Verboden Toegang

31 0 0
                                    

De volgende schooldag, het verhaal van gisteren deed de ronde, Christelle vertelde alles.  Maar waar zijn ze, ze zitten niet in het park en niet op de speelplaats. Amber zei in de bibliotheek ook niet. Dat is raar, er is toch niets gebeurt met hen. De bel ging iedereen ging naar de les Frans, niks abnormaal ze hadden een vrijstelling. Na  een vijftal minuten kwam de directeur binnen, hij glunderde. Hij nam het woord: jongens, meisjes we zijn eindelijk van dat gespuis verlost, ik heb hen de  toegang tot de school verboden, jullie gaan weer rust hebben nu die twee bullebakken hier weg zijn. Durven ze zich hier te vertonen reken ik op jullie medewerking om me te verwittigen, dan gaan ze hier met handboeien naar buiten. De lerares Frans zei proficiat. Hij groeide. Ze zag het dat hij groeide van genot, domme kloot je begrijpt niks en gaf hem een klets. Ik neem ontslag, zoek iemand anders, je hebt geen gevoelens. Clara stond recht: ik ga ook klootzak , Alain klopte op tafel en riep Clara wacht ik ga mee. Peter en Christelle volgden en op een paar luttele minuten stond hij alleen in het lokaal. Het vierde leerjaar hoger was niet meer.  De lerares Frans sprak met de lerares van plastische opvoeding en Nederlands, ze dienden allebei hun ontslag in voor dwingende redenen.  De directeur zat in de shit, vier leraressen op twee dagen kwijt, geen vierde leerjaar meer en de andere leerjaren hebben geen lesuren meer van die vier. Alle leraars en leraressen die les gaven aan het vierde leerjaar, boden hun ontslag aan, ze hadden de geruchten gehoord dat ze Peter en Christelle geholpen hadden.  Dat had de directeur niet verwacht, hij was twee derde van zijn lerarenkorps kwijt. De school dreigde ten onder te gaan. Hoe kan ik de schade beperken. Ik haal die twee niet terug, ach ik kan de leerlingen van het vierde een beetje meer toegevingen doen, ja dat is het en ze zullen dan de onderwijzers overhalen om te terug te komen. Ik ga hen zoeken, hij vond de leerlingen in het park en trachtte hen om te kopen met vele beloftes. Het viel in slechte aarde. Hij werd verweten van alles wat niet mooi was. Hij begon te liegen ja Jack en Nick hebben een halfuurtje geleden komen smeken om terug te komen, ja echt waar ik heb hen weer toegelaten morgen komen ze terug. De leerlingen begonnen te lachen, oef dacht hij ik moet die twee kunnen overtuigen om terug te komen. directeur echt waar een halfuurtje geleden. Ja Michel en bleiten dat ze deden. Directeur je liegt dat je zwart ziet, ze dronken een uurtje geleden een pintje met Sabine. Kijk maar ze zitten op het terras van café de zon. Wat ben jij toch een klootzak, de broers waren grof maar eerlijk, jij bent geen man een  huichelaar zei Alain. Maar ik moet de school redden en jullie toekomst. Wij kunnen ons nog inschrijven in een andere school, speel maar directeur van de kleuterklas. Sabine kwam af en de twee dronken er nog ééntje op het terras. Ha problemen meneer, het is nog altijd directeur Sabine. Toch de mijne niet, ik werk niet meer voor je omhooggevallen zak en de klets volgde. Ze voegde eraan toe veel succes met het zoeken naar onderwijzers. 


UitschotWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu