Annie vroeg wat is jullie droom eigenlijk. Jachtpiloot worden maar dat gaat niet lukken. Waarom niet jullie zijn toch slim genoeg, die toelatingsexamens zijn voor jullie beiden toch niet zo moeilijk. Sabine zei ik ken iemand bij de luchtmacht, ik zal er hem eens over spreken. Laat maar Sabine, ze gaan ons toch niet toelaten. Jack, Nick toch wel jullie kunnen maar proberen, of heeft het temaken met jullie gezinssituatie. Nee het is de moeite niet we hebben allebei daltonisme. Clara vroeg zijn jullie twee van de vier daltons, die hebben ook een slechte reputatie. Clara dat heeft er niets mee te maken, het wil zeggen dat ze kleurenblind zijn en zo kunnen ze geen piloot worden. Och sorry Jack, Nick dat wist ik niet. Geen erg wel goed gevonden van de daltons, ze lachten. Wat gaan jullie doen vroeg Nick terug naar school? Iedere medeleerling was van mening niet meer te gaan zolang dat kieken aanblijft. Hij zal wel maatregelingen treffen tegen ons en onze ouders verwittigen dat we brossen. Dus we kennen de gevolgen, alleen als jullie terugkomen gaan we ook terug. We hopen dat jullie niet in de problemen komen met jullie ouders. Alain zei de mijne zijn al op de hoogte en ze steunen mij daarin. Christelle zei onze ouders zijn ook op de hoogte en die van Peter ook. Clara ik durf het hen niet te vertellen, ik denk dat ik problemen ga krijgen. Geen nood we zullen een tekening maken van je mama geef het haar af we zullen er onze handtekening niet onderzetten. Ze begonnen te tekenen alles uit hun hoofd, na een halfuurtje waren ze klaar, twee tekeningen van hun tante zonder foto. Hier Clara wat denk je ervan. Maar echt dat is mijn mama. Geef haar dit af als ze te veel zaagt, we weten dat ze van kunst houdt, ze zal misschien tot inkeer komen. Het zal toch iets helpen bedankt neefjes. Inderdaad iedere ouder kreeg een uitnodiging om op gesprek te komen bij de directeur. Het gesprek kwam op gang en hij begon weer te liegen, ja ik heb die twee jongens weggestuurt het was uitschot, krapuul. De mama van Clara had haar twijfels en vroeg waarom zijn er hier geen leerkrachten aanwezig. Ja ik heb ze een dagje verlof gegeven zei hij. Leg me eens uit als het zulk krapuul is waarom zijn die tekeningen zo mooi, meneer ik denk dat je liegt je hebt geen leerkrachten meer. Verschillende ouders deden hun versie van hun kinderen en hij viel door de mand, hij had geen poot meer om op te staan. Zolang die twee niet terugkomen gaan onze kinderen thuis onderwijs volgen, we hebben die leraars ook uitgenodigt voor een gesprek. Die willen hun job uitoefenen voor het vierde hoger. Je hangt aaneen van de leugens, dus we hebben een brief geschreven naar de minister van onderwijs. Wat hoe durven jullie, omwille van twee smeerlappen. Kom zeiden de ouders we gaan, ze gingen door het park, de twee broers waren omringd door medeleerlingen , Sabine en Annie waren er ook. Ze speelden blokfluit, ouders stonden stil Clara Inge (haar mama) ook. Clara wie speelt daar zo mooi, mama dezelfde jongens die jouw tekening hebben gemaakt. Inge was nieuwsgierig tot haar grote verbijstering zag ze Jack en Nick. Clara droom ik, nee mama ze hebben veel talenten. Vraag hen een liedje en ze spelen het. Ik durf niet Clara wil jij het hen vragen. Clara vroeg het liedje aan, weeral was het met gevoel gespeeld. Inge haar gemoed schoot vol, wat heb ik die twee slecht ingeschat, hoe kan ik dit goedmaken. Als zelfs de leerkrachten in hen geloven, ze geven hun job op voor die twee. Ach wat was ik verkeerd. Ze hebben zelfs steun van andere ouders, hoe kon ik zo blind zijn gaan ze me dit ooit vergeven. Clara vroeg mama ben je kwaad op mij dat ik contact heb met mijn neven. Nee je hebt mijn ogen geopent, ik ben trots op je zo jong en toch geen vooroordelen. Ja mama maar het zijn geen bullebakken, ze hebben me onder hun vleugels genomen. Ik had hier geen vrienden dank zij Jack en Nick heb ik vrienden kunnen maken. Nog iets mama ze kunnen ook zeer mooie gedichten maken zonder een blad papier. Meen je dat Clara, ja mama ze hebben voor elke les een vrijstelling gekregen. Maar hun droom kan niet uitkomen. Kan ik helpen met die droom. Nee ze willen jachtpiloot worden maar ze zijn kleurenblind. Ach wat jammer. Ze stopten met spelen en de broers gingen verder.
JE LEEST
Uitschot
Short StoryTwee broers , echt uitschot verhuizen naar een kleinere gemeente, een nieuwe school, die vechten voor het minste....