De bel ging, de leerlingen vormden een kring rond Jack en Alain, wil je opgeven Jack. Nee mietje, hij keek naar Nick niet tussen komen man tegen man, indien hij laf is en zijn vriendjes roept mag je meespelen. Jongens hetzelfde geldt voor jullie zei Alain. Jack zei iemand met de erecode dat waardeer ik. Ze begonnen eraan, Alain haalde uit, Jack liet zich slaan de jongens juichtten, Jack zei niet slecht, Alain haalde een tweede maal uit, Jack ontweek gaf twee vuistslagen en Alain lag neer. kuchtend wou hij rechtstaan en Jack trok hem recht. Alain kuchtte geef me maar de genade slag, niets van, je hebt een erecode en hij verliet de kring. De andere jongens gingen bij Alain, gaat het ,moeten we hem achterna. Alain kuchtte nee, hij heeft eerlijk gevochten. Nick stond al naast zijn broer en zei ik hoop dat ze komen,ik krijg ook zin. De bel ging tijd voor wiskunde les. Kom zei Nick de lerares is een heet konijn. Voor het eerst waren de twee op tijd. Het was de eerste les dus gaf ze een overzicht van de leerstof. Jack en Nick stonden recht. Waar gaan jullie naartoe, jongens. Naar buiten, we hebben dienen zever al gezien. Jullie blijven zitten ik maak een deal met jullie twee. Ik ga je examen geven over de komende leerstof. Het is er eentje van verleden jaar. als jullie meer dan tachtig percent halen krijgen jullie een vrijstelling. Bij het examen mochten de leerlingen een rekenmachine gebruiken, jullie niet. Whatever, geef maar. Ze zaten ver van elkaar en begonnen eraan. Na een kwartiertje hadden ze gedaan. De medeleerlingen lachten en zeiden een dikke buis. De lerares verbeterde het examen, het resultaat was verbluffend, dat kan niet. Jack en Nick stonden recht en gingen verder. Ha zei er eentje van de meisjes de ezels zijn weg. De lerares zei stop Jack stop Nick.
Wat nog zei Nick, niet tevreden. De lerares zei ja zeer tevreden Nick je behaalde vierennegentig, Jack jij drieennegentig. ik hou mijn belofte jullie zijn vrijgesteld van wiskunde, kom je Jack we gaan er één paffen. Een meisje zei mevrouw goed gespeeld je bent van die bullebakken verlost. Meisje zei ze, ja ik ben ervan af, maar ze kenden de leerstof. Vorig jaar was het beste resultaat zesentachtig met rekenmachine. En eigenlijk het spijt me dat ik hen een vrijstelling heb gegeven, maar beloofd is beloofd. Dus mevrouw die resultaten waren dan correct. Ja en op een kwartiertje tijd.
Ze paften er eentje en daar kwam directeur geen les jongens. Nee niet voor ons mierenneuker. Het is voor iedereen les, rep jullie naar binnen, welke les hebben jullie. Wiskunde rukker. Kom jullie gaan mee met mij naar de les wiskunde. Ok schapenlul. Ze gingen mee en lachten in hun vuistje. Mevrouw Sabine je moet je leerlingen tellen voor de les, je had er twee tekort. Neen zei Sabine ze waren aanwezig. Hebben ze het bont gemaakt dat je ze weggestuurd hebt. Neen, ze kennen de leerstof die ik dit jaar ga geven. Ik heb ze allebei een examen gegeven. Hier zijn hun examens en resultaten, dus ze hebben een vrijstelling verdiend. Dus kom niet meer zagen of zoek een andere lerares als je twijfelt aan mijn oordeel. Maar Sabine dat bedoelde ik niet, ik kan het niet geloven. Mag ik die examens door iemand anders laten verbeteren. Doe maar, hier ik geef mijn ontslag. Kom Sabine, zei Nick we gaan een pint gaan drinken. Jullie twee jullie verlaten het schoolterrein niet. Babylul, hoeft niet en Nick deed zijn boekentas open kijk stomme kloot, zijn zak zat vol pinten en gingen alledrie weg.
JE LEEST
Uitschot
Short StoryTwee broers , echt uitschot verhuizen naar een kleinere gemeente, een nieuwe school, die vechten voor het minste....