De directeur wist nu waar hij stond, ik heb een domme fout begaan, ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien. Maar ik zal maar smeken tegen dat krapuul en als ze mijn gesmeek en verontschuldigingen aanvaarden, dan zitten ze in mijn handen. Ik ga ze een pint trakteren, die twee onder tafel zuipen, éénmaal zat doen ze alles wat ik wil. Clara had alles gehoord en zei tegen Alain, hij wil ze strikken, hij wil ze onder tafel zuipen. Sabine zei laat hem maar doen, ze zullen zat in zijn ogen, maar hij zal hoofdpijn krijgen. Ze drinken nu alcoholvrij bier, maar die ezel denkt niet na. Annie (de lerares van tekenen en muziek) vroeg aan Sabine,die tekeningen kijk nu en daarna gomde enkele détails weg kijk nu eens. Maar dat is Carla. Zou het hun zusje zijn, ik wil het weten. Jack en Nick bleven maar zuipen met de directeur, die lag spoedig onder tafel. Sabine zei tegen Alain ga eens Jack en Nick halen, het is belangrijk. Annie dacht na als het hun zusje is, Carla gaat het niet geloven. Ik ga Clara een liedje laten spelen op een blokfluit. Clara begon te spelen voor de twee broers. Ze herkenden allebei de melodie, Clara je bent ons nichtje, we zijn je het oog verloren. We hebben je tevergeefs gezocht. Maar hoe kan vroeg Carla mijn achternaam is helemaal anders dan die van jullie. Niet moelijk je mama is de kleinere zus van ons vader, je vader is de schoonbroer van onze vader. Daarbij we hadden geen contact meer met de rest van de familie omwille van de gezinssituatie. Carla je bent maar dertien jaar, het is daarom dat je lichaam nu in de overgang zit van meisje naar vrouw. Je bent geen laatbloeier, maar wel zeer slim. We weten waarom je ouders geen contact willen hebben met ons. Waarom Jack? Clara je mama is beschaamd in onze thuissituatie, de spanningen tussen onze ouders. Ze wilden niet dat jij dit ooit te weten kwam. Nick en ik zijn in hun ogen de oorzaak van onze ouders hun ellende, we zijn uitschot, marginalen en krapuul voor je ouders. Maar dat is niet waar: Jack, Nick jullie zijn geen smeerlappen maar mijn neven. Kan ik dit niet goedmaken bij mijn ouders, ik ga jullie met hen in contact brengen zodat ze zien dat jullie anders zijn. Laat maar Clara doe geen moeite, je zal jezelf in problemen brengen, je ouders hebben oogkleppen op en ze hebben vooroordelen. Het voornaamste is dat we je teruggevonden hebben dus laat het maar. Jack ben je zeker dat ik jullie nichtje ben. Ja zei Annie kijk eens naar de tekeningen die je neven vandaag gemaakt hebben. Clara keek ernaar en geloofde haar ogen niet, dat ben ik maar een paar jaar jonger ik had toen nog lange haren. Nog een vraagje wanneer is het mijn verjaardag, normaal kunnen jullie dat niet weten. De jongens antwoorden in koor 3 mei. Dat klopt zei Carla maar ik was nog zeer jong toen ik jullie niet meer zag ik wist dat ik twee neven had. En die tekening is jaren later, hoe komt dat dan? Carla we hielden je in de gaten maar nu wisten we het zeker, daarom hebben we allebei die tekening gemaakt. De broers hun geheim was uit, iedereen was verwondert dat ze zoveel overhadden voor hun nichtje. Ze waren geen uitschot en de symphatie voor Jack en Nick was enorm gegroeid, hun medeleerlingen hadden inzicht gekregen in hun levenswijze. Ze wouden dat ze allebei bleven, ze nog beter leren kennen. De gevolgen waren voor de directeur, hij werd op het matje geroepen reden geen onderwijzers meer en zat tijdens de lesuren. Hij vloog op staande voet buiten. Er werd een nieuwe directeur aangesteld. De ontslagnemende onderwijzers kregen hun job terug, het vierde bestond weer. Jack en Nick wouden de school verlaten. tot grote spijt van het personeel en medeleerlingen. Sabine vroeg hen om te blijven om andere onderwijzers bij te staan, Clara huilde en vroeg hen gaan we elkaar terug zien. De nieuwe directeur vroeg Jack en Nick ik wil jullie allebei een jobke aanbieden hier op school, het voorstel van Sabine heb ik in overweging genomen. Jullie zijn een jaartje vooruit in jullie studies en ik zou willen dat jullie je bezig houden met leerlingen die met een achterstand te kampen hebben. Het zou het niveau van de school ten goede komen. Misschien we zullen wel zien De nieuwe directeur ging weg. Annie vroeg jullie kunnen dus wel blokfluit spelen. Ja we spelen allebei saxofoon.
JE LEEST
Uitschot
Short StoryTwee broers , echt uitschot verhuizen naar een kleinere gemeente, een nieuwe school, die vechten voor het minste....