Bab 16

268 9 0
                                    



Suasana rumah yang sunyi itu hanya diselangi dengan bunyi angin yang bertiup lembut di luar tingkap. Amyra duduk di tepi katil, merenung ke luar tingkap, cuba menenangkan fikirannya.

Hanz sedang berada di dapur, memasak sesuatu untuk mereka berdua. Tindakannya kelihatan biasa bagi orang lain, tetapi Amyra tahu, setiap pergerakan Hanz datang bersama kawalan yang tersembunyi. Dia memastikan Amyra tidak akan keluar dari rumah, tidak akan bercakap dengan sesiapa pun tanpa izinnya.

"Sweetheart, awak nak makan apa malam ni?" Suara Hanz kedengaran dari arah dapur, lembut dan manja, seolah-olah tiada apa yang pernah terjadi antara mereka. Dia muncul di pintu bilik, senyum di wajahnya, tangan memegang spatula.

Amyra memandangnya dengan perasaan bercampur-baur. Dia tahu Hanz cuba menjadi suami yang baik, tetapi di balik senyuman itu, Amyra merasakan kegilaan yang semakin sukar dikawal.

"Tak kisah, abang. Apa sahaja yang abang masak, saya makan," jawab Amyra perlahan. Dia cuba menutup keresahan dalam suaranya.

Hanz mendekati Amyra, duduk di sebelahnya, dan merangkul bahunya dengan lembut. "Saya tahu saya boleh jadi tak terkawal kadang-kadang... tapi awak tahu kan, semuanya sebab saya terlalu sayangkan awak?" Hanz memandangnya dengan mata yang bersinar. Ada kejujuran di situ, tetapi juga kegilaan yang dia tidak mahu lepaskan.

Amyra mengangguk, tersenyum kecil. "Saya tahu, abang... Tapi saya harap kita boleh hidup seperti dulu, tanpa rasa takut."

Hanz menghela nafas panjang. "Saya juga mahu begitu, sweetheart. Tapi perasaan saya pada awak terlalu kuat. Saya tak boleh bayangkan awak dengan orang lain. Saya tak boleh lepaskan awak, takkan sesekali."

Hanz memeluk Amyra lebih erat. "Jangan risau, sweetheart. Saya akan pastikan awak bahagia. Selama-lamanya dengan saya," bisiknya.

Daniel's ObsessionWhere stories live. Discover now