amni menghentikan keretanya dihadapan rumah rissa. dia memandang sekeliling rumah tersebut sebelum pandangannya beralih pada screen phonenya.
"mhmm, betul kot ni?", ujarnya sendirian lalu memandang kearah rissa yang terlena disebelahnya itu.
"rissa", panggil amni. bahu rissa digoncang perlahan.
"hmm?", sahut rissa. matanya masih tertutup.
"rissa, kita dah sampai depan rumah awak ni", ujar amni sambil menanggalkan seatbelt yang ada pada rissa.
"mmm sampai dah kath?", soal rissa dengan mamai.
amni membetulkan spec matanya. sampai macamni eh dia rindukan ex dia.
"yes, kita dah sampai", ujar amni sambil tersenyum.
"malasnya nak masuk", tutur rissa perlahan. dia memeluk erat plushie pisang miliknya itu.
"tapi awak kena masuk juga, nanti mak siah marahkam awak haa, saya taktau", ujar amni. dia mematikan enjin keretanya.
rissa menolak perlahan muka amni.
"shh i wanna sleep in peacee", ujarnya sambil membetulkan cara duduknya.
tiba tiba, phone milik amni berdering. dia memandang kearah phonenya yang terletak kemas pada phone holder itu.
kelihatan nama mak siah terpapar disitu. dia segera menjawab panggilan tersebut.
"helo mak siah, kami dah sampai ni haa depan rumah", ujar amni sebaik saja panggilannya disambungkan.
"masuklahh, tunggu apa lagi kat luar tu? lewat dah ni, perempuan tak bagus keluar malam malam", tegur mak siah.
alamak, kena bebel pulak. amni hanya mampu tersenyum sambil memandang kearah rissa.
"rissa ni ha, mamai cakap taknak masuk. tu yang lama", jelas amni. sempat juga dia usya usya pintu rumahnya yang baru dibuka oleh mak siah itu.
"paksa je dia masuk, rissa kalau dah mamai memang macamtu. tapi nak buat macam mana kan? paksa je dia masuk nak", ujar mak siah. kelihatan tubuh tuanya berdiri dipintu rumah tersebut.
"aaa okay okay".
panggilan ditamatkan. amni segera keluar dari keretanya lalu berlari anak menuju ke pintu penumpang hadapan tersebut. pintu keretanya dibuka perlahan.
"rissa sayang, jom masuk. meh sini, saya dukung bawa masuk rumah tau", ujar amni. kedua belah tangan rissa dicapai lalu disilangkan pada lehernya.
"mmm hantar terus ke bilik, nak tidur dengan awak", ujar rissa.
"okayy as you wish".
amni berjalan dengan berhati hati kerana dia tak nampak jalan dihadapannya. tambah lagi dengan bebanan yang dia bawa. kalau dia jatuh, confirm rissa jatuh juga.
"ish ish ish, kalau dah tidur tu tak ingat dunia lah", bebel mak siah sambil menggelengkan kepalanya.
"biasalah tu mak siah, dia kan sleepyhead", balas amni sambil tersengih.
"bilik rissa dekat atas, kamu naik astu masuk ke pintu kedua, tepi tandas", jelas mak siah.
"okayy! siapp boss", sahut amni lalu berjalan perlahan menuju anak tangga.
mak siah hanya memandang kearah kedua orang gadis itu. dia tersenyum. amni ni betul betul mengingatkannya dengan katherine. seketika dia rindu dengan katherine yang sedang berada di UK sekarang ini.
agaknya, bilalah dia akan bersua lagi dengan gadis tinggi lampai itu. ataupun, dia takkan jumpa lagi? mak siah pun melangkah menuju ke biliknya.
pintu bilik rissa dibuka. amni segera melangkah kearah katil size queen milik rissa lalu membaringkan tubuh gadis tersebut.
YOU ARE READING
Larissa Damia [gxg]✅️
Storie d'amore[COMPLETE] kitonyo tak reti buat desc, so baca jelah AHHAHA WARNING!! gxg content, read at your own risk