Matahari senja memancarkan sinar lembut ke seluruh taman, memberikan suasana yang romantik dan damai. Misha dan Ezra duduk bersebelahan di bangku taman, menikmati setiap detik bersama. Misha tersenyum kecil sambil memandang bunga-bunga yang berkembang di sekeliling mereka. Tudungnya melambai perlahan ditiup angin, menambah kelembutan pada wajahnya yang redup.Ezra memerhatikan Misha dengan penuh perhatian, lalu tersenyum. Dia mendekat sedikit, memastikan suaranya cukup perlahan untuk hanya didengar oleh Misha.
“Misha, tahu tak? Setiap kali aku dengan kau, aku rasa dunia ni seolah-olah jadi lebih indah.”
Misha menunduk, tersipu-sipu.
“Ezra… janganlah cakap macam tu. Kau buat aku rasa malu je,” katanya, sambil tersenyum lebar.
Ezra ketawa kecil, tapi matanya tetap memandang Misha dengan lembut.
“Betul, Misha. Kau buat aku nak jadi versi terbaik diri aku. Tak pernah aku rasa macam ni dengan orang lain,” katanya lagi, tanpa melepaskan pandangan dari wajah Misha yang masih tersipu.
Misha menarik nafas panjang, cuba menyembunyikan perasaan berdebar dalam hatinya.
“Aku bersyukur jumpa kau, Ezra. Kau buat aku rasa dihargai tanpa perlu aku ubah diri aku.”
Ezra kemudian mengeluarkan kotak kecil dari poketnya, sambil tersenyum penuh misteri. Dia membuka kotak itu, memperlihatkan gelang tangan sederhana namun elegan. Dia memandang Misha dengan pandangan penuh makna.
“Aku ada sesuatu untuk kau… sebagai tanda ingatan. Kalau kau pakai, aku rasa lebih dekat dengan kau walaupun kita berjauhan.”
Misha tergamam seketika, menatap gelang itu dengan mata yang berkaca.
“Ezra, kau tak perlu susah-susah…”
Ezra menggeleng, lalu tersenyum lembut.
“Aku ikhlas, Misha. Kau berhak dihargai dengan cara yang baik, tanpa sebarang syarat. Ini sebagai tanda kau selalu di hati aku.”
Misha mengangguk perlahan sambil memegang gelang itu, merasakan keikhlasan Ezra dalam setiap kata-katanya. Dia memandang Ezra, tersenyum penuh makna, dan dalam hatinya berbisik,
“Aku tak pernah rasa sebahagia ini.”
Misha tersentak, tersedar dari lamunannya. Dia menghela nafas panjang sambil mengusap wajahnya, cuba menghapus sisa kenangan lama yang baru saja singgah di benaknya. Ternyata, ingatan tentang saat-saat manis bersama Ezra masih terlalu kuat dalam ingatannya.
Kenangan itu, yang sudah lama dia cuba simpan di sudut hati, kembali bermain seolah-olah baru berlaku semalam.
Dia memandang ke sekeliling kafe tempat dia bekerja, menyedari kembali di mana dia berada. Suasana sibuk kafe dengan bunyi pelanggan dan aroma kopi yang segar membuatkan dia cuba menenangkan perasaannya.
"Kenangan tu semua… tak patut aku ingat lagi," bisik hati Misha, sambil menggeleng perlahan.
Namun, senyuman Ezra, tatapan lembutnya, dan kata-kata yang selalu membuatkan Misha rasa dihargai masih terngiang dalam fikirannya. Dia memejamkan mata sebentar, mengumpul kekuatan untuk meneruskan hari itu tanpa terpengaruh oleh kenangan lama.
Sedang dia menarik nafas panjang, tiba-tiba terdengar suara dari arah belakangnya.
“Misha, kau okay ke? Dari tadi termenung je, aku perasan kau tak fokus langsung,” suara kawan baiknya, Luna, mengusik sambil tersenyum kecil.
Misha segera berpaling, cuba mengukir senyuman walaupun hatinya masih terasa berat.
“Eh, tak ada apa lah. Cuma… teringat benda lama,” jawab Misha sambil memaksa dirinya untuk kelihatan tenang.
YOU ARE READING
Hati Yang Kau Bawa {OG}
Romance"𝘓𝘰𝘷𝘦 𝘐𝘴 𝘗𝘰𝘪𝘴𝘰𝘯,𝘣𝘶𝘵 𝘪 𝘥𝘰𝘯'𝘵 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘩𝘰𝘸 𝘵𝘰 𝘤𝘶𝘳𝘦 𝘪𝘵" -𝑴𝒊𝒔𝒉𝒂 𝒁𝒆𝒑𝒉𝒚𝒓𝒂- 𝑌𝑎𝑛𝑔 𝑎𝑤𝑎𝑙𝑛𝑦𝑎 𝑠𝑎𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑙𝑒𝑚𝑝𝑎𝑟𝑘𝑎𝑛 𝑘𝑎𝑡𝑎 𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎..𝑠𝑎𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑙𝑒𝑛𝑔𝑘𝑎𝑝𝑖 𝑘𝑒ℎ𝑖𝑑𝑢𝑝𝑎𝑛 𝑚𝑎...