Prolog

60 8 0
                                    


Penat...penat

Dengan semua dugaan yang aku hadapi

Yang tiada penghujung

Tolong munculkan...lah

Seseorang yang sanggup

Hidup susah dan senang bersamaku.

Sehingga keinginan ku tercapai

Untuk hidup Bahagia...

Dari kecil aku selalu kena buli, kehidupan aku tak semanis yang aku mimpikan. Tak seperti adikku, Dian dia bijak, cantik, baik dan pandai bersosial dengan orang lain. Kalau harapkan aku memang sampai ke sudah lah aku tak bercakap. Maklumlah orang 'introvert' katakan.

Tapi beranjak ke remaja nasib baiklah aku berjumpa dengan orang yang nak berkawan dengan aku walaupun mula-mula tu tak nak bertegur sapa hehe. Lama-lama ok je bercakap dengan diorang.

 Bak kata orang lah, jika aku dah betul-betul selasa dengan diorang mulalah muncul sifat dajjalku hahaha. Tapi diorang oke je melayan aku dengan karenah yang tak berapa betul di mata diorang dan tidak dimata orang lain hihi.

Selepas habis masa persekolahan aku bekerja sampingan di kedai bunga untuk tambah duit poket katakan takkan nak harapkan mama dan papa. Walaupun mama ngan papa aku orang berada, yang kaya nye diorang bukannya aku kaaan hahaah. Nasib baiklah kedai bunga ni milik kawan aku kalau tak sampai ke sudah aku tak de kerja. Disebabkan aku ni pemalu dan tak pandai bercakap dengan orang jadi sebab tu kat sekolah aku ada dua orang je kawan rapat.

(end pov Tiara)

Wooii !!! tak guna kau kalau tak pandai nak bayar hutang ke ape tak payah nak berhutang tu kan dah kena. Kan aku dah cakap bayar hutang, kau tak nak. Heii Rifqii. Ye BOSS!! tangkap anak bini dia orang dan ikut suka hati kau lah nak buat ape kat dia orang nanti. Ja...jaap to..tolong jangan apa-apakan mereka aku janji aku akan bayar balik hutang kau. 

Okyy... baiklah aku akan lepaskan kau tapi kawan sebelah kau akan m*ti. Dah settlekan dia. Baik Boss.

Heiii broo kau dah lakukan ke kerja pembersihan tu. Dah, aku dah suruh dah anak buah aku settelkan masalah ni. Tula diorang tak nak bayar sangat kan hutang terima lah nasib. Memang masaklah kalau jumpa dekat aku, dengan keluarganya  skali aku tamatkan puas!! Hati akuu.

 Wehh Iaan kau nak masuk penjara lagi ke. Kau tak payah risau aku dah b*n*h dia tanpa tinggal sebarang bukti dan aku suruh juga si sufian tu tutup mulut kalau tak aku akan cari dia sampai lubang cacing. Tapi kalau tertangkap macam mana. Kalau tak de orang buka mulut benda ni takkan jadi Imm. Tak aku cakap kalau terjadi apa kau nak buat?? Ohh kalau macam tu aku redha je lah masuk untuk kali kedua. Haiish macam tu pulak bertuah punya kawan. Dah Jom aku nak selesaikan perkerjaan aku...

Uncle Mafia Itu MilikkuWhere stories live. Discover now