevap vermemi beklemden içeri girdi. “nasılsın?” diye sordu. Ona ters bir bakış attığımda “tamam saçma bir soruydu.” diyerek sorduğu sorunun saçmalığını kabullendi.

Bakışlarımı ondan çekip koltuğuma oturdum. “sence bir şey çıkarmı.” dedim. İkinci adamıda otopsiye göndermiştik. Birinci adamdan birşey çıkmamıştı. Omuz silkti. “sanmam.” diye mırıldandı. “ama yinede şansımızı deneyelim tabi.” başımı salladım.

“gerçekten hiçbir şey bulamıyoruz. Hiçbirşey! ” dedim yükselerek.

“evet,” dedi. “katilin zeki olduğu belli.” ayağa kalktım. Bakışları beni buldu. “dedektife gidicem.” dedim açıklamada bulunarak. “bu M harfi olayınıda söylicem. Bir şey bulabilmiş mi bir bakayım.” başını sallayıp ayağa kalktı.

“ben de geleyim mi?” diye sordu. Boranla orada uğraşamazdım. Dedektiften hoşlanmıyordu. Bide tek konuşmak istiyordum onunla o yüzden sorusunu  nazik bir şekilde reddettim. “boran ben yalnız konuşmak istiyorum kemal beyle, senle sonra gideriz olur mu.” uzatmadan başını salladı.

“tamam sen öyle diyorsan.” ona gülümsedigimde dışarı çıktı. Arkasından bende çıkıp arabama bindim ve dedektifin evine sürdüm. Dakikalar sonra geldiğimde arabadan inerek zile bastım. Apartmanın kapısı açılınca iki kat yukarı çıktım. Kemal Bey'in kapısının önünde durduğunda kapı açıldı. Kemal bey şaşkınca bana bakıyordu. “feride hanım. Sizi burada beklemiyordum.” mahçupça gülümsedim. “ani gelişti.” dedim. “içeri geçelim mi ”

“tabi buyrun.” diyerek kapıdan çekildi. İçeri girip salona geçtim ve koltuklardan birine oturdum. Kemal bey çaprazımdaki iki kişilik koltuğa oturup bana baktı. “bir şey bulabildiniz mi?” diye sordum. Başını iki yana salladı. “maalesef hayır, hâlâ araştırıyorum.”

“anladım. Biliyorsunuz ki dün bir cinayet daha işlendi. Birinciden daha kötü hemde.” devam etmem için bana baktı. “o maktülün sırtında bıçakla çizilmiş bir M harfi vardı. Ne olabilir acaba bu işaret.” düşünceli bir şekilde önüne döndü ve bir süre konuşmadı.

“bu işaret maskenin M' Si olabilirmi. Yani katil kendi takma adını bize söylemeye çalışmış olabilir.” aydınlanmış gibi kemal beye baktığımda sırıttı.

Tabi ya, o yüzden notta m yazıyordu. Maktülde de. Çünkü maskenin m'siydi.

Peki katilin lakabı maskeyse, neden kimliğini bize söylemiş olabilir ki.
**

Selammm. Bölüm nasıldı.

Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın canlarımm.

𝐌𝐀𝐒𝐊𝐄| 𝒎𝒂𝒓𝒔𝒆𝒍𝒏𝒐𝒚𝒂✔︎Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin