"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined."
Hah malasnya aku nak pergi kerja. Takpe Tiara semangat, buang sifat malas kau tu.
Habistu malam ni, uncle akan datang. Macam mana la nasib uncle sebab jumpa dengan papa. Dah la sekarang ni "mood" papa tengah tak elok.
Tambahan aku pulak yang buat masalah.
Aku harap uncle boleh tahan dengan sikap papa dengan mama nanti.
Pasti diorang tak akan suka dengan uncle. Nantilah aku fikir pasal hal ni baik aku bersiap pergi kerja, nanti lambat pulak sampai.
Hah dah la hari ni last aku boleh pergi kerja, minggu depan dah tak boleh dah. Bukan kena gantung sekolah je, kerja pun nak kena gantung jugak.
. . . .
Ha... Tiara baru sampai. Ye, baru sampai kenapa? Tak la saja je akak tanya kamu. Oooo, balas Tiara. Dah pergi sambung kerja. Okay.
Kring! Bunyi loceng kedai menunjukkan seseorang datang untuk membeli. Ye, encik nak beli apa, kata Tiara tanpa memandang pelanggan.
Emm... saya nak awak boleh?
Rasa macam pernah dengar suara ni, kata Tiara pelik, terus memandang ke arah gerangan lelaki tersebut.
Hye, baby girl. Ah u...uncle lama tak jumpa. Lama... baru minggu lepas jumpa. Ermm uncle nak beli apa?
Nak beli lori, ada jual kat sini tak?
Ni kedai bunga bukan kedai lori, la dah tahu kedai bunga kenapa tanya? Mestilah nak beli bunga. Uncle nak beli untuk siapa?
Untuk pakwe, jawab Iaan selamba. Ehh? Kata Tiara dengan muka terkejut. Uncle gay ke!
Gurau je jangan serius sangat. Bunga ni Imran yang nak beli untuk isteri dia. Mana dia, kata Tiara. Tengah angkat call dekat luar, kejap lagi dia masuk.
Uncle jangan lupa malam ni datang rumah tau. Sebab papa ajak jumpa depan-depan. Emm, aku ingat nanti aku pergi dengan Imm sekali. Okay, balas Tiara tanpa ragu.
Tapi kalau ada apa-apa papa cakap, jangan ambil hati sangat. Papa sekarang ni 'mood' dia tidak berapa elok. Ha, okay aku faham. Ayah mana yang nak anak dia bercinta dengan orang yang tak kenal. Tambahan anak dia pun masih dibawah umur lagi.
"Emm, bercinta?!" Kita belum bercinta lagi. Kata Tiara dengan muka memerah.
Ah ma...maaf tersasul cakap. Kata Iaan dengan malu.
Kalau macam tu, kalau tak boleh bercinta, kita kahwin je la. Tapi bukan sekarang kamu masih budak-budak lagi. Nanti kamu lepas SPM dan beranjak dewasa aku akan masuk meminang kau. Boleh?
Hah?! Kahwin. Kata Tiara dengan riak wajah terkejut bercampur gembira. "Siapa woi tak gembira buah hati ajak kahwin kot."
Boleh ke tak, tanya Iaan untuk kedua kalinya.
Emm, bo...boleh tapi hal ni kena bagitahu papa dulu la. Hei Iaan kau dah tempah ke bunga apa yang nak, tanya Imm. Tak sempat Iaan nak balas Imm dah kacau daun.
Ni bunga yang kamu mintak, okay 'thanks'.
Iaan jom balik, kejap lagi kau jugak yang bising sebab lambat. Kau nak pergi cari barang ke tak ni?
Ye, kejap. Kau ni tak sabar-sabar betul, macam kau pulak nak pergi jumpa bakal bapa mertua.
"Tiara aku pergi dulu ye, bye." Ok bye, hati-hati uncle. Okay, balas Iaan.
Herm, Tiara senyum sampai ke telinga tu. Siapa lelaki hensem tu? Emm tak ada apa-apa la akak comel. Ye, ke kamu suka dia? Ha... em Tiara suka dia, kata Tiara dengan malu. Patutla dia ajak kamu kahwin tadi. Hah, akak dengar ke.
Sweet betul dia, jaga elok-elok tau Tiara. Kalau terlepas tu rugi kamu. Susah nak cari lelaki yang betul-betul suka kat kamu.
Macam mana akak tahu dia suka Tiara ni? Tengok mata dia pun akak dah tahu. Dia betul-betul ikhlas sukakan Tiara. Kalau macam tu Tiara takkan lepaskan dia dekat tangan sesiapa pun, hehe. Eh kamu ni takut pulak akak dengar kamu cakap macam tu.
Dah pergi sambung kerja balik, nanti makan gaji buta.
"Okay, baik PUAN!"
YOU ARE READING
Uncle Mafia Itu Milikku
RomanceAlamakkk dah pukul 2:30 petang dah lambat ni nak pergi hantar bunga ni. Habislah aku kena marah jap lagiiii. Lantak kau lah nak marah, maraahlah tak takut pun hehe... AAdduuuhhh... sakitnyaaa. Aku langgar dinding batu ke apa ni. Kata Tiara Wooiii bu...