Eindexamens

24 1 0
                                    

Jack en Nick deden hun job meer dan behoren. Tot de dag dat ze allebei in de boeien werden geslagen. Waarom wisten ze zelfs niet. Een anonieme tipgever had de dienst tewerkstelling getipt dat ze niet over het nodig diploma beschikten en dat ze een vals identiteit hadden gebruikt. Het waren zogezegd illegalen. De broers konden al raden wie, de laatste directeur. Sabine verzette zich tegen de arrestatie, maar het mocht niet baten. Wie kon ze bereiken om hun identiteit te bevestigen. Inge dat is het. Dan kan ik ook in contact komen met hun vader die kan ook bevestigen.  Ze nam contact op met Inge en daarna met hun vader en ook het ministerie van onderwijs. Na de bevestiging werden ze vrijgelaten, onze excuses heren. Wat nog oetlul, als ik je nog eens tegenkom schijt ik je muil. En ik zeik in je varkensneus vuile pedaal. Kalm he of je mag terug. Wat zie maar dat jij kalm bent, of ik dien klacht in tegen gans jullie kloteboel. Jullie sluiten ons op zonder onze papieren te controleren. Euh. Geen euh klojo je hebt me goed verstaan. Ja maar een tip is een tip. Je hebt te kiezen twee klachten aan jullie kloten of de naam van je tipgever. Hij gaf de naam van de tipgever. Goede keuze en ze gingen verder.  Sabine vroeg wat gaan jullie doen, simpel een bezoekje brengen. Oei gaan jullie meppen, veel goesting maar hij zal zich laten vallen. Wat dan, simpel een anonieme tip voor drugsbezit.  Ach ik snap het een koekje van eigen deeg. Ja maar een koekje met bewijzen. Jack ik ga niet verder vragen. Nick zei je zal wel zien. Zogezegd zo gedaan, ze hadden hun vader bezocht en hij zei jongens alles komt in orde jullie hoeven niets te doen. Beschouw dit als een gunst omdat ik als vader er bijna nooit was voor jullie twee. De eind examens naderen de leerlingen van het vierde wouden extra lesuren van Jack en Nick. Ze vroegen toelating aan Sabine of dat mogelijk was. Ja het is mogelijk hebben jullie de broers al aangesproken. Nee maar we moeten toch eerst je toestemming hebben. Eigenlijk niet als Jack en Nick dat willen doen zelfs als is het in het park mij om het even. Maar het siert jullie dat jullie het aan mij vragen en ook dat jullie er alles willen aan doen om te slagen. Ja Sabine maar we willen ze ook bedanken voor het geduld die ze met ons hadden.  Ik snap het jullie willen hen eren met hoge scores. Ik weet van niks van jullie plannetje en doe maar gerust. Jack en Nick Stemden toe , ze kregen extra lessen in het park. Ze werden lastig gevallen door een viertal die steeds de lessen onderbraken. Jack kwam het beu en ging er naartoe, Nick riep ik wil meespelen. Het viertal floot en er kwamen er nog twee bij. Nu mag ik zeker meespelen. Het gevecht begon, Jack en Nick hun ledematen vlogen in het rond, ze gebruikten hun gehele lichaam, maar nu was het anders ze waren ontketent, na het gevecht zagen de leerlingen wat de impact was voor de pesters, bebloed aangezicht, gebroken neuzen, kortom een ravage. De leerlingen zagen amai ze hebben alles uit de kast gehaald. Ze gingen terug en zeiden de pauze is voorbij ons speelgoed is gestolen. De leerlingen waren verbaasd en studeerden verder. Jack Nick leggen jullie ook examens af. Ja alleen voor muziek en tekenen, we gaan alleen maar oordelen of jullie vooruitgang hebben geboekt of niet. Dus geen theorie maar praktijk voor deze vakken hoeven jullie niet te studeren. Menen jullie dat, ja dus jullie hebben extra tijd voor andere vakken.  De eindexamens waren voorbij, de ouders werden uitgenodigd voor een drankje. Sabine met aan haar zijde Annie gaf een speech Het vierde hoger heeft nog nooit in de geschiedenis van deze school zulke resultaten neergezet. De laagste score was 79 en de hoogste 86 procent. Dus alles lag zeer dicht bij elkaar wat ons zeer opviel was de enorme vooruitgang in de Franse taal en vooral wiskunde. Voor het eerst zijn er geen herexamens. Ik wil ook twee leraars bedanken voor hun inzet, geduld en ook om hun kennis te delen Jack en Nick. Waar zitten ze nu weer, Inge zei in het park een pintje aan het drinken. Ik zal ze gaan halen. Inge kwam terug met de broers en werden door de ouders onder warm applaus onthaald. Voor het eerst was Inge trots op haar neven. Ze namen het woord en zeiden gewoonweg het ligt niet aan ons die mooie resultaten maar aan jullie dochters en zonen zelf, ze hebben zich ten volle ingezet dus wees fier op hen. Annie had voor de gelegenheid twee saxofoons geleend. Jack en Nick zagen ze en glimlachten. Annie vroeg willen jullie spelen. Zonder een woord begonnen ze speelden en legden nog meer gevoel in de muziek dan met de blokfluit. Alle aanvragen werden gespeeld en Annie dacht wat een talent, de één moet niet onderdoen voor de andere. De ouders hadden hun kinderen nog nooit zo uitbundig gezien. Inge vroeg aan Clara wist je dat ze sax speelden, ja mama maar nooit gehoord. Clara die twee kunnen er wat van, ja mama je bent aan het genieten ik zie het.

Einde

UitschotWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu