proglog

17 4 0
                                    

Misha berdiri di sana, memandang ombak yang bergulung-gulung, seakan ingin lari dari kenyataan. Namun langkahnya terhenti saat melihat kelibat seseorang yang sangat dikenalinya Ezra Raiden.

Langkah Ezra mendekat,wajahnya penuh dengan kesedihan yang cuba disembunyikan di sebalik senyuman lemah

Misha hanya memandangnya dengan pandangan kosong,hati yang dulunya penuh cinta kini dibanjiri kesakitan. Dia tahu.Dia tahu Ezra akan berkahwin dengan orang lain.

Tiada kata-kata yang keluar, hanya diam yang membingkai pertemuan itu, seolah-olah alam turut merasa peritnya perasaan mereka berdua.

Ezra cuba melangkah lebih dekat, tetapi langkahnya terhenti apabila melihat kekecewaan di mata Misha.

"Misha.."

"Saya ingat lagi, awak pernah cakap yang awak akan jaga saya sampai bila-bila.Masa tu,rasa bahagia sangat, seolah-olah dunia ni milik kita berdua.Tapi sekarang...kenapa semua tu rasa jauh sangat?"

Ezra hanya diam membisu mendengar kata-kata isterinya.Misha Zephyra.Mulutnya kelu.Seakan-akan dia sudah bisu.

"Abang..abang tak plan untuk buat awak macam ni..i'm sorry."

Misha hanya tersenyum perit sambil melihat ke arah laut.

"Tak plan? Tapi you tetap pilih untuk sakitkan hati saya,kan?"

Dia senyum pahit, air mata terus jatuh.

"You tahu apa yang paling sakit? Bukan sebab you nak kahwin lain, tapi sebab you buat I rasa macam I tak pernah ada nilai. Cinta yang kita bina, semua janji manis it's like it meant nothing to you. And now, I have to pick up the pieces, alone."

Cinta yang selama ini dibina, kepercayaan yang dia berikan sepenuh hati, semuanya terasa seperti ilusi yang kejam. Dia cuba untuk memahami, tapi rasa pedih di dadanya tak bisa diungkap dengan kata-kata. Suaminya... lelaki yang dia sangka akan bersamanya selamanya, kini memilih untuk menduakan janji mereka.

-----------------------
Ezra Raiden
X
Misha Zephyra
--------------------------

Hati Yang Kau Bawa {OG}Where stories live. Discover now