Misha baru saja selesai kerja,letih dan berpikir tentang semua yang berlaku dalam hidupnya. Ketika dia melangkah keluar dari cafe,matanya tertangkap pada sosok yang tidak asing.Ezra,dengan gaya klasiknya yang mengusung karisma, berdiri di sebelah keretanya. Tanpa berlengah, dia melangkah menghampiri Misha.
Misha berhenti dan pandang Ezra dengan muka tak percaya
"Ezra? Buat apa kau kat sini?"
"Kenapa, tak boleh ke aku datang tunggu tunang aku habis kerja?"
Misha mendengus kecil "Tunang? Kita dah lama putus, Ezra. Kau lupa ke?"
Ezra mendekatkan diri padanya, pandangan serius
"Tak, aku tak lupa. Kau yang asyik nak elak, lari dari semua benda. Kita belum habis lagi, Misha."
"Tak ada apa yang nak diselesaikan lagi. Kau sendiri tahu kenapa kita berpisah."
Ezra menarik nafas panjang, suara sedikit lembut
"Aku datang bukan sebab aku tak faham kenapa kau jauhkan diri. Tapi aku nak jelaskan semuanya, Misha. Tentang apa yang jadi antara kita... dan kenapa aku takkan lepaskan kau macam tu je."
Misha diam seketika, cuba tahan perasaan marah dan sedih
"Kenapa baru sekarang, Ezra? Lepas semua yang kau buat, kau fikir aku masih boleh terima semua tu dengan mudah?"
nada suara Ezra mula rendah, tapi tegas
"Aku tahu aku buat silap. Tapi aku datang sebab aku nak kita bincang, bukan nak tambah luka lagi. Kau nak lari sampai bila, Misha?"
Misha memandang Ezra, mata berkilat dengan air mata yang tertahan
"Aku tak lari, Ezra.Aku cuma penat... penat nak cuba faham apa yang tak pernah jelas dari kau."
Ezra memegang tangan Misha dengan lembut
"Bagi aku satu peluang terakhir untuk jelaskan semuanya, Misha. Aku janji, lepas ni kalau kau tetap nak pergi, aku takkan paksa kau lagi."
Misha menarik tangannya perlahan, tapi nada suaranya melembut sedikit
"Baiklah... tapi ini kali terakhir, Ezra. Aku tak nak tambah luka lagi."
------
Setelah tibanya di pantai,Pantai itu lengang, dengan hanya bunyi ombak yang memecah keheningan.Misha berjalan perlahan, pandangan matanya menyapu seluruh kawasan pantai, mengingatkan dia pada pertemuan pertama mereka di tempat itu.
Ezra berdiri di sebelah Misha, memandang ke arah laut
"Kau ingat lagi tak? Di sinilah tempat kita mula-mula jumpa."
Misha tersenyum kecil, tapi penuh pahit
"Mana boleh lupa. Waktu tu, aku cuma fikir kau ni lelaki yang sombong dan pelik."
Ezra tertawa kecil
"Sombong? Itu yang buat kau tertarik kan?" senyumannya hilang perlahan "Tapi... tempat ni bukan sekadar kenangan manis untuk aku, Misha."
Misha diam seketika, pandangan mata beralih pada Ezra
"Aku tahu, Ezra. Sebab tu aku takut nak datang sini lagi. Setiap kali aku ingat tempat ni, aku ingat semua benda yang kita lalui... baik dan buruk."
Ezra merenung Misha, matanya serius
"Aku datang sini dengan kau sebab aku nak betulkan semua tu, Misha. Apa yang kita ada dulu... aku tak boleh lupakan macam tu saja."
YOU ARE READING
Hati Yang Kau Bawa {OG}
Romantizm"𝘓𝘰𝘷𝘦 𝘐𝘴 𝘗𝘰𝘪𝘴𝘰𝘯,𝘣𝘶𝘵 𝘪 𝘥𝘰𝘯'𝘵 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘩𝘰𝘸 𝘵𝘰 𝘤𝘶𝘳𝘦 𝘪𝘵" -𝑴𝒊𝒔𝒉𝒂 𝒁𝒆𝒑𝒉𝒚𝒓𝒂- 𝑌𝑎𝑛𝑔 𝑎𝑤𝑎𝑙𝑛𝑦𝑎 𝑠𝑎𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑙𝑒𝑚𝑝𝑎𝑟𝑘𝑎𝑛 𝑘𝑎𝑡𝑎 𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎..𝑠𝑎𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑙𝑒𝑛𝑔𝑘𝑎𝑝𝑖 𝑘𝑒ℎ𝑖𝑑𝑢𝑝𝑎𝑛 𝑚𝑎...