9 - ✦

1.6K 151 35
                                    

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⋆

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
"Baba bak! Bak!"

Küçük Leyal elinde tuttuğu içi kelebekli stickerlarla dolu poşeti babasının gözüne sokmaya çalıştığında, Turgay şen bir kahkahayla kızının küçücük elini avuçlarının arasına aldı. Büyük elleriyle kızının sıkı sıkı tuttuğu poşeti yavaşça elinden aldı ve gözünün önünden çekti. Kızının pamuk ellerini dudaklarına götürüp bir sürü öpücük bıraktı. Küçük Leyal kaşlarını çatıp homurdandı, babasının sakalları ellerini kaşındırıyordu. İki kulak yaptığı açık kahve saçlarını savurarak ellerini babasının dudaklarından çekmeye çalıştı.

7 yaşındaki Gediz ise babasının Leyal'in elinden zar zor aldığı sticker poşetini, babasının Leyal ile ilgilenmesinden yararlanarak gizlice aldı. Poşeti aldı almasına ama içini gördüğünde küçük kaşları çatıldı. Pembe, açık pembe, sarı, mor renklerden geçilmiyordu. Araba stickerları neredeydi?? Küçük cadı kardeşi diğerlerini atmış olmalıydı. Babasının kucağında, ön koltukta oturan küçük kardeşi Leyal'e doğru eğilip iki kulak yaptığı saçlarından bir tanesini acıtmamaya çalışarak çekti. Kardeşinin canını yakmak isteyeceği son şeydi.

Küçük Leyal kimin yaptığının bilinciyle çığlık attığında, Turgay şaşırdı ve bu şaşkınlık katlanarak attı. 3 yaşındaki küçük kızı kucağında büyük bir sinirle arabanın arka koltuğunda oturan Gediz abisinin üzerine atlamaya çalışıyordu. Turgay küçük kızını sıkıca kavramış yüz üstü düşmemesi için sıkıca tutmuştu. Kaşları çatıldı Turgay'ın. Elinden kaçmaya çalışan küçük kızı bir anlık boşluğunda yere düşebilirdi. Sakinleşmesi için sesini yükseltmek zorunda kaldı.

"Hey! Leyal'im!" Babasının sesiyle kaşları çatık, hırçın bakan gözleri babasına döndü. Dudaklarını büzdü ve hâlâ gülmeye devam eden Gediz abisine kolunu kaldırıp küçük işaret parmağını ona doğru yöneltti.

"Baba benim saçımı çekti!" Turgay yüzünde beliren gülümsemeye engel olamadı. Öyle tatlı şikayet ediyordu ki abisini, bu küçük kızın yanaklarını sertçe ısırmak istiyordu.

Babasının, Gediz abisine kızmasını isteyen Leyal dudaklarını büzerek çatık kaslarıyla Gediz abisine dil çıkardı ve önüne döndü.

Gediz ise Leyal ile uğraşmaktan büyük bir keyif alarak aynı şekilde kız kardeşine dil çıkardı fakat Leyal bunu görmedi. İyi ki de görmemişti. İkinci bir çığlık vakasını Turgay kaldıramaz gibiydi.

"Gediz, bir daha kardeşinin saçını çekme" diye uyardı Turgay oğlunu. Gediz ise kendini savunmak adına kaşlarını çatıp yerinde doğruldu.

"Ama baba arabalı stickerları atmış!" Turgay bu anlamsız çocuk kavgasına sesini çıkarmayıp başını olumsuz anlamda salladı.

"Yenisini alırım babam." Gediz babasının alacağını duyduğunda 'bunu zaten biliyorum baba, sadece leyal ile uğraşmak çok eğlenceli' demek yerine uslu bir çocuk olup babasını onayladı.

Gediz, elinde tuttuğu poşeti büyük bir boşvermişlikle Leyal'in kucağına atıp arabanın camından dışarıya bakındı. Düz saçlarını eliyle düzeltti.

Evin önünde annesini, kardeşi Beha'yı ve abilerini amcalarına gitmek adına bekliyorlardı ve dakikalar geçmişti. Gediz için saatler geçmiş gibiydi. Bunaldığından üzerindeki mavi tişörtü çekiştirdi.

LEYÂL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin