"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined."
Pukul berapa dah sekarang ni erkk?? Alaaamak!! dah lambat. Dah la aku nak pergi kerja hari nii. Habislah akuuuu. Daripada aku membebel baik aku pergi siap cepattt...
Maa... paa... Tiara pergi kerja dulu yaaa... Teriak Tiaraa. Yaa hati-hati, balas papa dengan mama serentak. Aku tanpa lengahkan masa terus capai beg dan hidupkan motosikal kesayangan aku ni laa. Apaaa lagi lepas hidupkan motosikal aku terus pecut la jawabnyaaa. Tapi sepecut-pecut aku, aku tak berani nak langgar peraturan jalan rayaaa hahaha...
Akhirnya sampai juga kat kedai. Hei Tiaraa asal kau lambat. Ermmm Jalan Jem!! Tapi tak apa kan aku tipu sunat. Hmm memang tadi tu jalan jem pun tapi tak teruk sangat. Dah, dah cepat pergi hantar bunga dah lambat dah ni. Baik akak comel..
🍀
🍀
🍀Terdetik hati aku tengok lah jam. Da... dah pukul 2:30 petang dah, lambat la pula aku nak pergi hantar bunga ni. Habislah aku kena marah jap lagiiii. Lantak kau lah nak marah, maraahlah tak takut pun hehe...
AAdduuuhhh... sakitnyaaa. Aku langar dinding batu ke apa ni. Taakkan kat tengah jalan ada dinding batu pulaak. Baik aku pandang tengok takut-takut dinding betul ke. Gulpp...Maak aiii garanggnyaa dia. Macam nak bertukar jadi HULK!!! Laaa pulak. Kata aku dalam hati. Ma...maaaf sebab terlanggarr.
Wooiii budakk kau ni buta ke apaa hah. Dah tak nampak dah orang kat depan ni. Patutnyaa biar kau tambah dua mata lagi biar kau ada 4 mata barulah mata tu tak buta Fahammm ataupun kau tambah kaki sikit biar tinggi. Sebab kau tu pendekk tu kurang nampak orang kat depan niii.
Astaggaaa mulut orang ni tak de pakaii insurans ke??
. . . .
Hrmmm sebenarnya aku pun tak faham apa yang dia bebelkan. TAPI... boleh tahan jugak eh Uncle ni. Boleh buat jadi suami ni, kalau macam ni ketampanannya boleh kalah para lelaki dekat sekolah aku walaupun mulutnya boleh tahan tajam.
Heeii tak guna kau dengar tak apa yang aku cakap ni. Woii kau ni Biiisu ke apa hah?? Dah takde mulut nak cakap ke.. Asalkan kau tahu ehh kau belum kenal aku siapa lagi kan, bila-bila masa je aku boleh hapuskan kau...
Haah dengar dengar. Sa..saya minta maaf... Laa ingatkan mulut kau tak boleh nak bercakap dah.. Aduuh hai.. aku nak cakap apa nii... Tangan aku dah mula 'shaking' habis ni sebab gara-gara aku 'antisocial' dengan orang yang aku tak kenal. Rasa nak menangis pun ada juga ni... Jantung janganlah kau berdebar sangat aku tak boleh fikir apa yang aku nak cakap nii. Ok tenang Tiaraa, tenang...
Tapii bunga kita rosakk teruk jugak ni. Alamak.. apa yang aku cakap ni. Ni yang aku taknak ni terlampau takut sampai apa aku cakap pun aku tak sedar.. Dia marah ke tak ye?? Kata Tiara dalam hati..
Itu masalah kau bukan masalah aku. Walaupun itu bukan masalah uncle, tapi uncle kena ganti balik sebab uncle dah rosakkan!!
Parpp... aku ambik macam tu je telefon dia. Uncle ni boleh tahan shock muka dia tengok aku ambik macam tu je handphone dia. Tanpa banyak luangkan masa aku teerus dail nmbor aku senang nak call dia lepas ni hehe. Gatal betul aku ni.
Tanpa aku sedar kenapa aku ambik telefon Dia!! Apa yang aku buat ni? Masaklah aku kali ni?? Takpa Tiaraa kau tak perlu takut, kau tak sedar...kan apa yang kau buat. Tapi tak salah...kan aku buat macam tu hihi..
Oii kau buat ape dengan handphone aku ni?? Uncle tu nombor kita kalau ada apa-apa masalah ataupun nak tempah bunga boleh hubungi kita okyy. Tanpa adanya apa-apa ucapan yang keluar daripada mulut uncle tu aku 'bela' macam tu je.
Hehe padam muka... Tapi takpee aku suka wahai 'baby uncle' kuu haha.. Tapi!! 'Se introvert introvert' aku, aku pun nak juga dapatkan diaa. Kali pertama ni aku suka dekat seseorang. Aku akan pastikan dia jadi milik aku seorang HAHA!! Kata Tiara dalam hati. "But I will make my baby uncle fall in love with me in my own way. Not wise lol..." 😊
What do you think will happen with their story soon??
YOU ARE READING
Uncle Mafia Itu Milikku
RomanceAlamakkk dah pukul 2:30 petang dah lambat ni nak pergi hantar bunga ni. Habislah aku kena marah jap lagiiii. Lantak kau lah nak marah, maraahlah tak takut pun hehe... AAdduuuhhh... sakitnyaaa. Aku langgar dinding batu ke apa ni. Kata Tiara Wooiii bu...