16: Dandelion & Roses (Akhir)

18 2 2
                                    

Nanatqhlys
Ogos 24, 2024

ᡣ𐭩 •。ꪆৎ ˚⋅

"Maafkan saya, Sen. Tapi, saya rasa kita memang tidak boleh bersama. Saya akan kembali ke pangkuan bekas suami saya."

"Eva... Saya tidak terima cinta yang lain sebab menunggu kamu."

"Maaf, Sen. Saya benar-benar tidak boleh terima kamu."

"Eva. Kamu masih marahkan saya? Tentang Kayla dulu? Kalau tentang itu, saya minta maaf. Saya tahu saya bodoh. Dulu saya masih mentah, belum matang, Ev."

"Bukan, Sen. Saya masih mencintai bekas suami saya."

"Saya juga masih mencintai kamu, Eva."

"Tidak... Lupakan saya. Kita memang tidak ditakdirkan bersama, Arsen."

"Tapi, Ev-"

"Petang nanti, saya akan pulang ke Australia semula. Terima kasih atas apa yang telah kamu lakukan selama saya berada di sini, Sen. Maaf dan terima kasih."

Aku membuka kelopak mataku yang terpejam usai bayangan di mana Eva menolak cintaku dan memilih untuk kembali pada bekas suaminya sedangkan dia telah bersetuju untuk menerimaku tatkala aku berjanji untuk mengambilnya menjadi pendamping hidupku selamanya. Namun, cinta Eva terlalu besar buat bekas suaminya seperti cinta aku padanya.

Kepalaku mengeleng dan terkekeh perlahan. Apa karma sedang berbalik padaku?

Pandanganku jatuh pada bunga dandelion yang berada di tanganku. Angin lembut menerpa wajahku dan aku menghela nafasku perlahan sebelum meniup bunga itu, membiarkan serpihan bunga itu terungkai dari tangkainya terbang di bawa angin.

Dandelion & Roses.

Dua jenis bunga yang memberi erti dan pengajaran yang begitu bermakna di dalam hidupku dan selamanya.

ᡣ𐭩 •。ꪆৎ ˚⋅

Tamat.

Tamat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Dandelion & Roses • Jung JaehyunWhere stories live. Discover now