NİŞAN

28 1 1
                                    

Sabah
Sabah herkes akşamki isteme hemde nişan için hazırlık yapıyordu. Mehmet heyecanlıydı sevdiyi kadına kavuşmasına sayılı günler kalmıştı. Ve bu kavuşmanın ilk adımıydı. Fatma ondan daha heyecanlıydı. Sevdiyi adama kavuşmak için ilk adım atılıcaktı. Babaannesine söylediyinde ilk söylensede yapacak bişey yoktu diyip hazırlanmaya başladılar. Fatma hala inanamıyordu. Buraya gelip böyle bir şeyin başına geliceyine asla inanmazdı. Ama şimdi bu olay dahada ilerleyip nişanlanıcak,ardından tamamen onunla evlenip Karadağlıların gelini sevdiyi adamın karısı olucaktı.

Ama yinede korktuğu şeyler vardı.

Bunu ne Mehmete söyleye biliyordu. Nede kendini bu düşünceden uzaklaştırıp yok saya biliyordu.
Aklını kurcaladıkçada kalbi sıkışıp ağrıyordu.
Bir yandan korkuyordu. Çünki bu olursa dayanamazdı.
Acaba sevdiyi adam napardı. Nasıl cevap verirdi.

Mehmetin daha fazla akşamı bekleyememiş Meleyini aramıştı. Melek ilk başlarda açmamıştı ama en sonunda açmıştı.

Mehmet: güzelim iyimisin.

Fatma: iyiyim iyiyim neden sordun.

Mehmet: bir anda açmayınca. Neyse sesini duydum ya o yeter bana.

Fatma: Mehmet ben...ben çok heycanlıyım.

Mehmet: beli etmemeye çalışsamda aslında bende heyecanlıyım. Sonunda sevdiyim,deli olduğum kadına kavuşmama az kaldı.

Fatma: evet...şey ben gidip babaanneme yardım ediyim. Akşam görüşürüz.

Mehmet: tamam görüşürüz
Fatmanın telefonu kapatmasıyla şüpelenmeye başladım. Beenden birşey sakladığına eminim. Sesi titriyordu. Ama ne saklıyordu. Örenmem gerek.

Akşam
Tüm hazırlıklar bitmişti. Mehmet ailesiyle birlikte Fatmanın evine gitmeye başladılar. Mehmet sevdiyi kadını görüceyi için mutlu olsada sakladığı şey aklını karıştırdığı için endişeliydi.

En sonunda vardıklarında arabadan inip kapının yanına geldiler. Kapıyı çaldıklarında Fatma heyecanla kapıyı açtı.
Mehmet sevdiyi kadını görünce gözleri parladı adeta. Çok güzel görünüyordu. Hemde çok.

Fatma: hoş geldiniz.

Saadet: hoş bulduk kızım.

Azade: hoş bulduk güzel gelinim.

Gonca: hoş bulduk yengem.

Diyip içeri geçtiler.
Ama Mehmet hala sevdiyi kadına dalmıştı. Fatmanın sesiyle kendine geldi.

Fatma: Mehmet Mehmet iyimisin.

Mehmet: güzelim sencede bu kadar güzel olman bu adama zarar deyilmi.

Fatma: teşekkür ederim. Sende çok yakışıklı olmuşsun da artık içerimi geçsen. Herkes bizi bekliyor.

Mehmet: tamam.

Diyip içeri geçtiler. Fatma hemen mutfağa gidip kahveleri hazırlamaya başladı. Ardından Gonca gelmişti.

Gonca: yenge abimin kahvesi hangisi.

Fatma: şu kenardaki.

Gonca: hah. Tamam işte onun içine tuz koydun mu.

Fatma: yok ben koyamam mi kıyamam.

Gonca: ama ben kıyarım.
Diyip tuzu bocaladım.
Fatma şaşkın şekilde beni izliyordu bede gülümsemeye başladım.

Fatma: Gonca bu çok fazla olmadımı.

Gonca: yok ya az bu hele.

Kahveleri içeri götürdüler. Herkesin kahvelerini verdikten sonra sıra Mehmetin kahvesine gelmişti. Mehmet kardeşinin yüzündeki gülümsemeden bişey olduğunu anladı. Fatmanın yüzüne baktığında endişe vardı.

Fatma: yavaşça yalnız onun duyucağı şekilde.
Özür dilerim. Goncanın suçu.

Mehmet: biliyorum güzelim. Özür dilemene gerek yok.

Mehmet kahveyi tek dikişte bitirmişti. Hem Gonca hemde Fatma şaşkınca adama baka kalmıştılar. Su işmemişti. Azade hanım hemen söze başladı.

Azade: efendim bizim çocuklar birbirini görmüşler,sevmişler. Eh bizede yanlarında olmak düşer.
Allahın emri Peygamberimizin kavliyle kızınız Meleyi oğlumuz Mehmete istiyoruz.

Selcan: eh madem sevmişler bizede sevenlerin karşısında deyil,yanında olmak düşer. Bende verdim gitdi. Umarım hep mutlu olurlar.

Azade: İnşallah.

Mehmet sevinçle Fatmaya baktı Fatmada aynı sevinçle Mehmete baktı. Sonra kalkıp büyüklerin ellerini öptüıer. Gonca nişan tepsisini getirdi. Azade yüzükleri taktı. Ve kurdeleyi kesti.
Sonra yine büyüklerin elleri öpüldü.
Biraz sonra gitdiler.

Fatma:nişan bitmişti. Mehmetler gitmişti. Bende odamdaydım. Yüzüye bakarak ister istemez gülümsüyordum. Bu gün sevdiyim adamla nişanlanmıştım. İlk adım atılmıştı.
Acaba o ne düşünüyordur.
Üzerimi deyişip saçımı topladım ve yatağa geçrim. Üzerimi örtüp uyuyacağım sırada telefonuma gelen aramayla ışığı açtım.
Telefonun ekranına bakınca.....

_________________________________________
Yeni bölümde görüşmek  üzere

Güzel ve ÇirkinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin