De Inspectie

25 1 0
                                    

Zoals verwacht kreeg de dircteur inspectie, ze hadden de klachten van de ouders ontvangen. De leerkrachten werden ook uitgenodigt om een bemiddelingsgesprek. De gesprekken liepen vlug spaak. De directeur wou niet toegeven om de twee broers toe te laten, hij zei het zijn twee domme kloten. De lerares Frans had een idee laat ze alletwee examens doen voor de vakken die ze krijgen dan kunnen ze zichzelf bewijzen. Ok zei een lid van de inspectie ga die zogezegde domme kloten halen. Maar als ze dom zijn dan gaan ze, indien niet directeur daar is de deur. Maar je gelooft me niet. Heb je schrik vroeg Annie of beter je doet dezelfde examens als de twee. Nog beter zei er eentje van de inspectie.  Jack en Nick kwamen toe en zeiden godverdomme wat nu weer. Sabine legde de situatie uit en zei geen medelijden. 

Ze begonnen alledrie aan wiskunde en Nick stak zijn hand in de lucht waarom mag die kloot een rekenmachine gebruiken. Die was raak ze namen ze direct in beslag. Waarom zei hij ik kan me dat veroorloven zij niet of kunnen ze daar niet mee werken. Stilte iedereen gelijk. Daarna volgenden de andere vakken. Daarna tekenen en muziek. Ze moesten op de blokfluit broeder Jacob spelen. Hij begon en de broers weigerden, hij was fier ze kunnen geen blokfluit. Jack stak zijn hand in de lucht en vroeg aan een lid heb je een lievelingsliedje ja zei hij ken je Faded is dat van Alan Walker. Ja  Nick op drie ze speelden het met alle gemak met veel gevoel. Ach zei voor domme kloten spelen jullie zeer goed en hij knipoogde. Na een uurtje hadden ze de resultaten, directeur goed gedaan maar de twee domme kloten hebben je op alle vlakken met minstens 12 procent verslagen, je haalde 76 maar zij behaalden 94 en 95 procent met als uitschieters Frans en Wiskunde  we hebben zelfs tweemaal 100 procent moeten geven voor tekenen en muziek. Ze kunnen zelfs het zesde aan met hun niveau want we hebben er vragen ingestoken voor het laatste jaar. Dus wie is hier de domme kloot daar is de deur. Maar ze hebben gespiekt mijnheer zwijg ze hebben gespiekt ook tijdens tekenen en muziek leugenaar. Hij had het vlaggen. Jongens jullie zijn uitzonderlijk, we gaan jullie een diploma uitreiken als leraar zo kunnen jullie aan de slag. Bedankt maar we zijn niks met dat papiertje we vragen gewoon dat deze school een goede directeur krijgt en geen leugenaar gelijk dienen rotten hond. Meneer we gaan er eentje paffen ja ga maar, niet binnen het gebouw ga naar de speelplaats als jullie willen. Meneer we willen dat doen het was vriendelijk gevraagd zonder regeltjes te vernoemen.  Sabine, Annie jullie kennen de twee het best hoe komt dat ze op alle vakken zulke resultaten gehaald hebben. Ze legden de situatie uit. Wacht we gaan beraadslagen over de toekomst van de school en van de twee broers. Na een halfuurtje waren ze eruit. Sabine wil je Jack en Nick halen om onze beslissing te horen. Ze kwam aan met de twee broers. En hij sprak Sabine wil je  directrice worden met als rechterhand Annie. Euh maar mijn leerlingen dan. Je mag nog altijd les geven en jij ook Annie, directrice zijn houd niet zoveel in.  Jack zei eindelijk een goede beslissing voor deze school. Nick lachtte en zei jullie zien klaar. Sabine, Annie het beste jullie waren toffe leraressen. Kom Nick we gaan, weer een doel bereikt, ze verlieten de school. De medeleerlingen wachten hen op in het park en vroegen hoe waren jullie examens, goed. Ja maar hoe goed Clara beter dan die oetlul. Hoeveel beter vroeg Christelle hij had 76 procent wij deden een beetje beter. Een beetje maar, oei het heeft dan niet veel gescheeld. Ja Nick had 94 en ik had 95 procent. Dus hij ligt buiten ja en jullie hebben al een nieuwe directrice en haar rechterhand. Wie is het. Het zijn Sabine en Annie. Leuk ze zijn eerlijk en jullie? Niks we zijn hier weg we hebben ons doel bereikt maar eerst een pintje drinken en paffen. Hebben ze jullie geen job aangeboden, nee maar zonder erg jullie zijn jullie bullebakken kwijt schol en ze trokken nog een pintje open. We vinden het niet eerlijk zonder jullie twee zaten we hier nog met die klootzakken. We gaan niet terug zonder jullie. Nee doe ons een plezier en ga terug denk aan jullie toekomst. En jullie toekomst dan snikte Clara. Och we overleven het wel hou je goed liefste nichtje.

UitschotWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu