Chapter 1

57 8 2
                                    

"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined."

. . . .

Author... nak mintak maaf terlebih dahulu kalau ada banyak salah tatabahasa atau perkataan semasa sepanjang penulisan author ni, yang kurang menarik ke ape. Tapi korang boleh komen untuk author baiki kesalahan yang ada.oky hehe... Sebab ni pun penulisan kali pertama author keluarkan tau hihi...

. . . .

Semasa terbitnya matahari sejengkal atas kepala aku dikejutkan dengan deringan loceng yang agak memekikkan telinga bersambung pula dengan sahutan ibu yang memanggilku untuk turun makan sebelum berangkat ke sekolah tetapi apalah nasib aku sambung tidur kembali diatas katil yang empuk nii.

Haish manalah budak ni tak turun-turun lagi ni sahut ibu di dalam hati. Ehh mana anak awak ni tak turun-turun lagi ni nanti terlambat nak pergi sekolah kata Encik Naufal. Sekejap saya nak pergi tengok.

Puan Intan tanpa melengah-lengahkan masa pergilah tengok anak dia yang sorang tu entah hidup ke tak dia pun tak tahu sekarang ni.

Masyaallah budak ni tak bangun lagi. Puteri Tiara Aqashah BANGUN!!! Dah pukul berapa sekarang ni nanti lambat nak pergi sekolah. Wuihh... dengan nama penuh ibu panggil aku ni. Nampak sangat memang marah dekat aku ni.. Baik aku bangun sebelum kena "smackdown" oleh Puan Intan niii, kata aku dalam hati.

Ya, Ya Tiara nak bangun dah ni. Hah ye lah nanti turun makan. Ai, Ai Cik Puann!! Hehe.

Haih!! Susah sungguh nak jaga anak kesayangan abang sorang ni. Ehh... saya pulak yang kena.

Good morning papa,mama, adik. Hmm... selamat pagi dengan jawapan serentak. Hah, baru turun anak dara ni sorang sahut Encik Naufal. Hehe sorry Paa...

Tiara, Dian cepat makan nanti lambat papa nak hantar pergi sekolah. Baik papa!!

Haah.... Akhirnya sampai gak di sekolah. Haha tepat pukul 7:00 pagi. Paa.. kita orang pergi dulu ya. Ha yelah sahut Encik Naufal. Bye Paa... Assalamualikum. Hmm Waalaikumussalam...

🍀
🍀
🍀

Hai Wida!! Ohh hai Tiaraa. Kak adik pergi masuk ke kelas dulu ya dengan kawan adik. Ahah ye lah.

Cepatlah Dian nanti kita terlambat masuk kelas ni dah la kelas lepas ni Sir Aakif. Kau tau-tau lah sir tu macam mana kalau ada pelajar masuk kelas dia lambat mesti kena maki hamun takpun kena denda.

Ye lah, ye lah jom kita pergi. Bye kak!! Ok bye sahut Tiara. Tiara jom lah kita pergi nanti lambat kita masuk kelas. Ok JOM!!

. . . .

Wida tu ringkasan daripada nama Widayu. Sebab mudah nanti kalau author nak panggil hehe...

. . . .

Alhamdulillah... sampai jugak kita ke kelas 3 Delima. Hai Tiara, Wida, lambat korang sampai. Hah macamla kau tak tahu memang muka kita orang ni selalu je datang lambat. Oppss... saja je aku nak bergurau dengan kau kata Nura. Hei Nura mana... Cikgu Umairah takkan tak sampai lagi kot.

Ermm Cikgu Umairah cakap dia lambat sikit masuk kelas lepastu dia suruh siapkan kerja yang dia bagii. Oooo...serentak dijawab oleh Tiara dan Wida.

Arghh... bosannyaaa kata Tiara di dalam hati. Nak kacau Wida dia tengah ber... dating dengan mamat kat belakang kita orang maklumlah orang tengah hangat bercinta katakan. Hish nak cakap aku tak cantik bukan main lawa aku kalau boleh kalah pelakon bollywood hehe. Fuhhh... puji diri bukan main aku ni...

Kalau aku tegur lelaki kat belakang aku ni wuishh kiamat dunia ni matt... korang mesti tau kan macam mana sifat aku. Sahkan lelaki, perempuan pun aku kurang bercakap. Kalau nak bercakap pun aku nak berbual apa dengan diorang.

Bak kata hati aku, baik aku diam daripada aku bercakap entah apa-apa dengan diorang tu nanti.
Kalau tegur pun dia cakap sepatah aku balas sepatah haha... cakap aku dalam hati.

Ehh Wida, Nura jom rehat. Hah oky JOM!! Hmm... awak saya pergi rehat dulu dengan kawan saya yee. Errm... ok hati-hati sayaaaang jawab Fiqri. Hmm.. okie awak pun hati-hati juga..☺️

Tapi dalam hati Widaa.....

Auww.... Sweet gilaa boyfriend aku ni. Hah blushing teruk si Wida tu. Sampaikan tangannya dikipas-kipas macam kapal terbang nak berlepas..

Yang Fiqrii ni pula macam nak hancurkan je dinding kat sekolah nii lepas tengok reaksi Widaa yang comeel macam tu....

Fuhhh aku dengan Nura nak muntah jawabnya tengok kehangatan cinta diorang nii. Maklumlah dari tingkatan 1 lagi diorang bercinta..

Sampai guru-guru kat sekolah ni pun tahu mengenai kisah dia orang ni. Famous betul kawan aku ni seorang boleh kalah pelakon popular di Malaysia ni hahah...







. . . .








Enjoy your readd....

Uncle Mafia Itu MilikkuWhere stories live. Discover now