Sarah memparkirkan keretanya di kawasan parkir aras 5 dengan perlahan sebelum mencapai purse dan juga telefon bimbitnya laju di dalam dashboard.
Eyfiy sudah pun melangkah turun terlebih dulu.
Keluar saja Sarah tersenyum teruja memandang Eyfiy.
"Jom beb!"
"Hm." Eyfiy mengangguk saja.
Sarah pantas memeluk siku Eyfiy sebelum melangkah masuk seiring ke dalam lift.
Sepanjang melangkah Eyfiy diam saja merenung tali slind begnya sebelum mengerling Sarah di sebelahnya kejap.
Sarah di sebelah Eyfiy selamba tersengih merenung syiling lift itu lama. Larut memikirkan permainan yang dia dan juga Eyfiy akan main sebentar lagi.
Memang niat dia harini untuk hilangkan bosan dan juga stress diorang berdua.
Sarah pantas mengerling Eyfiy yang diam saja melangkah di sebelahnya. Gadis itu nampak berbeza harini.
"Beb?"
Eyfiy menoleh laju.
"Hm?"
"Kita main Banana Flip dulu, nak?"
"Best!"
Tanpa pamit Sarah pantas berlari anak ke dalam tempat permainan yang terpampang di atas kedai itu.
Eyfiy mengeleng saja.
"Ikut lah Sarah. Janji kau happy." Bebel Eyfiy perlahan.
Sarah penuh teruja berdiri di tempat menunggu untuk meluncur itu sebelum membetulkan topi keselamatan di atas kepalanya laju.
Eyfiy tergelak saja di belakang memandang reaksi Sarah sementara menunggu turn dia pula untuk meluncur.
"Jumpa next year beb!"
Sarah tersenyum lebar sebelum drastik meluncurkan tubuhnya.
"YUHUU!"
Eyfiy mengeleng saja sebelum tergelak kecil memandang Sarah selamat tiba di bawah.
Kemain Drama Senah sorang ni.
Eyfiy pantas ganti mengambil tempat Sarah sebentar tadi sebelum turut meluncurkan tubuhnya laju.
Sarah di bawah bersorak kuat.
"Wuuu! Go Beb!"
Eyfiy pantas mendepakan tangannya di udara.
"Warrgh!"
.
.
.
Buk!
"Hahahaha."
Tubuh Eyfiy selamat terbaring di atas belon tebal khas untuk pengunjung jatuh itu sebelum Sarah laju menarik tubuh Eyfiy bangun.
Eyfiy pantas memejamkan matanya sekilas.
Bapak lah! Hampir tercabut jantung dibuatnya.
"Nice beb!" Puji Sarah tersengih lebar sebelum pantas menarik Eyfiy sekali lagi untuk meneruskan permainan ke stesen seterusnya.
Airbug selesai.
Zoom bug selesai.
Jumping jack selesai.
Eyfiy tersenyum lebar sebelum pantas menarik tangan Sarah laju.
"Next!"
Hampir berapa stesen permainan sudah pun Sarah selesai ajak Eyfiy naiki namun permainan yang satu ini berjaya buatkan adrenalin dia tergoncang sebelum bermain.
Slingshot challenge.
Eyfiy tergelak saja memandang Sarah yang hampir menangis bersedia untuk meneruskan permainannya.
"Kau boleh Sarah." Pujuk Eyfiy mengangkat thumbs-up nya laju.
"Halalkan makan minum aku tau beb." Pinta Sarah sebelum pantas dilambungkan ke udara oleh pekerja permainan di situ.
"ARGHHH!"
Eyfiy tergelak kuat. Alahai Sarah..Sarah..
Sarah berdehem kecil mengambil tempat duduknya sebelum menyambut huluran mineral daripada Eyfiy perlahan.
"Sarah kau okey tak?"
Eyfiy melabuhkan punggungnya perlahan di sebelah Sarah.
Lambat-lambat Sarah menjatuhkan kepalanya saja.
"O-okey. Don't worry." Eyfiy tersenyum saja.
Alahai Senah sorang ni.
"Aku lapar lah beb." Sarah pantas memegang perutnya. Sudah lah dia daripada semalam cuma makan burger saja.
Niat nak diet konon. Podah!
Eyfiy menjatuhkan kepalanya saja.
"Sama lah."
Sarah laju mengerling Eyfiy.
"Jom cari makan?"
"Jom."
Tiba di depan pintu Cafe Sarah tiba-tiba saja mengerutkan dahinya menahan sesuatu.
"Beb! Aku nak ke toilet kejap."
Eyfiy menjatuhkan kepalanya saja sebelum memandang Sarah yang sudah berlari keluar mencari tandas Mall berhampiran di situ.
Haihh Senah sorang ni.
Eyfiy mengeleng kecil sebelum berura-ura ingin melangkah masuk.
Baru saja Eyfiy ingin meneruskan langkahnya anak mata Eyfiy terhenti laju memandang Zafiy yang elok berbual bersama gadis di sampingnya.
Lambat-lambat Eyfiy menarik nafasnya dalam sebelum tersenyum tawar.
Cepat atau lambat dia kena terima yang mungkin dia ditakdirkan untuk bertemu dengan lelaki itu tapi bukan untuk bersama.
Eyfiy mengangkat pandangannya semula sebelum diam saja memandang Zafiy tanpa reaksi.
Lelaki itu nampak selesa bersama gadis di sampingnya itu.
"Cantik." Bisik Eyfiy memandang tingkah Luna lama sebelum tanpa sengaja ter-eye contact dengan anak mata Zafiy.
Zafiy terdiam memandang Eyfiy.
Dari jauh Luna tergelak ceria saja sebelum selamba menyandarkan dahinya di bahu Zafiy. Langsung tak perasan Eyfiy yang berdiri daripada jauh itu.
"Hahaha sial lah korang berdua ni." Luna mengeleng laju.
Zafiy berdehem perlahan.
Dari jauh Eyfiy dengan reaksi kosongnya perlahan mengalihkan pandangannya saja sebelum mengundurkan langkahnya semula mencari Sarah.
Zafiy yang perasan Eyfiy sudah pun melangkah pergi itu perlahan memandang Luna kembali namun anak matanya sempat mengerling semula tempat Eyfiy berdiri sebentar tadi.
Lama juga dia tak nampak kelibat gadis itu.
"Ehem!"
Zafiy menoleh laju.
"Korang dua taknak balik ke?"
"Aku cirit-birit ni sial."
Pere pantas mengambil tempat duduknya semula di sebelah Luna.
"Diamlah." Zafiy menjeling Pere malas.
Luna mengeleng laju. Haihh masalah betul lah keluar dengan mamat tiga suku ni.
"Haihh kau ni. Yelah jom!"
Luna pantas bangun daripada duduknya kasar.
🤍🌼🤍
Jangan Lupa Selawat Guys
YOU ARE READING
[OG] 𝘽𝙡𝙤𝙚𝙢 𝙄𝙣 𝙈𝙮 𝙃𝙚𝙖𝙧𝙩
Fanfic[ Season 2. ] ZAFIY. Jejaka tiada perasaan. Hidupnya kosong. Tiada apa yang istimewa sepanjang hidupnya. Sejak kecil lagi dia sudah dididik untuk menjadi insan yang kuat apabila keluarga sendiri meninggalkan dia begitu saja tanpa khabar berita. Nam...