Probleem

35 1 0
                                    

De directeur zat met een probleem, geen wiskunde lerares meer. Hoe ga ik er eentje vinden, ze zijn schaars, wat gaan de leerlingen hun ouders daarvan denken. Wiskunde is belangrijk maar toch die examens eens contoleren. Hij nam zijn laptop en verbeterde ze het resultaat lag nog voor beiden nog een percentje hoger. Verdomme, ze kenden die leerstof die bullebakken. 

Ze zaten alle drie aan een tafel buiten op de speelplaats, Nick heb je nog een sigaret en een vuurtje. Zeker, maar dat examen zo vlug. Bah Sabine het was gemakkelijk. Gemakkelijk mijn gat. Jack:  Sabine je bent een mooie dame, zonder bijbedoelingen. Maar Jack toch zo direct. Sabine ik zeg wat ik denk, mijn broer ook. Dus als ik mijn gedacht niet mag zeggen dan verlies ik mijn persoonlijkheid. Dat is ook waar altijd jezelf blijven. Straks aardrijskunde wat houdt het in dit schooljaar Sabine hoofdsteden van landen, de standen van de maan, algemene kennis, wéér een vrijstelling. Meen je dat Nick och ja, weeral dezelfde zever. Hoe komt het dat jullie algemene kennis zo hoog is. Sabine, als je als kind geen speelgoed krijgt dan ga je naar de bibliotheek en lees je boeken, dus lezen geen verveling. Ach ja ik snap het, de bel ging het was middagpauze. Sabine zei misschien tot later.

De broers zagen Clara alleen aan een tafeltje, ze gingen naar Clara toe en namen plaats. Clara zat tussen de broers. Sabine hield de twee in de gaten, ze gaan Clara toch niet pesten. Ze zag hoe normaal ze met haar omgingen. Clara babbelde normaal, ze zag er gelukkig uit. Zouden die twee haar toelaten in hun wereld, Clara overal uitgesloten en die twee zochten haar op. Hebben ze hetzelfde meegemaakt als Clara. Ik hoop het voor Clara dat ze vrienden worden. Nog iets Jack vertelde iets, ze kon niet stoppen van lachen, ze had tranen in haar ogen. Die twee bullebakken hebben haar onder hun vleugels genomen. Eindelijk meisje je bent niet meer alleen, als er je nog iemand lastig valt dan zullen ze het geweten hebben. Ik begin die twee te snappen, ze zien los door iemand heen ze maken geen onderscheid, ze hebben geen vooroordelen. Ze waarderen eerlijkheid. De bel ging, een meisje ging Clara lastig vallen, Nick stond achter Clara haar rug, move en het meisje verschoot dat Nick haar beschermde, ze zag dat hij kwaad was. Ondertussen had Jack al bij de andere groep meisjes geweest, het moet gedaan met Clara te kloten, begrepen met jullie klote vooroordelen. Ja Jack, veel beter zei hij en Clara was verbijsterd van de broers hun reactie. Ze besefte ik heb vrienden, echte vrienden gemaakt vandaag.  Iedereen zegt het zijn bullebakken maar ze nemen het op voor mij, dat had ik niet zien aan komen. Sabine was een beetje verward, ja die twee zijn speciale jongens in de goede zin.

De les aardrijkskunde en natuurkunde, de les inhoud werd voorgesteld,  man wat doen we hier. Kom zei  Nick geef me vijf vlaggen, ik zeg je het land en de hoofdstad, Jack zei voor mij ook een rondje. Hij gaf ze moeilijke vlaggen, veel medeleerlingen hadden ze nog niet gezien, hun antwoorden waren juist. Dan vroeg de leraar wat is het verschil tussen een maansverduistering en een zons. Heel simpel bij een maaneclips is het zon, aarde maan, NIck voegde eraan toe bij een zonneclips is is het  zon maan aarde, en de kleuren van de regenboog, Roggbiv meneer. maanstanden eerste een P , volle maan, laatste kwartier een D en wassende maan. De laatste test als die goed is een vrijstelling. Hij nam een sterrekaart, hij duidde  twee sterrenbeelden aan, welke zijn het, Nick zei Grote Beer, juist Jack nu jij Kleine Beer, hier ligt Cassiopeia, en hier ligt Orion zei Nick. Ga maar ik jullie dit jaar niets leren. De medeleerlingen vielen in hun tweede verbazing, eerst wiskunde en nu deze twee vakken. Kom je Jack we gaan er eentje paffen en eentje drinken. 

UitschotWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu