"Eh?!" Eyfiy sedikit terkejut sebelum tersenyum lebar.
Sarah mengerling Eyfiy laju.
"Beb! Kau kenal ke Mat Salleh tu?" Sarah selamba melambai. Eyfiy menjatuhkan kepalanya saja.
"Kenal."
"Okey jom!"
Eyfiy tersentak.
"Sar!-"
Sarah pantas menarik tangan Eyfiy mendekati Zafiy dan Pere di depan kaunter.
Tiba di situ Sarah terlebih dulu menyapa.
"Hai?" Sarah tersenyum lebar menyisip rambutnya di telinga.
Zafiy diam saja menoleh sekilas.
"Hai girls." Pere tersenyum macho memandang Sarah dan Eyfiy silih ganti. Eyfiy tersenyum nipis saja sebelum beralih memandang Zafiy.
"Hai?" Sapa Eyfiy tersenyum manis.
Zafiy selamba mengerling Eyfiy tanpa reaksi sebelum memandang menu di depannya semula.
"Hm." Balas Zafiy ringkas.
Eyfiy mencebik kecil.
"Awak daripada mana?" Eyfiy memandang Zafiy dengan senyuman nipisnya.
Zafiy mengerling Eyfiy melalui ekoran matanya saja.
"Tempat aku cari makan."
Eyfiy menjatuhkan kepalanya saja sebelum mengerling Pere dan juga Sarah yang rancak berbual di belakang.
"Awak nak order apa-apa tak?"
"Biar saya belanja ?" Eyfiy tersenyum ceria sebelum turut memandang menu di depan Zafiy.
Zafiy pantas menghela nafasnya perlahan sebelum mengeluh kecil.
"Jangan kacau aku. Kau pergi duduk sana." Halau Zafiy tanpa reaksi sebelum memesan pesanannya semula pada pelayan di depan kaunter itu.
Eyfiy tersentak namun cepat-cepat membuang fikiran negatif di dalam kepalanya.
"Err awak-"
Zafiy pantas berdehem sebelum membalas pandangan Eyfiy mendatar.
"Kau boleh tak berhenti panggil aku."
"Aku tak suka."
Eyfiy terdiam.
Salah ke dia cuma ingin menyapa?
"M-maaf." Eyfiy tersenyum kelat saja.
Perlahan-lahan tubuhnya dibawa mengundur ke belakang.
Mungkin dia terlalu menganggu lelaki itu atau mungkin cara dia selama ini tak kena.
"Enjoy your days."
Langkah kaki Eyfiy pantas dibawa keluar dari dalam Cafe itu. Air matanya yang mengalir perlahan di tubir mata diseka kasar.
Sarah dan Pere masing-masing terkejut memandang Eyfiy berlari keluar.
"Beb?!"
"Sorry." Sarah tersenyum tawar memandang Pere sebelum menjeling Zafiy sekilas.
Sarah pantas berlari keluar mengejar langkah Eyfiy.
Eyfiy mengesat air mata di tubir matanya laju. Langkahnya mula di perlahankan sebelum ternampak signboard kedai Watson di atas kepalanya.
Tanpa berfikir panjang Eyfiy pantas melangkah masuk.
Sepanjang melangkah otak Eyfiy ligat mengingati ayat Zafiy sebentar tadi. Betul-betul menyakitkan hati.
Mungkin dia ditakdirkan untuk bertemu dengan lelaki itu. Tapi bukan untuk menjadi teman, jauh sekali orang istimewa dalam hidup lelaki itu.
Eyfiy segera mengesat baki air mata di kelopak matanya.
Baru dia tahu macam mana sakitnya bila kena reject dengan orang yang dia suka. Eyfiy menghela nafasnya perlahan.
Boleh tak kalau dia nak tanam diri hidup-hidup?
Buk!
"Auch!"
"Sor-"
Eyfiy terkedu memandang Tania yang elok terduduk di depannya.
"Tania kau okey tak?"
Eyfiy berura-ura ingin membantu namun tangannya ditolak kasar oleh Tania.
"Kau buta ke sial?!"
"Baby!"
Eyfiy dan Tania pantas mengalihkan pandangan masing-masing sebelum Tania merengek laju.
"Beb!"
"Perempuan bodoh ni tolak I!"
Julia dan Hawa pantas menjeling Eyfiy tajam sebelum kelam-kabut membantu Tania bangun daripada atas lantai.
Eyfiy pantas mengenggam tangannya kuat. Bila masa dia tolak? Dasar kaki fitnah betul!
"Kau gila ke? Bila masa aku tolak kau?!" Eyfiy memandang Tania geram.
Julia pantas berdiri di depan Eyfiy.
"Eh Perempuan! Kau ni Memang Dari Dulu Tak Pernah Berubahkan!"
"Macam Budak-budak!"
Tania di belakang tersenyum sinis saja. Dia tak perlu cemarkan mulut dia dekat situ untuk pertahankan diri.
Eyfiy mengetap giginya geram.
"Macam budak-budak? Kawan tak guna kau tu yang acting sangat!"
Hawa pantas tergelak sinis.
"Tsk! Eyfiy.. Nampak sangat kau masih berdendam dengan Tania."
Hawa perlahan mendekati Eyfiy sebelum menatap anak mata Eyfiy tajam.
"Kau dah hancurkan kebahagian Tania dulu. Kau dah buat dia hampir gila. Then kau bahagia. And kau masih tak tahu malu taknak mengaku kesalahan kau?"
"Kau memang perempuan tak guna."
"And I admit yang kau memang takkan pernah Matang."
Julia tergelak sinis saja di sebelah Hawa.
"Sampah." Bisik Julia.
Eyfiy tersentak sebelum perlahan-lahan air matanya mengalir perlahan.
Tania berdehem kecil.
"Jom girls."
Hawa sempat menjeling Eyfiy penuh benci sebelum meneruskan langkahnya beredar daripada situ bersama Julia.
Sebelum melangkah Tania tersenyum sinis saja menjeling Eyfiy. Puas betul hati dia dapat hancurkan gadis itu.
Kalau boleh dia memang taknak tengok Eyfiy bahagia.
Walaupun sekali.
🤍🌼🤍
Jangan Lupa Selawat Guys.
YOU ARE READING
[OG] 𝘽𝙡𝙤𝙚𝙢 𝙄𝙣 𝙈𝙮 𝙃𝙚𝙖𝙧𝙩
Fanfiction[ Season 2. ] ZAFIY. Jejaka tiada perasaan. Hidupnya kosong. Tiada apa yang istimewa sepanjang hidupnya. Sejak kecil lagi dia sudah dididik untuk menjadi insan yang kuat apabila keluarga sendiri meninggalkan dia begitu saja tanpa khabar berita. Nam...