„Térj vissza..."
„A Homályba is..."
Ez volt Tia első gondolata, ahogy fájdalmas szisszenéssel a tarkójához kapta a kezét. A látása homályos volt, de még a szemére boruló fátyolon át is érzékelte, hogy ujjbegye vörösre változott.
„Vér. Remek. Ezúttal tényleg alaposan bevertem a fejem."
A tetőtől talpig páncélba burkolózó Eldrian arca volt a következő, amit meglátott. Küldött egy erőtlen mosolyt a férfi felé, az álmának minden egyes pillanata meglehetősen élénken élt még benne.
– Jól vagy? – hallotta tompán a neirál aggódó hangját. Úgy tűnt, nemcsak a látásával, de a hallásával is akadtak gondok. – Egyszer csak összeestél, mint aki alól hirtelen kihúzták a talajt.
– Tulajdonképpen pontosan ez történt – nyögte a lány maga elé, miközben megpróbált feltápászkodni.
– Hogyan? – Eldrian értetlenül nézett rá. Most újra ridegebbnek hatott az arca, nyoma sem volt már a korábbiféktelen érzelmeknek.
„Már ha tényleg megtörtént. Vagy egyszer meg fog történni. A fenébe is, nem tudom..."
– Nem érdekes – válaszolta Tia. – Csak össze vagyok zavarodva kicsit.
Eldrian hosszasan nézte őt. Végül elkapta a tekintetét, és helyette inkább a padlót borító márványköveket kezdte vizsgálgatni. Látszott rajta, hogy erősen vívódik magában.
– Igen, én is – motyogta, mikor újra a lányra sandított.
Tiának időközben sikerült legalább annyira összeszednie magát, hogy képes legyen támogatás nélkül is megállni a lábán. Jelen helyzetében már ezt is komoly fegyverténynek érezte.
– Én... emlékszem rád – folytatta a férfi, zavarodottan rázva a fejét. – De hogyan lehetséges ez? Hiszen csak egyetlenegyszer találkoztunk, a felhőváros utcáin. De én nem csak arra emlékszem.
Tia önkéntelenül nyúlt újra a sajgó tarkójához, hogy aztán fintorogva vizsgálja az ujjain elkenődő vércseppeket. Ismét a férfira nézett. Még mindig meglepődött azon, hogy Eldrian mennyivel magasabb nála.
– Hát éppen ez az – mondta feszengve. – Hogy nem csak egyszer találkoztunk. Annál sokkal többször. Tudom... mert átéltem. Veled együtt...
Ekkor a folyosó túlsó végéről egy kiáltás hangzott fel.
– Kapitány! Kapitány?
Eldrian ismét értetlenül megrázta a fejét. Néhány pillanat erejéig még az arcát is a tenyerébe temette.
– Nem lehetséges. Kizárt. Ennek az egésznek nincs semmi értelme...
Tia egyszerre céltudatossá vált. Érezte, hogy egyre közelebb jár a férfi meggyőzéséhez. A vonásai kisimultak, sötét szemében fény csillogott.
Előrenyúlt, és megfogta a kezét. Eldrian szeme tágra nyílt, újfent beleborzongott az érintésébe.
– Eldrian! Hidd el, lehetséges! – A lány határozott volt. – És bár nem tudom miért és miként, de igenis van értelme. Sőt, minden dolog közül csakis ennek van igazán értelme!
A férfi nem volt képes válaszolni. Még mindig a kétségei által kínozva figyelte. Ő pedig állta a tekintetét. Még csak nem is pislogott, minden egyes pillanatot fel akart használni arra, hogy tudassa Eldriannal, hogy amit lát és érez, az a valóság.
Hogy ők ketten összetartoznak, bármekkora őrültségnek is hangozzon most ez az egész.
– Kapitány! – visszhangzott újra a folyosón. Eldrian megremegett, az arca pedig sziklaszilárddá vált.
YOU ARE READING
Gréger Csaba - EPICA
Romance„Egy kém és egy testőr. Két ellenséges világ. Egy halálra ítélt szerelem. És egy lehetetlen küldetés." Tia a Birodalmi Kémhálózat fiatal reménysége. Árvaként nőtt fel, az elmúlt huszonhárom év minden percét a kiképzésének és a szolgálatnak szenteli...