𝔅𝔞𝔟. 29

36 0 0
                                    

             Dari atas katil Eyfiy meletakkan dagunya perlahan di kedua lutut sebelum membuang pandangannya ke luar tingkap lama.

Fikirannya mula dihimpit suara-suara kecil.

"Kau boleh tak berhenti panggil aku."

"Aku tak suka."

"Macam Budak-budak!"

"Kau dah hancurkan kebahagian Tania dulu. Kau dah buat dia hampir gila. Then kau bahagia. And kau masih tak tahu malu taknak mengaku kesalahan kau?"

"Kau perempuan tak guna."

"Kau memang takkan pernah Matang."

"Sampah."

Eyfiy memejamkan matanya laju sebelum mengalirkan air matanya perlahan.

Satu-persatu ayat pedih yang dilontarkan tempoh hari bermain difikirannya.

Sakit.

Eyfiy pantas menutup kedua telinganya laju sebelum mengelengkan kepalanya berapa kali.

Kalau lah dia tahu semua benda itu dulu menyakitkan Tania dia takkan ada dekat situ.

Dia takkan sesekali muncul dekat situ.

"Sampai hati kau kan tengok aku merana macam ni?!"

"Tak!"

Eyfiy mengeleng laju.

"Tsk!~ tsk!~ tsk!~.."

"Dasar perempuan murah!"

"Diam!"

"ADIK?!"



Iftie memanjat anak tangga rumah itu penuh santai sebelum terhenti drastik.

"Tak!"

Iftie mengerutkan keningnya. Dah kenapa dengan adiknya itu?

Telinganya pantas didekatkan di pintu bilik Eyfiy sebelum tangannya laju menyimpan telefon bimbitnya ke dalam tas tangan.

"Tsk!~ tsk!~ tsk!~.."

Iftie tersentak.

"Diam!"

Tanpa salam Iftie pantas memulas tombol pintu bilik Eyfiy.

"ADIK?!"

Iftie terkedu.

Tanpa mempedulikan tangisan Eyfiy Iftie laju saja mendekati Eyfiy sebelum menarik Eyfiy ke dalam pelukannya.

"Shuss.." pujuk Iftie mencium dahi Eyfiy berapa kali sebelum belakang adiknya itu diusap lembut.

Eyfiy mula teresak dipelukan Iftie.

"Tsk!~ .. tsk!~.. tsk!~.."

"Hey?.. Shuss.. Adik kenapa ni?"

"Adik ada masalah ke?" Iftie pantas mengeratkan lagi pelukannya ditubuh Eyfiy.

Eyfiy mengeleng perlahan bersama tangisannya di bahu Iftie.

"F-fiy tertekan akak."

"B-banyak sangat perkataan orang yang benci Fiy buatkan Fiy tertekan."

Iftie pantas mengalirkan air matanya perlahan mendengar esakkan Eyfiy di bahunya sebelum mengusap kepala Eyfiy penuh lembut.

"A-apa salah Fiy akak?.."

"Shuss.. adik akak kan kuat."

"Fiy kan perempuan happy go-lucky."

"Akak dengan mama always ada untuk adik." Pujuk Iftie menyeka air matanya kasar.

Dia tak tahu siapa yang buat adiknya itu begitu tertekan. Andai saja dia tahu siapa dia takkan lepaskan orang itu.

"S-sayang.. tsk~..A-akak dengan mama." Bisik Eyfiy mula reda dari esakkannya sebelum tidak sedarkan diri di bahu Iftie.

Iftie tersentak.

"Adik?"







~







Sarah melangkah masuk dengan laju sebelum menyambut huluran tangan puan Marya penuh sopan.

Sudah dua minggu Eyfiy tidak online apa lagi nak berjumpa dengan gadis itu memang langsung tak dapat.

"Aunty Fiy ada ke?"

Puan Marya tersenyum nipis saja sebelum menjatuhkan kepalanya perlahan.

"Ada dekat bilik. Ara pergilah naik tengok Fiy tengah buat apa dekat atas tu."

Sarah laju menjatuhkan kepalanya saja sebelum tersenyum nipis.

"Ara naik dulu ya aunty."

Puan Marya mengangguk saja sebelum menapak semula ke dalam dapur.

Sarah mengigit bibirnya perlahan sebelum memulas tombol pintu bilik Eyfiy penuh berhati-hati.

"Assalamualaikum.. beb?"

Eyfiy yang sibuk termenung di balkoni biliknya itu pantas memusing kepalanya perlahan.

"Walaikumusalam."

Sarah di depan pintu bilik itu tersenyum tawar sebelum berlari laju memeluk Eyfiy berdiri di luar balkoni.

"Beb! I miss you!"

Eyfiy tersenyum kelat saja membalas pelukan Sarah.

Lama Sarah memeluk dia sebelum gadis itu kelam-kabut memeriksa tubuhnya.

"Kau okey tak beb?"

Eyfiy tersenyum tawar.

"Alhamdulilah. Hidup lagi." Gurau Eyfiy. Sarah pantas mencebik kecil.

"Tak baik betul kau ni cakap macam tu."

Eyfiy tersenyum saja sebelum membuang pandangannya ke lain arah semula.

Sarah mengigit bibirnya perlahan. Dia ada buat salah ke?

"Beb?..."

"Jom kita release tension, nak?"

Eyfiy mengerutkan keningnya sebelum mengerling Sarah.

Seolah faham Sarah laju menepuk tangannya berapa kali.

"Kita main game dekat Mall, nak?"

Eyfiy mencebik kecil sebelum perlahan-lahan tersenyum tawar saja.

"Game?"

Sarah mengangguk laju.

"Ya game! Tak kesah lah game apa pun. Asalkan stress kita kurang." Sarah teruja menarik Eyfiy ke dalam kamar mandinya. Kena bersiap!

Lambat-lambat Eyfiy mengangguk saja.

"Yelah jom."





🤍🌼🤍
Jangan Lupa Selawat Guys.

[OG] 𝘽𝙡𝙤𝙚𝙢 𝙄𝙣 𝙈𝙮 𝙃𝙚𝙖𝙧𝙩 Where stories live. Discover now