"Blauwe dag, als het dondert,
En valt de hemel naar beneden,
Ben ik hier bij jou alleen,
Blauwe dag, één seconde,
Laten we dansen tot de morgen,
En de lucht weer open gaat." y/n zingt mee met de muziek die aan staat op de mijn radio in de auto, ik probeer een glimlach te onderdrukken en dit gaan niet onopgemerkt. "Matt lach je me nou uit?" Ik schud mijn hoofd. "Nee ik zou niet durven, Roelie is ook groot fan Suz en Freek." Ze lacht en gaat door met zingen. Wanneer ik met haar ben voel ik me zoveel beter als dat ik ooit met iemand anders heb gedaan, de gedachten aan selfharm heb ik ook heel weinig gehad, heel soms voel ik me nog wel eens somber en kan denk ik terug aan de dingen die ik het afgelopen jaar allemaal heb mee gemaakt. Ik raak weer verdwaald in mijn gedachten en zoals ik wel vaker doe als dit gebeurt neem ik de verkeerde afslag naar mijn huis. "Matt! Kijk uit!" Ik schrik op uit mijn gedachten als ik een auto voorbij zie razen. "Sorry." Mompel ik, mijn focus weer terug op de weg.Bij mij thuis aangekomen laat y/n zich op de bank vallen. "Wil je wat drinken?" Ze knikt. "Ice tea zo als altijd." "Heel graag!" Ik loop naar de keuken en pak 2 glazen, en ice tea uit de koelkast, terwijl ik sta in te schenken staar ik naar de woonkamer, ik hoor het geluid van mijn playstation aan gaan. "Wat doe je?" Vraag ik terwijl ik met 2 glazen terug kom lopen. "Kan je je nog herinneren dat je me beloofd had dat we samen een keer zouden gaan gamen, mijn favoriete spel." Ze lacht en haalt detroit become human te voorschijn. Ik was dit zeker niet vergeten en lach. "Goed maar dan moet je me wel uitleggen hoe alles werkt." Zeg ik terwijl ik de glazen neer zet en naast haar op de bank ga zitten.
Ik ben totaal niet bezig met het spel maar y/n zit er helemaal in, ze doet haar best om het uit te leggen maar ik ben te afgeleid. Ik heb Russo nog een paar berichten gestuurd terwijl ze bezig was met de game om hem om advies te vragen over wat ik moet doen, ik weet nu zeker dat ik haar leuk vind en zij mij ook maar ik weet ook dat we beide nooit een eerste move gaan maken. "Laat mij is proberen!" Ik pak de controller van haar over en begin een beetje aan te klote. "Heb je wel geluisterd naar wat ik verteld heb?" Ik lach wat ongemakkelijk. "Ik neem dat aan als een nee, geef die controller terug, je gaat het verhaal verpesten." Ze probeert de controller uit mijn handen te trekken maar ik zorg er voor dat dat niet lukt. "Pak ehm dan!" Plaag ik haar terwijl ik het ding boven mijn hoofd hou. We beginnen een soort van te stoeien en ik merk dat ik dit niet heel erg vind, we kijken elkaar even aan tussen door en ik kan het niet helpen om mijn lippen tegen die van haar aan te drukken. "Ik denk dat ik je meer dan leuk vind." Fluistert ze als de kus breekt. "Ik denk dat ik hetzelfde voel voor jou." Het is even stil voor dat we allebei hard beginnen te lachen.
Ik laat y/n deze nacht bij mij slapen, wanneer ik in bed lig voelt het raar om iemand naast me te hebben liggen, iemand waarvan ik nog steeds niet weet waar ik sta, het is deze avond bij die ene kus gebleven en daarna is het verder gegaan alsof er nooit iets gebeurt is. Ondanks dat we allebei weten dat we elkaar leuk vinden. Als ik zeker ben dat y/n slaapt pak ik mijn mobiel en vertel Russo hoe de avond gelopen is.
---------------------------------------
Matthy: Ik heb haar gekust.
Russo: En? Hoe ging de rest van de avond?
Matthy: Eigenlijk precies zo als altijd, niks bijzonders.
Russo: Matt.... Je bent echt een sukkel.
Matthy: Ja ik weet het, maar wat had ik moeten doen?
Russo: Je had er op moeten door gaan, maar komt goed maatje, ik ga je helpen, ik ga een date voor je plannen en dan moet je beloven dat je haar gaat vragen.
Matthy: Ik kan je niks beloven maar we gaan wel kijken hoe het loopt.
---------------------------------------
Ik leg mijn mobiel weg en draai nog een paar keer mijn gedachten bij Russo zijn woorden over een date. Wat als ze niet wil? Ik merk al weer dat mijn gedachten overuren maken voordat ik überhaupt iets zeker weet. Soms haat ik dit zo erg van mezelf maar ik probeer het naast me neer te leggen en mijn ogen dicht te doen, het duurt nog even voor dat ik inslaap val maar wanneer dat gebeurt droom ik over haar.
JE LEEST
How fame can be too much
Historia CortaWat als al die fame Matthy ineens te veel wordt? Wat als hij spijt heeft van alle keuzes die hij gemaakt heeft en al maanden in de knoop zit met al zijn gevoelens? Is er iemand die hem gaat begrijpen? Zijn vrienden zullen het vast niet snappen, die...