Chapter 4

27 3 0
                                    

"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined.

Iaan berapa hari kita perlu pergi "outstation" ni?? Hrmmm dalam seminggu macam tu la kot, kalau kerja kita cepat siap cepatla balik. Hah kenapa kau tanya Imm, takkan rindu binii kot.

Hihi tau-tau je kau ni. Aku dah agak dah. Aipp tapi tu satu sebab, yang lagi satu sebab tu aku nak bagitahu bini aku berapa lama aku pergi. Aku tak nak dia risau. Hah macam tuu.. Kita pergi kerja seminggu je kot bukan aku suruh kau tinggal situ terus. Ye aku tau. Saja je aku tanya. Hah ye lahh.

Kau jangan lupa esok nak bertolak ke Sabah dah?? Okeey Beres Boss!!!

. . . .

Akhirnya sampai jugak ke Sabah!! Sakit pinggang-pinggang aku dibuatnya.. Dah berumur katakan haha..

Assalamualaikum.. Waalaikumussalam, balas Iaan dan Imm serentak. Ni Dato'Rian dan encik Imran ke?? Ahah, ye saya!! Cik ni siapa ye?? Tanya Imran. Saya Puteri anak Dato' Marzan. Oooooo, jawab Imran. Tapiii dalam hati, Uishh CANTIK!!!

Astagaaa!! Immm ingat bini kau kat rumah tuuu. Jadiii cik lah yang akan melaksanakan projek ni dengan kita orang. Ye, jawab Puteri. Jaadii jom lah, kita ke tapak projek. Oky👌

🍀
🍀
🍀

Ehh Iaan kau ni bisu daripada tadi ni kenapa?? Aikk bila pula!! Aku ok je bercakap masa kerja tadi. Ke kau pekak sampai tak dengar apa yang aku cakap tadi. Tu la kau pandang si anak Dato'Marzan sampai tak berkelip kenapa, kau nak dia jadi bini nombor 2 kau ke hah!!

Ishh kau ni tak ada lah, aku masih sayang kan bini aku la. Wuishh kalu dia dengar apa yang kau cakap ni. Tak pasal-pasal aku kena masuk "gelanggang perlawanan" kat rumah nanti dengan bini aku. Tak tidur bilik la jawabnya, kata Imran.

Kata orang pejam celik-pejam celik dah seminggu kita duduk Sabah ni. Akhirnyaa boleh la berehat sekejap sebelum balik ke tempat asal. Betul ke tak broo. Hmm betul la tu apa kau cakap.. Berguna jugak otak kau yee. Aii sebelum ni aku tak berguna la untuk kauu. Tak aku gurau je, jawab Iaan.

Jom lah kita pergi jalan-jalan sekitar sini sebelum balik, kata Imm. Oklah jom, jawab Iaan. Sambil-sambil tu aku nak bawak balik hadiah sekali untuk isteri dan anak aku..

🍀
🍀
🍀

Akhirnya sampai jugaaa.. Heii broo jom baliik... Boleh tapi kau kena teman aku pergi office kejap nak ambil barang dan nak submit kerja sikit.

Apaa ada lagi kerja kau nak buat. Memang sah kau ni orang tua yang gilakan kerja.. Hah yelah aku teman kau tapi kau teman aku pergi ke kedai bunga aku nak beli bunga sikit untuk isteri cantik aku tuu..

Ehh bukannya kau dah beli ke hadiah untuk dia. Haish kau ni itu lain ni lain. Untuk bini aku, aku sanggup beli apa sahaja kau tau tak.. Ahah jap aku nak siapkan semua kerja ni pastu kita pergi..

Dah siap, jom, kata Iaan. Iaan dan Imm pun turun la ke tempat parking kereta. Hampir je nak sampai.... KBOOMM!!!!. Oh Mak Kau Kereta Meletop!! Kata Iaan dan Imm serentak.

Na...nak gugur  jantung aku jawabnyaa. Naa...nasib baiik tak arwah terus kat sini tadi. Kalau tak kesian bini aku kena jadi janda... Tak pasal-pasal dapat dengar melatah free free je kat sini.. dan tak pasal-pasal kita berdua masuk berita sebab sakit jantung dengar "tayar kereta meletup"😂

Laa tayar kereta aku yang meletup rupanya. Heii Imm tolong 'call' tempat service kereta jap suruh dia orang datang tukar tayar kereta aku nii. Hah Ok lah. Boleh tahan kereta mahall tapi tayar cepat meletopp. Aku heran betul kau beli tayar ni kat manaa.. 

Aku rasa kau ni silap beli tayar secondhand kot dan tuan punya kedai tengok kau macam orang yang mudah kena tipu tu sebabnyaa dia bagi kau tayar macam tuu.

. . . .

Habistu macam mana nak balik ni, kata Iaan. Haaaa aku ada cara, jawab Imm. Macam mana???

Kitaaaaaa jalan kaki sebab dekat je kedai bunga dengan tempat kau bekerja.🤦‍♂️ Hah apa diaaa i...itu jawapan kau, arwah dululah aku sebelum sampai. Kita yang tua tua ni perlu banyak 'exercise' baru lah sihat kaaan. Hmmm yelaaa, pasrah je la dapat kawan yang terlebih bijak ni. 

Uncle Mafia Itu MilikkuWhere stories live. Discover now