Een lid van de inspectie zei tegen Sabine ze zijn misschien grof maar tenminste eerlijk en zo onbaatzuchzuchtig. Ja zo zijn ze maar wacht waar zijn ze, ik kan hen toch aanstellen als leraars. Hij zei ja dat kan je ze hebben nu de diploma ervoor. Annie zei ze zijn al weg Sabine nee ik heb hen nodig, ze ging naar het park Christelle waar zijn ze. Mevrouw snikte Christelle ze hebben afscheid genomen ze zijn weg. Hoe dom kon ik zijn ze zijn weg godverdomme ik heb ze nodig en ze begon te wenen. Ik heb twee talenten in mijn handen en ik laat ze verloren gaan. Ze bezorgen me een topfunctie en ik bedank hen nog niet eens. Alle leerlingen waren triestig dag directrice tot morgen en gingen weemoedig weg. Ik voel me afschuwelijk met die twee rookte ik en dronk ik een pintje, ze kalmeerden me. Wacht eens ze gingen altijd naar hetzelfde winkeltje misschien zijn ze daar. Ze ging naar het winkeltje maar nergens te bespeuren. Waar zijn ze toch misschien kan Clara me helpen. Terug naar het park ze zag Clara en Inge hebben jullie Jack en Nick gezien, nee waarom? Ik ben dom geweest ik heb ze laten gaan, ze barstte in tranen uit. Inge zei ik ben ook dom geweest, ik heb mijn verontschuldigingen nooit kunnen aanbieden, het is Clara die mijn ogen heeft geopent, Clara kom eens je weet waar ze zitten, eerlijk. Ja mama maar Sabine had gevraagd of ik hen gezien had. Waar Carla het is belangrijk voor hen en voor ons. Ze zitten achter de bibliotheek. Kom we gaan erbij, ze zagen ze en Inge had al commentaar roken drinken wat nog, ze stonden op dag Inge het beste het ga je goed. Blij je nog eens gezien te hebben nu was er geen houden meer aan dit was de druppel. Tot in den draai salut en de kost het krapuul is uit je ogen en volg ons niet met je stomme regeltjes, doe de groeten aan je man van het uitschot. Ze had de kans verprust om vergiffenis te vragen. Sabine zei Inge was dit echt nodig nu zijn we ze echt kwijt, je hebt ze erg gekwetst je kent ze niet, leef ermee. Leer uit je fouten Carla heeft meer inzicht dan jou, trek je ogen open. Carla kom we gaan naar huis. Nee mama ga alleen ik ben je vooroordelen beu, je hebt altijd commentaar op een ander kijk naar jezelf met je kortzichtigheid. Wauw die was raak kom Sabine we moeten ze inhalen. Maar we mochten ze niet volgen, nee mama mocht ze niet volgen. Ok Clara kom we gaan mag ik meekomen vroeg Inge beteuterd, maar dan moet je zwijgen en luisteren. Ze haalden de twee in Clara omhelsde ze met traantjes in haar ogen. Sabine vroeg hen willen jullie leraar worden in onze school, ik heb de bevoegdheid om jullie aan te stellen en daarbij jullie hebben vanaf vandaag jullie diploma. Pfff geen interesse meer keken naar Inge en zeiden wat gaan sommige ouders denken dat je uitschot aanwerft. Die was ook raak, toch bedankt Sabine het is een mooi gebaar maar je gaat in de problemen komen, ze staken nog een sigaret op en trokken nog een pint open. Ook eentje Sabine ach waarom niet het zal dan het laatste zijn die we samen drinken. Inge zag dat ze een grove fout begaan had. Ze ging er schoorvoetend bij en vroeg kan je het me vergeven van daarstraks en in het verleden. Ik heb jullie verkeerd ingeschat. Een beetje laat en lieten haar emotioneel afzien op het moment dat ze wou huilen namen ze haar in hun armen. Jullie schenken me vergiffenis waarom? Omdat je tranen oprecht waren tante.
JE LEEST
Uitschot
Short StoryTwee broers , echt uitschot verhuizen naar een kleinere gemeente, een nieuwe school, die vechten voor het minste....